+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام

راهنمای اخذ ویزای گردشگری

25 اسفند 1392

راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان

با توجه به وجود شایعات و ابهامات زیاد در زمینه اخذ ویزای گردشگری گرجستان که زمینه سوء استفاده برخی افراد را فراهم می کند و همچنین سوالات مکرر مخاطبانمان در این رابطه، بر آن شدیم تا با توجه به شرایط موجود و بر اساس اطلاعات اخذ شده از وزارت امور خارجه گرجستان و سفارت این کشور در تهران، نکاتی را در قالب پرسش و پاسخ به اطلاع مسافرین برسانیم.

امیدواریم مسافرین گرجستان، با توجه به موارد زیر، سفری خاطره انگیز و جذاب را تجربه نموده و با دوری از حاشیه های ناخوشایند سفر، اوقات خوشی را در این کشور سپری نمایند.

آیا اتباع ایران برای سفر به گرجستان نیاز به اخذ ویزا دارند؟

بله. از تاریخ 1 ژوئیه 2013 (10 تیر 1392)، با توجه به فسخ قرارداد لغو ویزای گرجستان با ایران، اتباع ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت.

آیا ویزای گردشگری گرجستان در مبادی ورودی (هوایی و زمینی) برای اتباع ایران صادر می شود؟

بله. در صورت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز و با توجه به نظر افسر مهاجرتی که شرایط و مدارک مسافر را بررسی می کند، برای اتباع ایران در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان ویزای گردشگری صادر می شود.

خیر. از تاریخ 1 سپتامبر 2014 (10 شهریور 1393)، با توجه به اجرای قانون جدید اخذ ویزا و مهاجرت در گرجستان، اتباع ایرانی برای سفر به این کشور، امکان اخذ ویزا در مبادی ورودی را نخواهند داشت و می باید پیش از سفر، نسبت به اخذ ویزا از طریق سفارت اقدام نمایند.

برای صدور ویزای گردشگری در مرزهای گرجستان، چه مدارکی لازم است؟

– بلیط برگشت (هوایی یا زمینی) با تاریخ مشخص.

– تاییدیه رزرو هتل (ترجیحا 3 ستاره به بالا) مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– بیمه مسافرتی با حداقل سقف 10000 یورو و مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– همراه داشتن پول کافی برای پوشش هزینه های سفر در طول مدت اقامت.

– پرداخت مبلغ 35 دلار آمریکا (مبلغ تقریبی بر اساس نرخ تبدیل لاری به دلار آمریکا) به ازای هر نفر.

مدت ویزای گردشگری که در مرز صادر می شود چقدر خواهد بود؟

افسر مهاجرت با توجه به تاریخ بلیط برگشت، مدت زمان رزرو هتل، اعتبار بیمه مسافرتی و پول همراه مسافر، در رابطه با مدت ویزا تصمیم گیری می کند. معمولا برای اتباع ایران (با توجه به موارد مذکور) بین 5 تا 45 روز ویزا صادر خواهد شد.

آیا اخذ ویزای گردشگری در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان نیاز به هماهنگی قبلی دارد؟

ویزای گردشگری گرجستان بدون نیاز به هماهنگی قبلی برای مسافران صادر می شود و به غیر از مدارک ذکر شده در بالا، به هیچ مدرک دیگری نیاز ندارد.

آیا انحصار صدور ویزای گردشگری در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان در اختیار شخص، آژانس مسافرتی و یا گروه ایرانی یا غیر ایرانی خاصی است؟

خیر. هیچ شخص، آژانس مسافرتی یا گروه ایرانی و غیر ایرانی قانونا نمیتواند دخالتی در روند صدور ویزای مرزی گرجستان داشته باشد. پلیس مهاجرت (مرزی) گرجستان مسئول بررسی شرایط افراد برای تصمیم گیری در رابطه با صدور یا عدم صدور ویزا است و هر گونه ادعای افراد، آژانس های مسافرتی و گروه های ایرانی و غیر ایرانی در رابطه با دسترسی به امکانات ویژه برای اخذ ویزا کذب محض است.

به هر صورت، در حال حاضر، اتباع ایرانی امکان دریافت ویزا در مبادی ورودی گرجستان را ندارند و باید پیش از سفر، نسبت به اخذ ویزا از طریق سفارت اقدام نمایند.

آیا ویزای گردشگری مرزی گرجستان فقط برای ایام تعطیلات نوروز صادر می شود؟

خیر. در حال حاضر، در تمام طول سال در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان به شرط ارائه مدارک کامل که در بالا ذکر شد، برای اتباع ایران ویزای گردشگری صادر خواهد شد.

