+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, فرهنگی > ملاقات سفیر ایران در گرجستان با شهردار تفلیس

ملاقات سفیر ایران در گرجستان با شهردار تفلیس

ملاقات سفیر ایران در گرجستان با شهردار تفلیس

‘عباس طالبی فر’ سفیر ایران در گرجستان و ‘داویت نارمانیا’ شهردار تفلیس، به منظور بررسی روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور و همچنین توسعه و تعمیق این روابط، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

سفیر ایران در این ملاقات، ضمن ابراز علاقه نسبت به گسترش همکاری های دو جانبه گفت، ایران علاقمند است در گرجستان سرمایه گذاری کند و تجار ایرانی آمادگی دارند تا در روند بازسازی ساختمان ها و بافت فرسوده مشارکت داشته باشند.

آقای طالبی فر همچنین، طرح پیشنهادی ایران برای ساخت یک مرکز فرهنگی ایرانی در گرجستان را به آقای نارمانیا ارائه کرد که مورد استقبال و حمایت شهردار تفلیس قرار گرفت.

در این دیدار، سفیر ایران دعوتنامه رسمی شهردار تهران را به نارمانیا تحویل و از ایشان برای سفر به تهران دعوت کرد که با موافقت شهردار تفلیس روبرو شد.

احتمالا شهردار تفلیس، برای سفر به تهران، با رییس پارلمان گرجستان همراه خواهد شد که قرار است به زودی به ایران سفر کند.

  1. محسن
    18 مهر 1393 در 18:34 | #1

    سلام خدمت شما، میخواستم مطلبی رو به دوستان ایرانی ساکن گرجستان عرض کنم. اخیرا از تعدادی از دوستان ایرانی ساکن تفلیس میشنوم که برای خود توجیه می آورند و حرف برخی مسئولان داخل ایران را تکرار می کنند که سیاستهای اخیر شامل همه میشود و فقط مخصوص ایرانیها نیست و دولت ایران کاری نمیتواند کند. باید در جواب این دسته از دوستان بگویم که گرجستان مختار در تصویب هر گونه قانون در داخل مرزهای خود است اما اینکه سیاست ها و اقتدار دیگر کشورها در برخورد با قوانین داخلی گرجستان چگونه است بحث دیگریست.
    چطور قوانین جدید شامل 94 کشور جهان نمی شود و اتباع آنها نیاز به اخذ ویزا ندارند؟!!! خیلی از این کشورها کشورهای ابر قدرت و پیشرفته و یا حتی دموکراتیک نیستند. مثل عمان! که تا 30-40 سال پیش برای بقای حکومت خود از دست شورشیان داخلی دست به دامن ایران شده بود. یا عربستان سعودی و یا لبنان.
    پس این قوانین شامل همه نمیشود و به خاطر عدم سیاست درست از سوی مسئولان ما، ایران در زمره کشورهایی نظیر بولیوی و عراق و گواتمالا قرار گرفته.
    مگر فقط گرجستان است که می خواهد عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن شود؟ تازه این کشور هنوز عضو ناتو هم نشده پس اگر قرار است هر کشوری که به فکرش میرسد عضو اروپا شود بخواهد با ایرانی ایچنین کند که ترکیه از همه محقتر است. با ذکر این مطلب که ترکیه عضو ناتو هم می باشد و بزرگترین عضو ناتو هم است اما ایرانیان به راحتی به این کشور تردد میکنند. حال اینکه در آینده ترکیه در راه رسیدن به اتحادیه اروپا و عضویت در پیمان شینگن چه سیاستی اتخاذ کند امری جداست.
    لطفا هموطنان ایرانی بیشتر دقت کنند و خود را گول نزنند.
    با تشکر از شما بابت تایید این نظر.

  2. حامد
    19 مهر 1393 در 13:29 | #2

    عنر عنر رفتن اونجا که بگن میخوایم بافت فرسوده بازسازی کنیم؟ یعنی تو همین مملکته خودمون بافت فرسوده نبود که بخوان بازسازی کنن یا حرف مهمتر دیگه ای نداشتن که بزنن؟

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,