+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > حساب بانکی 150 شخص و شرکت ایرانی در گرجستان مسدود شد

حساب بانکی 150 شخص و شرکت ایرانی در گرجستان مسدود شد

حساب بانکی 150 شخص و شرکت ایرانی در گرجستان مسدود شد

‘تئا تسولوکیانی’ وزیر دادگستری گرجستان از انسداد حساب بانکی 150 شخص و شرکت ایرانی در راستای اجرای تحریم های بین المللی علیه ایران با همکاری مقامات قضایی خبر داد. خانم تسولوکیانی با تاکید بر نظارت مسئولان بر فعالیت های تجاری ایرانیان در گرجستان گفت، با هرگونه نقض تحریم های بین المللی علیه ایران توسط ایرانیان مقیم گرجستان برخورد خواهد شد.

ظاهرا این اقدام دولت در واکنش به مقاله ‘گزندگی بیشتر تحریم، سرمایه گذاری بزرگتر ایرانیان در گرجستان‘ روزنامه ‘وال استریت ژورنال’ انجام شده است. این روزنامه دیروز با انتشار مقاله ای در رابطه با سرمایه گذاری ایرانیان در گرجستان، از نادیده گرفته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران توسط دولت این کشور انتقاد کرده بود.

در مقاله ‘وال استریت ژورنال’ با اشاره به نام ‘هوشنگ حسین پور’، ‘پوریا نایبی’ و ‘هوشنگ فرسوده’ از تاسیس شرکت ‘هواپیمایی فلای جرجیا’ و در اختیار گرفتن 70 درصد از سهام ‘اینوست بانک’ توسط این افراد خبر داده شده است. ‘وال استریت ژورنال’ همچنین اخباری در رابطه با ثبت شرکت های اقماری توسط افراد مذکور در زمینه های مختلف و قصد آنها برای تملک هتل پنج ستاره ‘رادیسون بلو’ در تفلیس نیز منتشر کرده است.

‘پوریا نایبی’ یکی از افرادی که ‘وال استریت ژورنال’ از آنها نام برده است، در مصاحبه با همین روزنامه، ضمن تکذیب هر گونه ارتباط خود و شرکایش با حکومت ایران، همکاری با دولت ایران به منظور دور زدن تحریم های بین المللی را رد و اعلام کرده است قصد وی و همکارانش صرفا فعالیت تجاری، بدون هر گونه هدف سیاسی بوده است.

رادیو تجارت نیز از احتمال تعقیب کیفری ‘وال استریت ژورنال’ توسط ‘اینوست بانک’ خبر داده و اعلام کرده است که ‘سپاه پاسداران انقلاب اسلامی’ با در اختیار گرفتن بیش از 150 شرکت در گرجستان به دور زدن تحریم های بین المللی علیه ایران مشغول است.

منبع: خبرگزاری سیویل

  1. حامد
    1 تیر 1392 در 09:35 | #1

    پس گرجستانم شروع کرد فکر کردیم حداقل این کشور یه ذره مهلت میده

  2. joker
    1 تیر 1392 در 10:25 | #2

    moshakhas nashode ke hesabe che ashkhasi va sherkathayi ro masdood kardan?

  3. صادق
    1 تیر 1392 در 16:48 | #3

    خب به سلامتی تو گرجستان هم بگیر بگیر شروع شد

  4. احسان
    1 تیر 1392 در 19:12 | #4

    کلا ایران داره برای دور زدن تحریم ها بوسیله افراد مختلف تو کشورهایی که اقتصادشون زیاد قوی نیست بانک و شرکت هواپیمایی تاسیس میکنه یا میخره که با توجه به اقتصادی که این کشورها دارن از این سرمایه گذاری استقبال هم میکنند نمونش بابک زنجانی که اون هم تو تاجیکستان یک بانک داره و یک شرکت هواپیمایی تاسیس کرده.

  5. مریم
    2 تیر 1392 در 15:48 | #5

    روز بخیر،به نظر من این کار یک اقدام نمایشی است که بهانه را از جامعه بین الملل و بخصوص آمریکا بگیرند.به نفع کشور گرجستان است که هم ایران را راضی نگاه دارد و هم امریکا را کنار خود داشته باشد.

  6. حامد
    5 تیر 1392 در 21:04 | #6

    http://en.trend.az/regions/iran/2164761.html لطفا این لینک رو بخونید

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,