+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > رئیس جمهور منطقه جدایی طلب ‘آبخازیا’ در گرجستان، استعفا داد

رئیس جمهور منطقه جدایی طلب ‘آبخازیا’ در گرجستان، استعفا داد

11 خرداد 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

الکساندر آنکواب، رئیس جمهور منطقه جدایی طلب آبخازیا در گرجستان

‘الکساندر آنکواب’ رئیس جمهور منطقه جدایی طلب ‘آبخازیا’، با انتشار یک بیانیه، از مقام خود استعفا داد. در بیانیه منتصب به آقای آنکواب آمده است، “برای بازگشت ثبات به کشور، از مقام خود به عنوان رئیس جمهور آبخازیا استعفا می دهم”.

در پی تسخیر ساختمان ریاست جمهوری توسط مخالفان و فرار آقای آنکواب به نقطه ای نامعلوم، روز گذشته، پارلمان آبخازیا به دلیل عدم توانایی رئیس جمهور برای انجام وظایف قانونی، وی را از مقام خود برکنار و تصمیم خود مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را اعلام کرد.

‘ایران’ همواره از تمامیت ارضی گرجستان حمایت کرده و هرگز استقلال مناطق جدایی طلب در این کشور را به رسمیت نشناخته است. چند روز پیش، سفیر گرجستان در ایران، در دیدار با استاندار اصفهان، به همین دلیل، از دولت و مردم ایران قدردانی کرده بود.

منطقه جدایی طلب ‘آبخازیا’، در پی جنگ سال 2008 روسیه و گرجستان اعلام استقلال کرد، اما تنها تعداد محدودی از کشورهای جهان، از جمله روسیه و ونزوئلا این استقلال را به رسمیت شناختند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,