+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > ویزای الکترونیکی، موجب افزایش سفر گردشگران ایرانی به گرجستان نشد

ویزای الکترونیکی، موجب افزایش سفر گردشگران ایرانی به گرجستان نشد

وانو متورالاشویلی، جانشین رئیس اتاق بازرگانی گرجستان و ایران

به گزارش تفلیس.کام، ‘ وانو متورالاشویلی ‘، جانشین رئیس اتاق بازرگانی گرجستان و ایران، در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد، علیرغم راه اندازی سیستم درخواست و صدور ویزای الکترونیکی، تعداد گردشگران ایرانی که در تعطیلات ‘ نوروز ‘ به گرجستان سفر کرده اند، افزایش نیافته است.

آقای متورالاشویلی، بزرگترین ضعف سیستم ویزای الکترونیکی گرجستان را در نظر نگرفتن محدودیت شهروندان ایرانی برای دسترسی به سیستم های پرداخت بین المللی به منظور پرداخت آنلاین هزینه ویزا اعلام کرده است.

جانشین رئیس اتاق بازرگانی گرجستان و ایران با اشاره به سفر حدود 100000 ایرانی به گرجستان در سال، پیش از اجرای قوانین جدید، گفت: اکثر ایرانیانی که به گرجستان سفر می کردند از قشر متمول بودند و در هتل های گران قیمت اقامت می کردند. اما امروز برخی از هتل ها و رستوران ها به دلیل کاهش تعداد مسافران ایرانی تعطیل شده، پروازهای مستقیم میان دو کشور متوقف گردیده و گرجستان درآمد 100 تا 150 میلیون دلاری سفر ایرانیان را از دست داده است.

آقای متورالاشویلی، اجرای قوانین سخت گیرانه صدور ویزا و اقامت را، موجب از بین رفتن جذابیت گرجستان برای گردشگران و سرمایه گذاران ایرانی دانسته و گفته که کشورهای همسایه گرجستان، با تسهیل قوانین خود برای شهروندان ایران، از این وضعیت سود می برند.

  1. Alen
    15 فروردین 1394 در 13:31 | #1

    باید به ایشان گفت:

    ما خودمون هم این مطالب رو میدونیم و اگر راست میگید یک راهکار براش ایجاد کنید.
    مشکل هم فقط پرداخت هزینه ویزا نیست بلکه من خودم به دلیل نبود پرواز مستقیم نیومدم.
    ۲ میلیون پول بلیط بده آدم با کلی معطلی توی باکو
    حداقل هم ۳ میلیون واسه یکهفته خوشی در اونجا
    این همه هم محدودید و ناز
    خب معلومه که گرجستان بهترین کشور دنیا هم اگر بود کسی با ۵ میلیون نمیومد
    ۵ تومن ترکیه میره آدم راحت و بی دردسر و بی ویزا

    اینها خوبه هنوز صحبتش هم نیست عضو اتحادیه اروپا بشند و این همه وابستگی اقتصادی دارند
    وای به حالی که اون شرایط باشه

  2. امیر
    15 فروردین 1394 در 16:12 | #2

    دوست من یک هفته با تور و با هواپیما رفت ترکیه 2میلیون و هفتصد داد خودشم می گفت انقد تو هتل غذا و دسر بود که بیا و ببین . میگفت تو ترکیه یه طوری ما رو تحویل می گرفتن که تو تفلیس یک درصد اونم تحویل تو برج 5 تحویل نگرفتن.

  3. محمد رضا
    16 فروردین 1394 در 15:14 | #3

    با سلام من تا به حال پنج مرتبه رفتم گرجستان. امسال عيد هم خوانوادگي رفتيم گرجستان٠ ولي ديگه نميرم گرجستان چون لب مرز سارپي خيلي ما رو اذيت ومعطل كردن تمام وسايل ماشين رو ريختن بيرون و از من ميپرسيدن داروها كجا هستن فقط دنبال دارو مگشتن كه ما رو به دادگاه بفرستن تا از ما جريمه بگيرن.من مسافرت به گرجستان رو خيلي دوست داشتم به همين خاطر نفري چهار صد هزار تومن پول ويزا داديم ولي ديگه به گرجستان سفر نميكنم

  4. آسمان
    16 فروردین 1394 در 21:18 | #4

    محمد رضا :
    با سلام من تا به حال پنج مرتبه رفتم گرجستان. امسال عید هم خوانوادگی رفتیم گرجستان٠ ولی دیگه نمیرم گرجستان چون لب مرز سارپی خیلی ما رو اذیت ومعطل کردن تمام وسایل ماشین رو ریختن بیرون و از من میپرسیدن داروها کجا هستن فقط دنبال دارو مگشتن که ما رو به دادگاه بفرستن تا از ما جریمه بگیرن.من مسافرت به گرجستان رو خیلی دوست داشتم به همین خاطر نفری چهار صد هزار تومن پول ویزا دادیم ولی دیگه به گرجستان سفر نمیکنم

    لطفا از تجربیات خوب و بد تور گرجستان بیشتر برامون بگید.مرسی

  5. مجید
    17 فروردین 1394 در 12:06 | #5

    امیر :
    دوست من یک هفته با تور و با هواپیما رفت ترکیه ۲میلیون و هفتصد داد خودشم می گفت انقد تو هتل غذا و دسر بود که بیا و ببین . میگفت تو ترکیه یه طوری ما رو تحویل می گرفتن که تو تفلیس یک درصد اونم تحویل تو برج ۵ تحویل نگرفتن.

    ترکیه من پارسال بودم …. 4 سال پیش هم بودم

    هتل 3 ستاره صبحانه مفصل داشت سلف سرویس استانبول …

    از گرجستان هم خاطره بد زیاد دارم هفته دیگه هم برای یه سری کار دارم میرم کوتایسی . ببینیم ایندفعه هم کفش منو میگردن توی فرودگاه یا نه )))) یوقت کوتایسی رو منفجر نکنم

  6. فواد
    17 فروردین 1394 در 17:16 | #6

    کلاً رفتار و برخورد پلیس گرجستان با ایرانی ها خیلی بد شده؛ قبلاً احترام بیشتری قائل بودند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,