+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > بیدزینا ایوانیشویلی، همچنان ثروتمندترین فرد گرجستان

بیدزینا ایوانیشویلی، همچنان ثروتمندترین فرد گرجستان

30 آذر 1393 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر

بیدزینا ایوانیشویلی، همچنان ثروتمندترین فرد گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘بیدزینا ایوانیشویلی‘ نخست وزیر سابق گرجستان، در آخرین لیست منتشر شده از ثروتمندترین افراد جهان، که همه ساله از سوی مجله آمریکایی ‘فوربس‘ انتشار می یابد، با ثروتی معادل 5.2 میلیارد دلار، در رتبه 270 قرار گرفت.

ایوانیشویلی که هم اکنون در ملکی به وسعت 108000 فوت مربع، بر روی یکی از تپه های مشرف به ‘تفلیس’ زندگی می کند، در اکتبر سال 2012 میلادی، با پیروزی ائتلاف ‘رویای گرجی’ در انتخابات پارلمانی، به قدرت رسید و به عنوان نخست وزیر گرجستان معرفی شد؛ وی سیزده ماه بعد و پس از پیروزی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری، از سمت خود استعفا کرد.

ثروتمندترین فرد گرجستان، عمده ثروت خود را در روسیه بدست آورده است. مجله فوربس، راز ثروتمند شدن وی را، همانند سایر ثروتمندان روس، نزدیکی به دولت روسیه می داند که در جریان خصوصی سازی، شرکتها و صنایع را با چند میلیون دلار خریداری کردند و سپس به قیمت چندین میلیارد دلار به فروش رساندند.

البته، ثروت اصلی ایوانیشویلی، از سرمایه گذاری بر روی فلزات گرانبها، خرید آثار هنری و صنعت بانکداری به دست آمده است و مجموعه آثار هنری در اختیار وی که مهمترین اثر آن تابلوی ‘دورا مار و گربه‘ از ‘پابلو پیکاسو’ است، بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد.

نخست وزیر سابق گرجستان، اعلام کرده که تا کنون، 3 میلیارد دلار از ثروتش را، در پروژه های اجتماعی و خیریه کشور سرمایه گذاری کرده است.

  1. nader
    2 دی 1393 در 22:59 | #1

    البته نباید فراموش کرد که ایشون بصورت ظاهری استعفا دادن و همچنان قدرت را در پشت پرده در دست دارند.

  2. جاوید
    6 دی 1393 در 16:15 | #2

    رفیق گرمابه گلستان پوتین ایناست ؛ معلومه که باید پولدار باشه…..

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,