+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > حوادث, خبر, سیاسی > استعفای وزیر کشور گرجستان

استعفای وزیر کشور گرجستان

3 بهمن 1393 دیدگاه ها مسدود است    حوادث, خبر, سیاسی

الکساندر چیکایدزه، وزیر کشور مستعفی گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، وزارت کشور گرجستان،با انتشار اطلاعیه ای، از استعفای ‘ الکساندر چیکایدزه ‘، وزیر کشور، و موافقت ‘ ایراکلی قریباشویلی ‘، نخست وزیر با استعفای وی خبر داده است.

در متن استعفا نامه آقای چیکایدزه خطاب به نخست وزیر گرجستان آمده است: اخیرا این ادعا از سوی ‘ یوری وازاگاشویلی ‘ مطرح شد که من از عوامل قتل فرزندش، ‘ زورا وازاگاشویلی ‘ حمایت می کنم و به آنها اجازه ادامه فعالیت در وزارت کشور را داده ام. هر چند این اتهام از اساس باطل است، اما با توجه به مسئولیت های اخلاقی، تصمیم به ترک پست خود گرفته ام.

آقای چیکایدزه در ادامه افزوده است: در صورتی که پرونده قتل ‘ یوری وازاگاشویلی ‘ به نتیجه رسیده بود، من از تصمیم خود صرف نظر می کردم؛ اما اکنون که تحقیقات در جریان است، ترجیح می دهم که برای جلوگیری از ایجاد شائبه دخالت من در روند تحقیقات پرونده، از سمت خود کناره گیری کنم.

‘ زورا وازاگاشویلی ‘، فرزند ‘ یوری وازاگاشویلی ‘، در سال 2006، در جریان یک عملیات ویژه پلیس در تفلیس، به قتل رسید. از آنجا که پس از 9 سال، پرونده قتل ‘ زورا وازاگاشویلی ‘ به نتیجه نرسید، پدر او قصد داشت تا با ایجاد یک تشکل غیر دولتی، اعتراضاتی را علیه دولت سازماندهی کند و وزیر کشور را به حمایت از عوامل قتل فرزندش متهم کرده بود.

چند روز پیش، ‘ یوری وازاگاشویلی ‘، که به آرامگاه پسرش رفته بود، بر اثر انفجار یک ‘ دسته گل ‘ که بر روی مزار قرار داشت، کشته شد و پلیس گرجستان، تا کنون موفق به دستگیری عوامل این جنایت نشده است.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,