+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, تاریخی, خبر, سیاسی > رئیس جمهور گرجستان: روسیه، به عنوان بزرگترین کشور جهان، دنبال چند متر مربع بیشتر است!

رئیس جمهور گرجستان: روسیه، به عنوان بزرگترین کشور جهان، دنبال چند متر مربع بیشتر است!

23 اردیبهشت 1394 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, تاریخی, خبر, سیاسی

گیورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهور گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، رئیس‌ جمهور گرجستان، در جریان سفرش به بروکسل برای دیدار با مقامات ارشد ناتو و اتحادیه اروپا، اعلام کرد، کشورهای جماهیر شوروی سابق، از جمله گرجستان، مولداوی و اوکراین، دائما در حال تلاش برای خارج شدن از دایره نفوذ و مدار قدرت روسیه هستند؛ کشوری که ارزش ‌هایی را ترویج می‌ کند، که اساسا با ارزش‌ های همسایگانش مغایرت دارد.

گیورگی مارگولاشویلی، در پاسخ به این سوال که، وقتی روسیه، همسایگانش را بیزار و آنها را تهدید می ‌کند، در حقیقت می‌ خواهد به چه چیزی دست یابد، گفت: من پاسخ خوبی برای این سوال ندارم. شاید روسیه با داشتن بزرگترین قلمرو در جهان، به دنبال چند متر مربع بیشتر است.

رئیس جمهور گرجستان افزود: روسیه در مقابل خواست ما برای پیوستن به غرب، از نظر اقتصادی و سیاسی پیشنهادات اندکی ارائه کرده است. در بازار اروپا منافع و امکانات بیشتری برای ما وجود دارد، اما روسیه می ‌پرسد که چرا تنها به خاطر خواست مسکو به بازار آنها ملحق نمی ‌شویم. من به پیشنهادات امنیتی روسیه اعتماد ندارم. اوکراین، در سال 1994 میلادی، در توافقی بر مبنای حسن نیت، برای حمایت از تمامیت ارضی کشورش، تسلیحات اتمی خود را تسلیم روسیه کرد. در بیستمین سالروز این اقدام تاریخی شاهد چه چیزی بودیم؟ اشغال اوکراین و کریمه چیزی بود که دیدیم.

آقای مارگولاشویلی ادامه داد: ارزش ‌هایی که در سیستم سیاسی روسیه جریان دارند با ارزش ‌های ما مغایر هستند. حتی زمانی که ما بخشی از جماهیر شوروی بودیم نیز این ارزش‌ ها با ارزش‌ های ما مغایر بودند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,