برای اخذ ویزای گردشگری در سفارت گرجستان در تهران به چه مدارکی نیاز است؟

فرم درخواست ویزا تکمیل شده ترجیحا به صورت تایپی. تعیین وقت مراجعه به سفارت از طریق سایت www.geoconsul.gov.ge و دریافت فرم تکمیل شده درخواست ویزا. (امکان مراجعه به سفارت و ارائه درخواست ویزا بدون تعیین وقت قبلی وجود ندارد.)

– اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار.

– 1 قطعه عکس 4×3 پاسپورتی (زمینه سفید، بدون کلاه و عینک، از روبرو و …).

– بلیط رفت و برگشت (هوایی یا زمینی) معتبر و با تاریخ مشخص.

– تاییدیه رسمی رزرو هتل (ترجیحا 3 ستاره به بالا)، هاستل و یا آپارتمان مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– بیمه مسافرتی با حداقل سقف 10000 یورو و مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– اثبات داشتن تمکن مالی برای پوشش هزینه های سفر در طول مدت اقامت.

– رسید پرداخت مبلغ 50 دلار آمریکا (مبلغ تقریبی بر اساس نرخ تبدیل لاری به دلار آمریکا) به ازای هر نفر، به صورت ارزی، به حساب شماره 702348 بانک ملی ایران – شعبه مرکزی به نام سفارت گرجستان در تهران.

مدت ویزای گردشگری که در سفارت صادر می شود چقدر خواهد بود؟

مقامات کنسولی سفارت با توجه به تاریخ بلیط رفت و برگشت، مدت زمان رزرو هتل، تمکن مالی مسافر و اعتبار بیمه مسافرتی، در رابطه با مدت ویزا تصمیم گیری می کنند. معمولا برای اتباع ایران (با توجه به موارد مذکور) بین 5 تا 30 روز ویزا صادر خواهد شد.

جهت ارائه درخواست ویزای گردشگری به سفارت گرجستان (پس از تعیین وقت) باید به چه آدرسی مراجعه کرد؟

سفارت گرجستان در ایران در آدرس ‘تهران، خیابان پاسداران، گلستان دوم، شماره 92’ واقع شده است.

چگونه می توان با سفارت گرجستان در تهران تماس گرفت؟

از طریق تلفن های 22782386 (21) 98+ و 22782389 (21) 98+ می توان با سفارت گرجستان در تهران تماس گرفت.

برای ارائه درخواست ویزای گردشگری، در چه روزها و ساعاتی می توان به سفارت مراجعه کرد؟

برای ارائه درخواست ویزای گردشگری، می توان در روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه، از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر تنها در تاریخ و ساعت تعیین شده برای شما می توانید به سفارت گرجستان در تهران مراجعه نمایید.

مدت زمان لازم جهت اعلام نظر سفارت گرجستان در رابطه با درخواست ویزای متقاضی چقدر است؟

اعلام نظر سفارت گرجستان در تهران، در شرایط عادی تا 10 روز به طول می انجامد.

در صورتی که قصد سفر به گرجستان با اتومبیل شخصی را داشته باشیم، چه مدارکی را باید در مرز یا به سفارت ارائه کنیم؟

در صورت سفر به گرجستان با اتومبیل شخصی، ارائه کلیه مدارک ذکر شده در بالا در مرزهای زمینی گرجستان و یا به سفارت این کشور در تهران الزامی است؛ فقط به جای بلیط رفت و برگشت می توان مدارک ‘کابوتاژ’ اتومبیل را ارائه داد.

آیا در صورتی که تمامی مدارک ذکر شده در بالا را در مرزهای ورودی گرجستان یا به سفارت این کشور ارائه دهیم، مطمئنا موفق به اخذ ویزای گردشگری می شویم؟

لزوما خیر. باید توجه داشت که در صورت ارائه مدارک بالا به صورت کامل، فقط احتمال دریافت ویزای گردشگری را افزایش می دهیم و در نهایت صدور ویزا در مرزهای ورودی بستگی به نظر افسر مهاجرت و در سفارت بستگی به نظر مقامات کنسولی دارد.

ضمنا، مدارک ذکر شده در بالا، حداقل مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست ویزا به شمار می آید و مقامات کنسولی سفارت، با توجه به شرایط، می توانند مدارک بیشتری از متقاضی طلب نمایند.

آیا در صورتی که از سفارت گرجستان در تهران ویزای گردشگری را دریافت نماییم، مطمئنا در مرزهای هوایی و زمینی اجازه ورود به خاک این کشور را دریافت خواهیم کرد؟

لزوما خیر. تصمیم گیری در رابطه با صدور اجازه ورود به خاک گرجستان در مرزهای هوایی و زمینی توسط پلیس مهاجرت (مرزی) انجام می شود و داشتن ویزا صرفا این روند را تسهیل خواهد کرد. این به آن مفهوم است که بحث ویزا و اجازه ورود به خاک یک کشور دو مسئله متفاوت است و داشتن ویزای یک کشور به مفهوم داشتن اجازه ورود به خاک آن کشور نخواهد بود.

