+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > تسهیل صدور ویزای گرجستان برای تجار ایرانی

تسهیل صدور ویزای گرجستان برای تجار ایرانی

10 آبان 1393 1 دیدگاه    اقتصادی, خبر

تسهیل صدور ویزای گرجستان برای تجار ایرانی در آینده نزدیک

اعضای هیات تجاری ایران، که به سرپرستی ‘یحیی آل اسحاق’ رییس اتاق بازرگانی تهران به گرجستان سفر کرده اند، ضمن دیدار و گفت و گو با ‘کاخا بایندوراشویلی’، رییس اتاق بازرگانی گرجستان، در همایش بازرگانان دو کشور در تفلیس، حضور یافتند.

رییس اتاق بازرگانی گرجستان، در ابتدای این همایش، با توجه به سفر حدود 100 هزار گردشگر و تاجر ایرانی به گرجستان، به مشکلات دو ماه اخیر در رابطه با صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی، به دلیل تغییر برخی قوانین، اشاره کرد و با ابراز امیدواری برای رفع این مشکل، از حضور نماینده اتاق بازرگانی گرجستان در کنسولگری این کشور در تهران، به منظور کمک به تایید ویزای بازرگانان ایرانی، در آینده ای نزدیک خبر داد.

همچنین، آقای بایندوراشویلی، که پیش تر به همراه گروهی از بازرگانان گرجی به تهران سفر کرده بود، با اشاره به رونق فعالیت های کشاورزی در گرجستان، از فعالان اقتصادی ایران دعوت کرد تا روی این بخش حساب ویژه ای باز کنند.

پس از اظهارات رئیس اتاق بازرگانی گرجستان، رییس اتاق بازرگانی تهران، با انتقاد از حجم مبادلات 170 میلیون دلاری بین دو کشور، این رقم را مناسب ندانست و خواستار یک برنامه ریزی صحیح، برای ارتقاء حجم مبادلات دو کشور به بیش از 3 تا 4 میلیارد دلار در سال گردید.

آقای آل اسحاق، با اشاره به مشکل صدور ویزای گرجستان برای بازرگانان ایرانی گفت: ما شرایط و روابط شما با اروپا را درک می کنیم و می توانیم در یک چارچوب مشخص توافقنامه ای امضا کنیم که با تایید اتاق بازرگانی، ویزای تجاری بازرگانان سریع تر صادر شود. مشکلی که ما قبلا با برخی از کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و آلمان و همچنین کشورهای آسیایی مانند هند و چین حل کرده ایم.

در ادامه این همایش، بازرگانان و فعالان اقتصادی گرجستان و ایران به صورت مستقیم با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

  1. سعید
    14 آبان 1393 در 16:57 | #1

    درخواست دارم اگر در این مورد خبر تازه ای شد اطلاع رسانی کنید.
    با سپاس بیکران

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,