+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس > تمایل ایران به سرمایه گذاری های کلان در گرجستان

تمایل ایران به سرمایه گذاری های کلان در گرجستان

تمایل ایران به سرمایه گذاری های کلان در گرجستان

‘موید حسینی صدر’، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان که به همراه هیاتی، صبح دیروز عازم تفلیس شد، با همتای گرجی خود، ‘گوباز سانیکیدزه’، دیدار و پیرامون روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ابتدای این دیدار، ضمن ابراز خشنودی از پیشرفت های اخیر در توسعه روابط بین ایران و گرجستان گفت، ارتقاء مناسبات پارلمانی و دولتی میان دو کشور، نوید بخش فصل نوینی در همکاری های دو کشور است.

آقای حسینی صدر افزود، با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان ایران و گرجستان و زمینه های موجود برای توسعه روابط دو جانبه در سطوح منطقه ای و بین المللی، باید با انجام گفتگو های مستمر میان مقامات، از این ظرفیت ها به نفع دو ملت استفاده نمود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان همچنین، از حمایت مجلس ایران از طرح های سرمایه گذاری دراز مدت و کلان ایران در گرجستان، از جمله احداث خط لوله گاز، ساخت نیروگاه های برق – آبی بر روی رودخانه های گرجستان و خرید برق آن و طرح انتقال آب از گرجستان به ایران خبر داد.

گوباز سانیکیدزه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان به تفلیس اظهار داشت، سفر هیات ایرانی نقش موثری در سرعت بخشیدن به روند رو به رشد همکاری های دو جانبه در بخش های مختلف خواهد داشت.

سانیکیدزه همچنین از استقبال گرجستان در توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه از جمله ایران بر مبنای احترام متقابل و حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود خبر داد و با توجه به بحران های خاورمیانه و قفقاز افزود، ایران و گرجستان نقش موثری در تثبیت امنیت و صلح پایدار در منطقه دارند که باید این ظرفیت ها با گفت و گو و رایزنی دو کشور شناسایی و از آن ها بهره برداری شود.

تمایل ایران به سرمایه گذاری های کلان در گرجستان

  1. جاوید
    8 آبان 1393 در 12:31 | #1

    ما هم بنا بود سرمایه گذار باشیم و آخرش بشیم مقیم گرجستان اما حیف که نشد
    قرار بود واردات ماکارانی داشته باشیم اما چوب لای چرخ گذاشتند….

  2. nader
    9 آبان 1393 در 19:42 | #2

    این سفر ها و جلسه ها و ملاقات ها به هر دردی بخوره به درد ما ایرانیهای مقیم گرجستان نمیخوره.

  3. جاوید
    1 آذر 1393 در 12:54 | #3

    @nader

    درود
    چرا دوست من؟
    اتفاقا کسب و اعتبار بیشتری نصیب شما در گرجستان میشه
    چرا منفی می اندیشی؟

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,