آیا اعتبار مدارک اعلام شده در بالا در مرزهای زمینی و هوایی، یا در سفارت گرجستان در تهران کنترل می شود؟

بله. احتمال و امکان بررسی اعتبار بلیط، تاییدیه رزرو هتل و بیمه نامه مسافرتی وجود دارد و در صورت ارائه مدارک جعلی، با درخواست ویزای متقاضی موافقت نخواهد شد و حتی ممکن است برخی عواقب از جمله محرومیت طولانی مدت متقاضی از ورود به خاک گرجستان را در پی داشته باشد.

در صورتی که در طول مدت اعتبار ویزای گردشگری از خاک گرجستان خارج نشویم، چه عواقبی در انتظارمان خواهد بود؟

افرادی که به صورت غیر قانونی و پس از پایان اعتبار ویزا در گرجستان اقامت داشته باشند، در صورتی که توسط پلیس دستگیر و حکم اخراجشان توسط وزارت کشور صادر شود، به پرداخت جریمه و محرومیت ۲ تا ۵ سال از ورود به خاک گرجستان محکوم خواهند شد.

جریمه اقامت غیر قانونی تا ۳ ماه ۱۸۰ لاری (۱٫۷3 لاری = ۱ دلار آمریکا) و بیش از ۳ ماه ۳۶۰ لاری خواهد بود.

آیا ویزای گردشگری صادر شده در مرزهای هوایی و زمینی یا سفارت گرجستان در تهران، قابل تمدید است؟

در صورتی که بنا بر دلایل موجه، امکان خروج از خاک گرجستان در موعد مقرر را ندارید، می توانید پیش از اتمام اعتبار ویزایتان به مرکز خدمات عمومی ‘وزارت امور خارجه’ در تفلیس مراجعه و با همراه داشتن مدارک لازم درخواست تمدید اعتبار ویزا را ارائه دهید.

تمدید اعتبار تنها برای ‘ویزای کوتاه مدت یک بار ورود’ انجام خواهد شد.

در صورتی که نیاز به داروی خاصی در طول سفر به گرجستان وجود داشته باشد و مجبور به همراه داشتن آن دارو باشیم، قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

ورود هر گونه دارو با پایه مخدر (انواع استامینوفن و …) و یا روانگردان (قرص های آرامبخش و …) به خاک گرجستان ممنوع است و عواقب بدی را برای فرد حامل در پی خواهد داشت. به همین دلیل، گمرکات مرزی گرجستان به انواع دارو حساس هستند و لازم است در صورتی که مجبور به همراه داشتن و مصرف داروی خاصی در طول سفر به این کشور هستید، قبل از سفر مدارک لازم را تهیه نمایید.

به این منظور لازم است در مرحله اول یک نسخه معتبر از پزشک متخصص مربوطه تهیه نمایید. نسخه پزشک را به تایید سازمان نظام پزشکی برسانید. سپس نسخه پزشک و تاییدیه سازمان نظام پزشکی را توسط دارالترجمه رسمی ترجمه و ابتدا به تایید دادگستری و سپس وزارت امور خارجه برسانید. در نهایت نیز ترجمه تایید شده توسط وزارت امور خارجه را به تایید سفارت گرجستان در تهران رسانده و در طول سفر همراه داشته باشید.

در صورتی که پاسخ سوال خود در رابطه با اخذ ویزای گردشگری گرجستان را در این متن نیافته اید، می توانید در همین صفحه و یا صفحه ‘سفر به گرجستان’، سوال خود را مطرح نمایید. ‘تفلیس.کام’ سعی خواهد کرد تا در حد مقدورات، سوال شما را با مسئولین مربوطه مطرح و پاسخ آن را برای استفاده عموم منتشر نماید.

|خبر تکمیلی|

1393/11/21 – راه اندازی سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان

1394/3/1 – کاهش هزینه ویزای الکترونیکی گرجستان

1394/4/4 – تسهیلات جدید برای اتباع ایران به منظور درخواست ویزای الکترونیکی گرجستان

1394/11/20 – لغو مجدد ویزا برای سفر اتباع ایرانی به گرجستان

  1. حسین
    26 اسفند 1392 در 00:39 | #1

    سلام – از مطالب بالا استفاده کردم مرسی

  2. رویین تن
    26 اسفند 1392 در 10:49 | #2

    آقا دستتون درد نکنه خیلی دنبال این اطلاعات بودم.بسیار جامع و کامل بود اگه سوالی داشتم حتما همینجا خواهم پرسید.

