+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با وزیر کشور گرجستان

دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با وزیر کشور گرجستان

14 اسفند 1392 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

دیدار ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر امور خارجه ایران با الکساندر چیکایدزه، وزیر کشور گرجستان

‘ابراهیم رحیم پور’ معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران، طی سفری رسمی به ‘تفلیس’، در ملاقات هایی جداگانه، با وزیر کشور گرجستان و همتای گرجی خود، دیدار و گفت و گو کرد.

آقای رحیم پور در دیدار با ‘داویت جالاگانیا’، معاون وزیر امور خارجه گرجستان، در رابطه با روابط دو کشور در حوزه های اقتصاد، فرهنگ، آموزش و ورزش به بحث و تبادل نظر پرداخت و دو طرف بر حفظ و توسعه روابط دو ملت (مردم با مردم) تاکید کردند.

مسائل مهم منطقه ای از دیگر موارد مطرح شده در ملاقات مقامات ایرانی و گرجی بود و طرف ایرانی با اعلام مجدد حمایت کشورش از حق حاکمیت گرجستان بر مرزهای شناخته شده بین المللی خود، بر حل مسالمت آمیز مسائل میان مناطق جدایی طلب ‘آبخازیا’ و ‘اوستیایی جنوبی’ با گرجستان تاکید نمود.

معاون وزیر امور خارجه ایران، سپس، با ‘الکساندر چیکایدزه’ وزیر کشور گرجستان، ملاقاتی داشت. طی این دیدار نیز دو طرف، در رابطه با مسائل دو کشور و همچنین طرح های آتی گفت و گو کردند.

موضوع مشکلات اتباع ایرانی اعم از صاحبان شرکت‌ها و دانشجویان و سایر اتباع، به ویژه در رابطه با محدودیت‌های موجود در خصوص اقامت، روادید و حساب های بانکی، از دیگر مسائل مطرح در این دیدار بود.

وزیر کشور گرجستان، ضمن اشاره به مشترکات تاریخی دو کشور، از روابط مردمی، اقتصادی و توریستی دو کشور استقبال کرد و همچنین تاکید نمود، بروز مشکلات مورد اشاره به علت عدم وجود قانون جامع مهاجرت در گرجستان بوده است و هیچگونه اراده‌ای از سوی دولت این کشور برای محدودیت ایرانیان وجود ندارد.

آقای چیکایدزه، با اشاره به بازبینی سیاست های مهاجرت و روادید در پارلمان، وعده داد که در آینده نزدیک مشکلات اتباع و شرکت‌های ایرانی مرتفع خواهد شد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,