+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, بهداشت و سلامت, خبر, علمی > گرجستان خوشحال نیست!

گرجستان خوشحال نیست!

گرجستان خوشحال نیست!

سازمان ملل متحد با همکاری مؤسسه تحقیقاتی ‘زمین’ وابسته به دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا، در گزارشی تازه‌، با عنوان ‘گزارش جهانی شادی‘، وضعیت خوشحالی مردم و رضایت از زندگی را در ۱۵۶ کشور جهان بررسی نموده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، گرجستان با کسب رتبه 134، در میان کشورهایی قرار گرفته است که مردم آنها کمترین میزان رضایت از زندگی را به خود اختصاص داده اند. دانمارک در صدر جدول شادترین کشورهای جهان قرار دارد و پس از آن، نروژ، سوئیس، هلند، سوئد، کانادا، فنلاند، اتریش، ایسلند و استرالیا رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

در تهیه این گزارش، معیارهایی همچون سلامت روانی، امید به زندگی سالم، تولید ناخالص داخلی، درصد فساد و رشوه خواری، برخورداری از پشتیبانی اجتماعی، آزادی انتخاب در زندگی، میزان سخاوت و برخی دیگر از عوامل خصوصی و اجتماعی موثر در وضعیت شادی و رضایت از زندگی در نظر گرفته شده است.

این گزارش، با اشاره به میزان اختلالات روانی و افسردگی که از مهمترین عوامل در پایین بودن رتبه شادی کشورهای قعر جدول بوده است، از مسئولان این کشورها خواسته تا توجه بیشتری به وضعیت روحی و روانی شهروندان خود داشته باشند.

از همسایگان گرجستان، روسیه با ایستادن در رتبه 68، از جایگاه بهتری در میان دیگر همسایگان برخوردار است و کشورهای ترکیه در رتبه 77، جمهوری آذربایجان 116 و ارمنستان در رتبه 128 قرار گرفته اند.

اکثر کشورهای فارسی زبان، از جمله ایران، با رتبه 115، تاجیکستان 125 و افغانستان 143، همچون گرجستان، در پایین ترین بخش های این جدول قرار گرفته اند.

منبع: وب سایت راهکارهای توسعه پایدار

  1. ساقی
    18 شهریور 1392 در 18:46 | #1

    میشه بگید پس چرا ایرانیها راه افتادن دارن میرن گرجستان!!؟

  2. nader
    20 شهریور 1392 در 22:52 | #2

    به طور کلی قبول دارم که گرجستان در مقایسه با کشورهای جهان جزو رده های بالا در شادی و شادابی نیست و اینکه تو این رتبه بندی ها تا 10 تا کشور بالا و پایین با هم هیچ فرقی ندارن اما به نظرم غیر قابل باوره که گرجستان از کشورهایی مثل سودان و عراق و پاکستان و مالی و بنگلادش و امثالهم پایین تر باشه!

  3. مارکوپولو
    21 شهریور 1392 در 15:14 | #3

    به همون علت که در گرجستان علارقم تمام کاستی هایی که داره (که کم هم نیست) برای ایرانیها حداقل آزادی های فردی را که در تمام دنیا شاید بدیهی و عادیه را به ارمغان میاره که اگه به یک نفر بیسواد تو یک کشور دیگه عدم داشتن اون آزادی ها رو تو کشور خودت بگی باورش نمیشه. حالا بقیه موارد نظیر راه اندازی کسب و کار با کمترین وقت و هزینه و دسترسی به اینترنت پرسرعت و استفاده خدمات مالی بین المللی بماند. @ساقی

    من هم با نظر شما موافقم. اما وقتی به کشورهایی نظیر دانمارک و امثال دانمارک نگاه بندازیم جایگاه گرجستان در نیمه پایین جدول دور از انتظار نیست، اما من معتقدم نسل جدید گرجستان از نسل جدید ایران خوشحالتر هستند و جایگاه گرجستان از ایران بالاتره. @nader

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,