+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > احضار سفیر اوکراین به وزارت امور خارجه گرجستان

احضار سفیر اوکراین به وزارت امور خارجه گرجستان

27 بهمن 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

واسیل تسیبِنکو، سفیر اوکراین در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، یک روز پس از ابراز تاسف ‘ بیدزینا ایوانیشویلی ‘، نخست وزیر سابق گرجستان، از انتصاب ‘ میخائیل ساکاشویلی ‘ به سِمَت مشاور عالی رئیس جمهور اوکراین، سفیر این کشور در تفلیس، برای ارائه توضیح در این رابطه، به وزارت امور خارجه احضار شد.

‘ واسیل تسیبِنکو ‘، سفیر اوکراین در گرجستان، پس از حضور در وزارت امور خارجه و ملاقات با مقامات این وزارتخانه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تایید احضار خود برای ارائه توضیح در رابطه با انتصاب ‘ میخائیل ساکاشویلی ‘، به سوالات آنها پاسخ داد.

سفیر اوکراین به خبرنگاران گفت: اوکراین یک کشور مستقل است و این حق را دارد که بدون هماهنگی با دیگران برای خود تصمیم بگیرد. این یک مسئله داخلی است و رئیس جمهور اوکراین برای انتصاب آقای ساکاشویلی به عنوان مشاور عالی خود، منافع ملی را در نظر گرفته است.

آقای تسیبِنکو افزود: هنوز هیچ دادگاهی به مجرم بودن آقای ساکاشویلی به عنوان رئیس جمهور سابق گرجستان رای نداده است و اصل بر برائت آقای ساکاشویلی است. آقای ساکاشویلی تجربیات بسیار خوبی در زمینه های مختلف، از جمله جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین مدرن سازی نیروهای نظامی دارد و ما قصد داریم از این تجربیات استفاده کنیم.

سفیر اوکراین با اشاره به اینکه، از نظر ‘ پترو پروشنکو ‘، انتصاب آقای ساکاشویلی به عنوان مشاور عالی رئیس جمهور در تضاد با منافع مردم گرجستان نیست، بر توسعه روابط و همکاری های دو جانبه با گرجستان تاکید کرد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,