  3. مسافر تفلیس
    26 اسفند 1392 در 13:48 | #3

    کاش یکم زودتر راهنمای ویزای گرجستان رو میگذاشتید چون سر گرفتن ویزای گرجستان خیلی اذیت شدم اما با این حال خیلی ممنون کار قشنگی بود.

  4. ارمان
    26 اسفند 1392 در 15:15 | #4

    نیازی به این همه توضیح نبود اگه دردو کلمه می گفتین نیاین به مراتب بهتر بود

  5. حامد
    26 اسفند 1392 در 18:14 | #5

    خسته نباشید، کارتون مثل همیشه درسته.

    پیشاپیش سال نو رو تبریک میگم.

  6. ترابیان
    26 اسفند 1392 در 23:19 | #6

    من شنیدم که لب مرز زمینی ویزا نمیدنا مطئنید؟

  7. علی
    27 اسفند 1392 در 11:57 | #7

    با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون
    یک سوال داشتم: منظور از تاییدیه هتل یعنی پرداخت کامل هزینه هتل توسط کارت اعتباری یا رزرو هتل توسط سایتهای رزرو هتل هم مورد قبول است؟
    با تشکر فراوان

  8. صابر
    27 اسفند 1392 در 12:16 | #8

    خیلی مفید و کامل بود.ممنون از وقتی که میزارید و راهنمایی میکنید

  9. მოჰამმად
    28 اسفند 1392 در 11:54 | #9

    ეს იყო გამოსადეგი. დიდი მადლობა

  10. Azer
    2 فروردین 1393 در 15:24 | #10

    نه ویزا میدن اگه مدارک کامل باشه @ترابیان

  11. رحیم
    4 فروردین 1393 در 10:26 | #11

    عیدتون مبارک. امیدوارم امسال دوباره ویزا لغو بشه که همه راحت شن دوباره.

  12. سپیده
    8 فروردین 1393 در 18:34 | #12

    سلام الان ورود از مرز هوایی به گرجستان ویزا می خواد؟من شنیدم فقط اگه زمینی بخوایم بریم باید از سفارت ویزا بگیریم

  13. تفلیس.کام
    9 فروردین 1393 در 10:45 | #13

    شرایط اخذ ویزا در سفر هوایی تفاوتی با سفر زمینی ندارد و در متن بالا به صورت کامل توضیح داده شده است. لطفا پیش از ارسال سوال، راهنمای اخذ ویزای گردشگری را به صورت کامل مطالعه نمایید. @سپیده

  14. salar
    12 فروردین 1393 در 22:09 | #14

    tu marze sarp kheyli tohin mikonan be iiraniaaaaa

  15. سارا
    7 مرداد 1393 در 10:46 | #15

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده برگه word روادید را پیدا نمیکنم. به سفارت مراجعه کردم گفتند حتما باید به صورت تایپ شده به آنها تحویل دهم ولی هرچی در سایت ها میگردم چنین چیزی پیدا نمیکنم. لطفا آدرس آنرا برایم بنویسید تا بتوانم این برگه را پر کنم و تحویل دهم. تأکید میکنم word میخواهم. با تشکر و خسته نباشید

  16. Ali Reza Zamanzadeh
    31 مرداد 1393 در 10:20 | #16

    سلام، سوال اول: ما هر ساله از طریق زمینی و با خودروی شخصی به گرجستان سفر می کنیم، آیا همین امر باعث اخذ راحت ویزا یرای سفر ما در شهریور 1393 را سبب خواهد شد و یا باید حتماً هتل رو رزور کرد. دوم ما هیچ وقت بیمه مسافرتی لب مرز گرجستان پرداخت نکردیم، این بیمه جدید است، سوال سوم نحوی گرفتن هتل چگونه خواهد بود
    با تشکر

