+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, حوادث, خبر, سیاسی > درگذشت کاخا بندوکیدزه، وزیر سابق اقتصاد گرجستان

درگذشت کاخا بندوکیدزه، وزیر سابق اقتصاد گرجستان

23 آبان 1393 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, حوادث, خبر, سیاسی

کاخا بندوکیدزه، وزیر سابق اقتصاد گرجستان

‘کاخا بندوکیدزه’ (Kakha Bendukidze – კახა ბენდუქიძე)، وزیر سابق اقتصاد، روز گذشته، در سن 58 سالگی، درگذشت؛ او از چهره های کلیدی مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی در دوران پس از ‘انقلاب گل رز’ در گرجستان بود.

آقای بندوکیدزه، در یکی از هتل های شهر ‘لندن’ درگذشته است و بر اساس اطلاعات اولیه، عارضه قلبی علت مرگ وی بوده است؛ او حدود دو هفته قبل، در سفری به سوییس، قلب خود را به تیغ جراحان سپرد و در حال گذراندن دوران نقاهت بود.

بندوکیدزه در تاریخ 20 آوریل 1956 در تفلیس به دنیا آمد؛ پس از گذراندن تحصیلات عمومی، در دانشگاه دولتی تفلیس، در رشته زیست شناسی ادامه تحصیل داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرد.

آقای بندوکیدزه، علاوه بر فعالیت به عنوان وزیر اقتصاد در دوران ریاست جمهوری ‘میخاییل ساکاشویلی’، از فعالان صنعت و نیز از تجار سرشناس گرجستان به شمار می آمد که خدمات زیادی را به کشور ارائه کرده بود.

وی یکی از منتقدان عملکرد دولت ‘رویای گرجی’ در اجرای برخی برنامه های سیاسی و اقتصادی، از جمله تغییر قوانین اخذ ویزای گرجستان بود و طی ماه های اخیر، در دولت ‘پترو پروشنکو’، رییس جمهور غرب گرای اوکراین، به عنوان ‘مشاور امور اقتصادی’ فعالیت می کرد.

از جمله کارهای ماندگار بندوکیدزه، می توان به تاسیس موسسه خیریه ‘بنیاد دانش’، دانشگاه آزاد تفلیس و همچنین دانشگاه کشاورزی گرجستان اشاره نمود.

بنا بر اعلام خانواده آقای بندوکیدزه، قرار است تا وی در ‘تفلیس’ به خاک سپرده شود؛ اما زمان دقیق انتقال جسد او به کشور، هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,