+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی > سفر رئیس پارلمان گرجستان به استان اصفهان در ایران

سفر رئیس پارلمان گرجستان به استان اصفهان در ایران

رسول زرگر پور، استاندار اصفهان (راست) و داویت اوسوپاشویلی، رئیس پارلمان گرجستان (چپ)

به گزارش تفلیس.کام، رئیس پارلمان گرجستان، شب گذشته و در ادامه دیدار با مقامات ایرانی، وارد ‘ اصفهان ‘ شد و مورد استقبال رسمی ‘ دكتر رسول زرگرپور ‘، استاندار اصفهان، قرار گرفت. استاندار اصفهان، در مراسم استقبال از رییس پارلمان گرجستان، ابراز امیدواری کرد که این سفر، به توسعه روابط دو کشور و افزایش تعاملات کمک کند.

‘ داویت اوساپاشویلی ‘، رئیس پارلمان گرجستان نیز اظهار داشت: این سفر فرصتی را فراهم کرد که بعد از ملاقات با مقامات عالی رتبه ایران در تهران، از شهر زیبای اصفهان، که نه تنها نصف جهان بلکه همه جهان است، بازدید کنم.

رئیس پارلمان گرجستان با بیان اینکه این ملاقات ها، بر توسعه روابط دو جانبه بین ایران و گرجستان بسیار تاثیر گذار خواهد بود، تصریح کرد: اصفهان یک شهر تاریخی با قدمتی چند صد ساله است و مناسبات تاریخی بین اصفهان و گرجستان می تواند زمینه ای برای افزایش تعاملات باشد.

آقای اوسوپاشویلی، با بیان اینکه مردم گرجستان در قرن های متمادی در استان اصفهان سکونت داشته اند، افزود: زندگی مسالمت آمیز گرجی ها در اصفهان، نشانه وجود مناسبات تاریخی و فرهنگی بین اصفهان و گرجستان است.

رئیس پارلمان گرجستان، صبح امروز نیز برای دیدار با گرجی های مقیم ایران، به ‘ فریدون شهر ‘ سفر کرد و مورد استقبال مسئولان و مردم این شهر قرار گرفت. آقای اوسوپاشویلی در جمع مردم و مسئولان شهر فریدونشهر، با ابراز خرسندی از دیدار با مردم گرجی‌ زبان ‘ فریدون شهر ‘ که بیش از 400 سال است زبان و فرهنگ خود را حفظ کرده‌اند، خاطر نشان کرد: حامل سلام مردم گرجستان برای همه گرجی‌ زبانان هستم و باید بگویم که مردم گرجستان همیشه همه گرجی‌ زبانان را در کنار خود احساس می‌کنند.

رئیس پارلمان گرجستان افزود: طی سال‌هایی که شما گرجی‌ زبانان در گرجستان حضور نداشته‌اید، این کشور از مشکلات زیادی با سعادت و سرافرازی بیرون آمده و آینده برای این کشور بسیار روشن است.

آقای اوسوپاشویلی، در ادامه صحبت های خود، با اشاره به دیدار هیات پارلمانی گرجستان با رئیس مجلس و رئیس جمهور ایران گفت: در حال حاضر در منطقه شرایط سختی وجود دارد و در این میان، ایران نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت. البته یقین دارم ایران، با اتخاذ سیاست‌های درست، با موفقیت از مشکلات بیرون خواهد آمد و ضمن تقویت امنیت خود، نتایج خوبی را برای منطقه رقم خواهد زد.

رئیس پارلمان گرجستان، با بیان اینکه نگاه دولت گرجستان به توسعه روابط با ایران به ویژه در زمینه اقتصادی مثبت است، افزود: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر ایرانی وارد گرجستان شده اند و گسترش این روابط، در دستور کار ما قرار دارد.

آقای اوسوپاشویلی، در پایان صحبت های خود، دیدار با مردم گرجی‌ زبان در ‘ فریدون شهر ‘ را بسیار لذت بخش و احساسی توصیف کرد و اظهار داشت:‌ دیدار با مردمی که پس از گذشت قرن‌ ها دوری از سرزمین اصلی، هنوز هویت خود را حفظ کرده‌ اند، برای ما بسیار مهم بود. بسیار خوشبخت هستم که امروز، هدیه‌ ای از گرجی تباران ‘ فریدون شهر ‘ به گرجستان می ‌برم و آن هدیه همین شور و اشتیاق مردم اینجا است.

رئیس پارلمان گرجستان، امشب و پس از بازدید از جاذبه های تاریخی اصفهان، از جمله ‘ میدان نقش جهان ‘، به تهران باز می گردد.

  1. احسان
    1 اسفند 1393 در 10:47 | #1

    باعث تاسف است که مسئولان گرجستانی وقتی به ایران سفر میکنند فقط از فریدونشهر بازدید کرده و ما را نادیده می انگارند ایا فراموش کرده اند که در منطقه بویین میاندشت هم مردمی همانند اهالی فریدونشهر با همان خصوصیت زندگی میکنند !؟

  2. مصطفی
    5 اردیبهشت 1394 در 21:51 | #2

    @احسان
    در منطقه بویین میاندشت مردمانی با همان خصوصیات زندگی نمی کنند فقط در میاندشت و آغچه با همان خصوصیات زندگی می کنند. مردم داشکسن که اکثراً خصوصیاتشون بیشتر شبیه روستاهای ترک نشین مجاور مثل خویگان و خمسلو و ازون بلاغه، مردم افوس هم که اصلا گرجی بلد نیستن حرف بزنن تازه خیلیاشون هم خونساری و غیره هستن. حالا شما بفرمایید ببینیم گرجستانی ها وقتی به ایران سفر می کنن، میاندشت 5 هزار نفری را ببینن یا آغچه 2 هزار نفری را؟

  3. گرجی ایرانی تبار
    14 مرداد 1394 در 18:46 | #3

    با تمام این حرف ها دلیل نمیشه که تبعیض قائل بشن. شما هم بهتر هستش به تمام هم وطن هات احترام بزاری هرچند گرجی بلد نباشن یا …. دلیل نمیشه اصالتشون رو فراموش کرده باشن من یک گرجی افوسی هستم . رشته تحصیلیم روابط بین الملل هستش و به خاطر علاقه به گرجستان واسه پایان نامه ام روی این موضوع کار میکنم

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,