  17. abolfazl
    16 شهریور 1393 در 12:08 | #17

    سلام، چند تا سوال داشتم که اگر بتونید راهنماییم کنید ممنون میشم..
    *ابتدا اینکه این فرمی که دانلود میکنیم و قراره به صورت کامپیوتری پر کنیم به صورت پی دی اف هست و حتی با Acrobat Pro هم بعضی از قسمت های آن قابل ویرایش نیست، اگر هم آن را به MS Word تبدیل کنیم به دلیل استفاده از فونت خاص در فرم مجددا با مشکل مواجه میشویم وامکان استفاده وجود ندارد. در فرم قسمتی برای الصاق عکس در بالای صفحه وجود دارد که نمی دانم آیا واقعا لازم هست یا خیر و اگر هم لازم هست کادر مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. در ضمن Check Box های طراحی شده در این فرم در هیچ کدام از نرم افزار هایی که اشاره کردم قابل پر کردن نمی باشد. این ها را توضیح داد چون اشاره شده بود که بهتر است فرم به صورت کامپیوتری پر شود.
    *مساله دوم اینکه میخواستم بدانم در مورد ارائه برگه رزرو هتل اگر صرف مشخص بودن محل اقامت مد نظر باشد امکان ارائه برگه رزرو هاستل نیز وجود دارد یا خیر.
    *سوم که یکی از دوستان (علی) هم پیش تر پرسیدن این هست که تاییدیه هتل به منزله پرداخت کامل هزینه هتل می باشد و یا تنها رزرو هتل کافی است؟
    فکر می کنم این ها مواردی هستند که ذهن بعضی دیگر از دوستان رو هم مشغول کرده. پیشاپیش تشکر.

  18. تفلیس.کام
    17 شهریور 1393 در 13:26 | #18

    اطلاعات مربوط به اخذ ویزای گردشگری گرجستان به روز شد. امیدواریم با مطالعه اطلاعات جدید، ابهامات شما رفع گردند. @abolfazl @Ali Reza Zamanzadeh @سارا

  19. انا
    17 مهر 1393 در 09:36 | #19

    با سلام

    ایا برای کسانی که در گرجستان اپارتمانی خرید کنند تسهیلات بشتری در صدور ویزا و یا مدت اقامت قایل می شوند؟

    باتشکر

  20. جواد باقری
    21 آبان 1393 در 10:21 | #20

    با سلام وتشکر
    برای افرادی که در گرجستان فعالیت اقتصادی انجام می دهند وشرکت به ثبت رسانده اند اخذ ویزا چگونه خواهد بود؟

  21. امین
    28 آبان 1393 در 11:04 | #21

    درود بر شما
    من و دوستانم دارای شرکت در گرجستان هستیم ولی متاسفانه هنوز شروع بکار نکرده ایم و راه اندازی نشده و در سال اول فقط یکی از دوستان کارت اقامتش تمدید شد می خواستم بپرسم برای راه اندازی شرکت بعد از 2 سال این امکان وجود دارد و شما دز این خصوص چه کمکی می توانید به ما بکنید و همچنین راهنمایی بفرمایید ما با داشتن کارت اقامت دوت بدون تمدید و یکی با تمدید زمانی نیاز به اخذ ویزا می باشیم؟
    با تشکر از شما

  22. مجتبی
    22 آذر 1393 در 23:29 | #22

    با سلام
    من فیلم آموزشی پر کردن فرم ویزا را کامل دیدم طبق فیلم هم فرم را پر می کنم ولی در قسمت در خواست نوع خدمات کنسولی که قبل از تعیین زمان است اجازه انتخاب هیچ گزینه ایی نیست و به همین دلیل فقط می توان post را انتخاب کرد و وقت طبق تقویم فیلم برامون باز نمی شه لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر

  23. تفلیس.کام
    23 آذر 1393 در 15:18 | #23

    دلیل این مسئله پر بودن تمام وقت های تنظیم شده سفارت برای پذیرش متقاضیان ویزا است. لازم است به صورت روزانه نسبت به کنترل این وضعیت اقدام نمایید تا وقت های جدید برای پذیرش متقاضیان بر روی سیستم باز شود. @مجتبی

  24. اشکان
    2 دی 1393 در 04:00 | #24

    سلام ممنون از راهنمایی ها تون
    ما برای 22 آذر با خودروی شخصی میخوایم بریم تفلیس،پدرم هم تصمیم گرفتن بیان، پدرم ناراحتی قلبی و قند خون دارن و بنا به توصیه پزشکشون روزانه مقداری تریاک مصرف میکنن که برای سفر بمیبایست قرص متادون جایگزین کنن( 15 عدد قرص برای یک هفته سفرشون) و دکترشون براشون نسخه کردند و ترجمه هم توسط دارالترجمه رسمی انجام شد اما سفارت که بردم تأیید نکردن. گواهینامه رانندگی را باید بین المللی کنیم؟ کارت ماشین رو با همون مدارک کابوتاژ بهمون میدن؟ بیمه ماشین رو چکار کنیم که اگه خدای نکرده اتفاقی افتاد متضرر نشیم و بیمه حمایت کنه؟ اگه قرص رو از جلدش خارج کنیم و پودر کنیم و در کپسول بریزیم متوجه میشن ، آیا بخاطر این مقدار کم گیر میدن ، بازرسی بدنی هم میشن ؟
    از راهنماییتون سپاسگذارم

  25. شاهرخ
    13 فروردین 1394 در 10:45 | #25

    با درود
    درخواست اطلاعات زندگی در گرجستان از راه سرمایه گزاری دارم.
    سپاس

  26. مجید
    15 فروردین 1394 در 11:26 | #26

    @شاهرخ

    منثرف بشید …. برای ایرانی ها خیلی سخت گیری میکنن و از نظر امکانات زندگی به ایران خودمون هم نمیرسه …

    بنده اوکراین زندگی میکنم و شرکت هم گرجستان دارم اما زندگیم اوکراین هست.

