+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, علمی, فرهنگی > ‘مدرسه شماره یک تفلیس’ با ‘مدرسه نمونه رشد’ منطقه 16 تهران خواهر خوانده شد

‘مدرسه شماره یک تفلیس’ با ‘مدرسه نمونه رشد’ منطقه 16 تهران خواهر خوانده شد

8 آبان 1391 3 دیدگاه    خبر, علمی, فرهنگی

طی تفاهمنامه ای علمی و فرهنگی، میان مدرسه عمومی شماره یک تفلیس و مجتمع آموزشی رشد منطقه 16 تهران، رسما این دو مرکز آموزشی خواهر خوانده شدند.

این مراسم در روز سوم آبان (24 اکتبر) و با حضور آقای ‘امیران جاماگیدزه’ مدیر مدرسه شماره یک تفلیس و آقای خالقی ثمرین مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران در تالار دکتر شریعتی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران برگزار شد.

مدیران، معلمان و دانش آموزان منتخب مدارس فارسی آموز گرجستان که در قالب گروهی 45 نفره، سفری 10 روزه را به منظور بازدید از مراکز علمی، تاریخی و فرهنگی و نیز آشنایی با نظام آموزشی و تحصیلی ایران داشتند، از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تفلیس به ایران اعزام شدند و از اماکن و ابنیه های تاریخی استانهای گیلان، تهران، اصفهان و همدان نیز بازدید کردند.

مدرسه عمومی شماره یک تفلیس دارای قدمت 210 ساله بوده و جزو اولین مدارسی در گرجستان محسوب می شود که زبان فارسی در آن تدریس می گردد.

منبع: ایرنا

  1. Azer
    9 آبان 1391 در 17:56 | #1

    با این خبر ناخواسته یاد امیرکبیر افتادم. مدرسه تفلیس بعد از 210 سال هنوز پابرجاست و توسعه هم پیدا کرده اما تو ایران مدرسه دارالفنون بعد از گذشت 161 سال نه تنها توسعه نداشته بلکه مخروبه شده!

  2. احسان
    10 آبان 1391 در 12:30 | #2

    آقا یا خانم azer عزیز داغ دلمونو تازه کردیا @Azer

  3. گمنام
    10 آبان 1391 در 15:23 | #3

    یاد اون روزا بخیر که من تو دبیرستان رشد تحصیل میکردم.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,