+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > احتمال افزایش نرخ گاز صادراتی جمهوری آذربایجان به گرجستان

احتمال افزایش نرخ گاز صادراتی جمهوری آذربایجان به گرجستان

4 دی 1391 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی

خبرگزاری رگنوم‘ به نقل از مقامات جمهوری آذربایجان، از احتمال افزایش نرخ گاز صادراتی به گرجستان در صورت کارشکنی تفلیس در پروژه ‘راه آهن باکوآخالکالاکیقارص‘ خبر داد.

مقامات جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه باکو همواره به دلیل موقعیت استراتژیک گرجستان به تفلیس امتیاز داده و نرخ گاز صادراتی را 200 دلار به ازای هر واحد تعیین کرده است، از اظهارات نخست وزیر گرجستان ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ مبنی بر وجود ابهام در پروژه ‘راه آهن باکو-آخالکالاکی-قارص’ انتقاد کردند.

جمهوری آذربایجان مدعی است که بیش از 3 میلیارد دلار در اقتصاد گرجستان سرمایه گذاری کرده و تامین مالی پروژه هایی مانند ‘راه آهن باکو-آخالکالاکی-قارص’ را بر عهده داشته، در حالی که گرجستان حتی یک دلار برای پیشرفت این پروژه ها سرمایه گذاری نکرده است.

یکی از وعده های انتخاباتی ‘رویای گرجی’ به رهبری نخست وزیر فعلی ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ کاهش تعرفه گاز مصرفی شهروندان گرجی بوده که در شرایط فعلی امکان تحقق این طرح بعید به نظر می رسد.

بخش عمده گاز مصرفی در گرجستان، توسط جمهوری آذربایجان تامین می شود.

منبع: روستاوی 2

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,