    شدیدا توصیه میکنم اگر مجبور نیستید، از فکر گرجستان بیاید بیرون. از نظر بانکی هم هیچ گارانتی ندارن بخوان تمام حساب ها رو بلوکه میکنن مگر اینکه اقامت دائم رو داشته باشید حداقل . و من اونجا بودم فقط یکی از بانک ها برای ایرانی ها حساب باز میکرد به شرطی که هیچ پولی از کشور خارج بشه و نه وارد فقط نقل و انقال وجه محلی امکان انجام داشت .

    مالیات هم روی همه چی میگیرن… پرداخت مالیاتتون 2-3 روز عقب بیفته “بدون اخطاریه ” حساب بانکی رو بلوکه میکنن تا مالیات پرداخت بشه .

    از نظر فرهنگی هم از اوکراین کلی عقب تر هستن چه برسه به کشورهای درجه یک اروپایی و اتحادیه اروپا.

  27. مجید
    15 فروردین 1394 در 11:26 | #27

    @مجید

    “منصرف”

  28. مهسا
    17 فروردین 1394 در 08:50 | #28

    سلام
    تمکن مالی باید به صورت دلار باشه یا یورو؟

  29. افششین
    29 اردیبهشت 1394 در 20:41 | #29

    سلام
    اگر بخواهیم 10 روز در گرجستان بمانیم میتوان فقط 3 روز راهتل گرفت و ارایه داد وبقیه را خانه اجاره کرد

  30. تفلیس.کام
    1 خرداد 1394 در 17:19 | #30

    افششین :

    سلام
    اگر بخواهیم ۱۰ روز در گرجستان بمانیم میتوان فقط ۳ روز راهتل گرفت و ارایه داد وبقیه را خانه اجاره کرد

    در صورتی که قصد 10 روز اقامت در گرجستان را داشته باشید، باید محل اقامت شما طی این 10 روز مشخص باشد. در واقع اگر 3 روز هتل رزرو کنید و 7 روز آپارتمان و تاییدیه رزرو هتل و اجاره نامه رسمی آپارتمان را به سفارت ارائه دهید مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اما اگر 3 روز هتل رزرو کنید و تاییدیه آن را به سفارت ارائه دهید و درخواست 10 روز ویزا نمایید، ممکن است ویزای شما رد شود و یا با اعتبار حداکثر 5 روزه صادر شود.

  31. افشین
    2 خرداد 1394 در 09:43 | #31

    گفتند هزینه ویزا شده 20 $ درسته ؟
    چگونگی پر کردن فرم ویزای الکترونیک رو بگین ؟

  32. 2 خرداد 1394 در 15:13 | #32

    باسلام لطفا بفرمایید از داخل کشور ترکیه و بطور مشخص از شهر ارزروم با اتو مو بیل شخصی و کاپوتاز شده و سایر مدارک از کدام راه و کدام منطقه یا شهر مرزی وارد گرجستان ( شهر باتومی شد .
    با تشکر

  33. mehdi_tak
    9 خرداد 1394 در 19:56 | #33

    سلام درتاریخ 94/02/30ازطریق آژانس مسافرتی درتبریز اقدام به ثبت نام تور واخذ ویزا نموده ام ولی درتاریخ94/03/09ویزا رد شده است ونتونستم ویزا بگیرم دلیل رد شدن ویزا رو ازکجا میتونم بپرسم درضمن مدارکم کامل بود واز طریق تور اقدام شده بود باتشکر منتظر جوابم…..

  34. سينا
    16 خرداد 1394 در 11:05 | #34

    سلام،
    مرسي از اطلاعات خوبتون
    ميخواستم ببينم اگه كسي بخواد با ماشين شخصيش بره و يه مدتي تو گرجستان بچرخه، قضيه رزرو هتل رو چطور مي تونه حل كنه؟
    متشكرم.

  35. سينا
    17 خرداد 1394 در 09:48 | #35

    سلام،
    جواب سوال قبلي رو فهميدم.
    اما يه سوال ديگه اين كه اگر ماشين به نام هيچ يك از نفرات حاضر در سفر نباشه ولي مدارك كاپوتاژش و اينا كامل باشه. مشكلي وجود داره؟
    مرسي.

