+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی, نظامی > امضای پیمان اتحاد و یکپارچگی میان روسیه و اوستیای جنوبی

امضای پیمان اتحاد و یکپارچگی میان روسیه و اوستیای جنوبی

27 اسفند 1393 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی, نظامی

لئونید تیبیلوف، رهبر اوستیای جنوبی (چپ) و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

به گزارش تفلیس.کام، ‘ ولادیمیر پوتین ‘ رئیس جمهور روسیه و ‘ لئونید تیبیلوف ‘ رهبر منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی گرجستان، امروز ضمن دیدار در کرملین، پیمان اتحاد و یکپارچگی بین مسکو و تسخینوالی را به امضا رساندند.

با امضای این توافق که 25 سال اعتبار خواهد داشت، کنترل روسیه بر این منطقه افزایش خواهد یافت و عملا این کشور مسئول دفاع از منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی خواهد بود.

پس از امضای این پیمان، ‘ گیورگی مارگولاشویلی ‘ رئیس جمهور گرجستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به آن گفت: ظالمانه است که تلاش های دولت گرجستان جهت یافتن راه حل معقول برای از بین بردن تعارضات موجود با حرکت مخرب روسیه پاسخ داده شد.

رئیس جمهور گرجستان در ادامه افزود: این پیمان، اقدامی علیه تمامیت ارضی یک کشور مستقل محسوب می گردد و از جامعه بین الملل میخواهم تا در تلاش برای ریشه کن کردن اقدامات تهاجمی روسیه برای الحاق کشورهای مستقل به خود و نقض قوانین بین المللی با یکدیگر متحد شوند.

‘ اوستیای جنوبی ‘ در پی جنگ سال ۲۰۰۸ روسیه با گرجستان اعلام استقلال کرد و با حمایت روسیه از گرجستان جدا شد؛ اما گرجستان و بسیاری از کشورهای جهان این استقلال را به رسمیت نشناخته اند.

چندی پیش، روسیه، با دیگر منطقه جدایی طلب گرجستان، ‘ آبخازیا ‘ نیز، پیمان اتحاد و همکاری امضا کرده بود.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,