+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, فیلم > آغاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان

آغاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان

5 آبان 1392 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی, فیلم

مردم گرجستان روز یکشنبه از ساعت 8 صبح به پای صندوقهای رای رفتند تا پس از یک دهه حکومت ‘میخائیل ساکاشویلی’، جانشین او را برای مقام ریاست جمهوری انتخاب کنند. بر اساس نظرسنجی ها نامزد وابسته به ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ نخست وزیر میلیاردر گرجستان احتمالا پیروز این انتخابات خواهد بود.

یکی از رای دهندگان گفت: ‘اصل مطلب اینست که حق انتخاب داشته باشیم. من برای آینده گرجستان رای دادم.’ رای دهنده دیگری می گوید: ‘امیدوارم این یک شروع جدید باشد. زمان آن رسیده که مقامات و رییس جمهور به فکر مردم گرجستان باشند.’

‘گیورگی مارگوِلاشویلی’ نامزد حزب ‘رویای گرجی’ و استاد سابق فلسفه، برای مردم این کشور چندان شناخته شده نیست اما از حمایت شخص نخست وزیر برخوردار است و نظرسنجی ها نشان می دهد که او تا حد زیادی از ‘داویت بکرادزه’ نامزد مورد حمایت رییس جمهور ساکاشویلی و حزب ‘جنبش متحد ملی’ جلوتر است.

‘میخائیل ساکاشویلی’ که در سال ۲۰۰۳ میلادی پس از ‘انقلاب گل رُز’ و برکناری ‘ادوارد شواردنادزه’ به قدرت رسید، دو دوره پی در پی رییس جمهور گرجستان بود و دیگر حق شرکت در انتخابات را نداشت.

با توجه به اصلاحات جدید قانون اساسی گرجستان، رییس جمهور آینده این کشور نسبت به گذشته، اختیارات کمتری خواهد داشت.

منبع: یورو نیوز

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,