  36. تفلیس.کام
    19 خرداد 1394 در 09:10 | #36

    مدارک کابوتاژ، پلاک ترانزیت، دفترچه مالکیت خودرو و سایر مدارک به نام مالک خودرو صادر می شود و در زمان خروج از کشور، مالک خودرو باید با شما همراه باشد.
    در صورتی که مالک خودرو در سفر همراه شما نیست، باید پیش از سفر، در یکی از دفاتر اسناد رسمی، وکالتنامه ‘ خروج از کشور وسیله نقلیه ‘ به نام راننده خودرو صادر نماید و در زمان خروج از کشور، این وکالتنامه باید همراه شما باشد؛ در غیر اینصورت از خروج خودرو از کشور جلوگیری خواهد شد. @سينا

  37. حميد
    9 تیر 1394 در 17:33 | #37

    با سلام و خسته نباشيد ميخواستم با ماشين شخصي از طريق مرز ارمنستان به گرجستان مسافرت كنم با يكي از آژانسها جهت اخذ ويزا در تبريز تماس گرفتم كه هزينه ويزا را 45 دلار اعلام نمودند . ميخواستم بپرسم كه مشكلي از جهت
    اينكه هتلي رزرو نكرده ايم ايجاد نميشود و ورود با ماشين شخصي به گرجستان هم اكنون مشكلي ندارد . با تشكر از شما

  38. کامران
    10 تیر 1394 در 10:38 | #38

    با سلام و تشکر از اطلاعات خوب شما

    لطفا شهرهای مسیر بازرگان تا باتومی را (از مسیر ترکیه) بفرمایید و در ترکیه کدام شهر ارزش اقامت دارد؟

  39. محمد
    17 تیر 1394 در 10:17 | #39

    دوبايزيد. ايقدير. كارس. اردهان. ارتوين. هوپا. مرز گرجستان. باتومي. با ماشين شخصي از بازرگان تا مرز گرجستان حدود ٧ ساعت هست. شهرهاي مسير شهرهاي كردنشين و گرجي نشين هستن و در صورت نياز تمامي شهرها داراي هتل هستن
    @حميد

  40. شهاب
    22 تیر 1394 در 03:32 | #40

    با سلام.تابستان نود و دو بعد از لغو ویزا من از ارمنستان با نا امیدی رفتم مرز با ماشین شخصی در حالی که ابرانیا پشت مرز بودن من با اعتماد بنفس رغتم کارا خروج رو انجام دادم وارد مرز گرج شدم ولی پلیس گیر داد بالا خره با توضیح دادنه مقصد سفرمون ویزا دادن.امسالم همینطوری میش برم امیدی هست با زبون ریختنو اعتماد بنفس یا نه؟از ارمن راحت تره یا از ترکیه؟به زبون ترکی استانبولی تسلط دارم.حتی توضیح دادم اونجا ک ترکیه زندگی کردم و میخام برم ترکیه و مجبورم از گرجستان رد بشم

  41. شهاب
    22 تیر 1394 در 03:39 | #41

    مرز کارس ترکیه ب گرج راحت تره یا مرز سارپی برا اخذ ویزا.ما پرینت بانکی با مدارک کابوتاژ با بیمه و رزرو هتل ببریم لب مرز کافیه؟ترکی بلدم بهتر نیست از مرز ترک بریم؟قبلا ویزا گرفتن تاثیری تو نظرشون داره

  42. تفلیس.کام
    23 تیر 1394 در 11:08 | #42

    با توجه به تغییر قوانین، اتباع ایرانی پیش از سفر باید نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند و ویزا به صورت مرزی و در بدو ورود صادر نخواهد شد.
    اطلاعات بیشتر در این رابطه در همین سایت موجود است. @شهاب @شهاب

  43. کامران
    31 تیر 1394 در 07:21 | #43

    با سلام
    دوستان اگر کسی در 15 روز اخیر از طریق زمینی و اخذ ویزای الکترونیکی وارد گرجستان شده، لطفا بگه از کدوم مرز و چه مدارکی ارایه داده؟

  44. یعقوب
    16 مرداد 1394 در 21:58 | #44

    لطفا گرفتن اقامت دایم رو بصورت ساده و با جزئیات در صورت امکان بیان فرمایید

  45. مهدی
    28 شهریور 1394 در 15:08 | #45

    سلام خسته نباشین من الان در ایروان هستم و بایستی به آنکارا برم به دلیل مشکل کشور ارمنستان و ترکیه باید از گرجستان وارد ترکیه بشم ولی نمی دونستم که قوانین تغییر کرده امکان برگشت به ایران رو ندارم آیا برای عبور از گرجستان در مرز روادید صادر میشه یا می تونم در ایراوان فرم رو آنلاین پر کنم و درخواست روادید بدم ؟ سپاس

  46. مهدی
    30 شهریور 1394 در 14:09 | #46

    لطفا به لیست قرص هاتون اسهال رو هم اضافه کنید ما برای داشتن 10 عدد قرص اسهال مدتها معطل شدیم و و 2160 دلار جریمه شدیم.

