+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, گردشگری > آسمان گرجستان در اختیار خارجی ها

آسمان گرجستان در اختیار خارجی ها

26 دی 1393 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, گردشگری

هواپیمای ترکیش ایرلاینز در فرودگاه بین المللی تفلیس

به گزارش تفلیس.کام، سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان، با انتشار گزارشی، 11 درصد از بازار سفرهای هوایی را در اختیار شرکت های داخلی و 89 درصد از این بازار را در اختیار شرکت های خارجی اعلام کرده است.

هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایرلاینز )، با اختصاص 22 درصد از سفرهای هوایی گرجستان به خود، همچون سال های گذشته، رکورد دار این بازار بوده است. هواپیمایی ملی گرجستان ( ایرزینا ) نیز با سهم 11 درصدی، پس از هواپیمایی ترکیه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های ‘ هواپیمایی بین المللی اوکراین ‘ با سهم 10 درصدی، ‘ پگاسوس ترکیه ‘ با 9 درصد و ‘ سیبریای روسیه ‘ با 5 درصد، به ترتیب جایگاه سوم تا پنجم بازار سفرهای هوایی گرجستان را به خود اختصاص داده اند.

به این ترتیب، شرکت های خارجی، بخش عمده ای از آسمان گرجستان را در اختیار گرفته اند و به نظر می رسد در حال حاضر عملا به غیر از هواپیمایی ملی گرجستان ( ایرزینا )، هیچ یک از ایرلاین های داخلی، از جمله ‘ فلای ویستا ‘ و ‘ ایر قفقاز ‘ که با سرمایه گذاری خارجی تاسیس شده اند، سهمی در سفرهای هوایی کشور ندارند.

همچنین، فعالیت هواپیمایی ‘ فلای جرجیا ‘ نیز، که با سرمایه ایرانی در گرجستان تاسیس شده بود، در پی فشارهای سیاسی که منجر به مشکلات اقتصادی برای این ایرلاین شد، متوقف شده است.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,