+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > شبه کودتا در آبخازیا

شبه کودتا در آبخازیا

7 خرداد 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

الکساندر آنکواب، رهبر آبخازیا

معترضان مخالف دولت ‘آبخازیا’ با حمله شبانه به ساختمان ریاست جمهوری، رهبر این منطقه جدایی طلب گرجستان را فراری دادند. خبرگزاری ‘اینترفاکس’ به نقل از ‘الکساندر آنکواب’، رهبر آبخازیا گزارش داد، این یک کودتای مسلحانه نافرجام بوده است.

به گزارش رسانه ها، گروه‌های اپوزیسیون، ساختمان ریاست جمهوری را در حمله شبانه خود تحت کنترل درآوردند و حدود هزار معترض، آنکواب را وادار به فرار کردند. ‘رائول خادجیمبا’، رهبر اپوزیسیون منطقه جدایی طلب آبخازیا به جمعیت معترضان گفت که هم اکنون شورای هماهنگی رهبری این جمهوری را به دست گرفته است.

آنکواب، رهبر آبخازیا در اظهاراتی تلویزیونی گفته است، من کشور را ترک نکرده‌ ام و از لحاظ قضایی، این اقدام، کودتایی برای به دست گیری قدرت به طریق نظامی بوده است و نیروهای امنیتی هنوز به کشور وفادارند و درصدد انجام اقداماتی برای برقراری ثبات هستند.

آقای آنکواب افزود، اواخر روز سه شنبه با نمایندگان اپوزیسیون مذاکره کرده ام و درباره مسائل مختلفی به گفت و گو پرداختم. برخی می‌گفتند که من باید استعفا دهم و بعد از آن گفتند که تمام کابینه باید استعفا دهد. مذاکرات بارها متوقف شد. پس از آنکه ما از آن‌ ها فرصت خواستیم که جزئیات را بررسی کنیم آن‌ ها مذاکره را رها کردند و به میان حامیان خود که در ساختمان ریاست جمهوری مستقر بودند بازگشتند و بعد از آن تسخیر ساختمان آغاز شد.

آبخازیا که در جریان جنگ سال 2008 میلادی و با حمایت روسیه از گرجستان جدا شد، فقط از سوی روسیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته می‌شود. آبخازیا در شمال غربی گرجستان و در سواحل شرقی دریای سیاه واقع شده و پایتخت آن ‘سوخومی’ است.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,