  47. علیرضا
    3 بهمن 1394 در 20:36 | #47

    سلام من به اتفاق خانواده (4 نفر) قصد سفر زمینی به ارمنستان واز اونجا به گرجستان با اتومبیل شخصی را داریم برگشت را هم از باتومی به ترکیه و بعد به ایران بر میگردیم با توجه به صدور الکترونیکی ویزا و چک کردن مدارک رزرو هتل در لب مرز در صورتیکه سه روز هتل در تفلیس رزرو کرده باشیم ولی برای بقیه سفر رزرو جا نداشته باشیم در ورود به گرجستان دچار مشکل میشیم و یا میتونینم بقیه سفر رو در محل جا بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید

  48. mrdc
    4 بهمن 1394 در 08:07 | #48

    با عرض سلام
    من کارت اقامت موقت یکساله را اخذ کردم.حالا برای اینکه برای همسر ودوفرزند زیر 18سال خود درخواست اقامت موقت کنم چه کارهایی باید انجام بدم ؟
    ممنون

  49. مهيار
    17 بهمن 1394 در 12:28 | #49

    با سلام.ببخشید تصویر مدارک رو کجا میشه اپلود کرد؟

  50. پدرام محققی
    21 بهمن 1394 در 03:10 | #50

    باسلام من سال٩١گرجستان بودم واقامت بيش ازموعدداشتم ومبلغ ١٨٠لاري جريمه شدم ولي پرداخت نكردم-حالاسوال بنده اينست كه آيااين مبلغ جريمه تاكنون تغييركرده ومن براي گرفتن ويزا چه مبلغي بايد پرداخت كنم.

  51. پدرام محققی
    21 بهمن 1394 در 03:11 | #51

    متشكرم

  52. پدرام محققی
    21 بهمن 1394 در 03:27 | #52

    لطفابه سوال من جواب بديدسال٩١من مبلغ ١٨٠لاري جريمه شدم وتاكنون كه سال٩٤ميباشدمبلغ جريمه راپرداخت نكردم ،آيااين مبلغ جريمه تاكنون تغييركرده است.

  53. سعید
    22 بهمن 1394 در 01:10 | #53

    نه پدرام
    هیچ تعغیری نکرده مبلغش همونه

  54. پدرام محققي
    22 بهمن 1394 در 13:24 | #54

    مرسي آقاسعيد

  55. 12 فروردین 1395 در 22:59 | #55

    سلام اقامن ميخوام برم گرجستان اماهيچ اشنايي ندارم ميشه راهنماييم کنین ممنون میشم

  56. حدیث
    14 فروردین 1395 در 13:29 | #56

    سلام میخواستم بدونم عراقی ها هم برای ورود به گرجستان ویزا میخوان؟

  57. فرهاد
    14 فروردین 1395 در 17:04 | #57

    @حدیث

    حدیث :
    سلام میخواستم بدونم عراقی ها هم برای ورود به گرجستان ویزا میخوان؟

    بله!

  58. علی
    12 اردیبهشت 1395 در 12:56 | #58

    سلام من 39 سا لمه برایه زنگی میخوام برم گرجستان چکار باید بکنم

  59. محمد
    23 مرداد 1395 در 14:13 | #59

    باید این صفحه تون رو آپدیت کنید, با توجه به شرایط لغو ویزا این صفحه داره اطلاعات اشتباه میده به بازدید کنندگان
    ممنون

  60. تفلیس.کام
    23 مرداد 1395 در 14:52 | #60

    محمد :

    باید این صفحه تون رو آپدیت کنید, با توجه به شرایط لغو ویزا این صفحه داره اطلاعات اشتباه میده به بازدید کنندگان
    ممنون

    اطلاعات صفحه به روز است. اگر با دقت بیشتری مطالب را مرور کنید، در قسمت اخبار تکمیلی در همین صفحه، به خبر لغو مجدد ویزای گرجستان برای اتباع ایران، اشاره شده است. @محمد

  61. فرنیان
    8 بهمن 1395 در 08:28 | #61

    باسلام آیا بالاخره ویزای توریستی برای ایران لاو شده یا نه ؟

  62. فرنیان
    8 بهمن 1395 در 08:32 | #62

    باتشکر وآرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه ها مسدود است.