+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی, عکس, فرهنگی, گردشگری > معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گیورگی کویریکاشویلی ‘، جانشین نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان، به همراه ‘ داویت نارمانیا ‘، شهردار تفلیس، امروز، برای یک دیدار رسمی، و همچنین حضور در پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، وارد تهران شدند.

جانشین نخست وزیر گرجستان، در اولین روز از سفر خود به ایران، با ‘ محمد جواد ظریف ‘، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد و در این دیدار، دو طرف، بر گسترش روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها، به خصوص، توسعه روابط اقتصادی، تاکید کردند.

آقای کویریکاشویلی، طی ملاقات با وزیر امور خارجه ایران گفت: گرجستان تمایل دارد همکاری‌ های خود با کشورهای منطقه و ایران را در زمینه های مختلف، از جمله تکنولوژی، نوآوری، انرژی و توریسم، بیش از پیش افزایش دهد.

آقای ظریف نیز با اشاره به مناسبات خوب ایران و گرجستان خاطرنشان کرد: زمینه‌های مختلفی برای افزایش همکاری ‌های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد و ما از توسعه همکاری ‌ها حمایت می‌کنیم.

شهردار تفلیس نیز، در دیدار با اعضای شورای شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که تبادل تجربیات موفق در دو شهر تهران و تفلیس، موجب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هر دو پایتخت شود.

آقای نارمانیا، با اعلام اینکه از آمدن به تهران بسیار خوشحال است و با اشاره به سابقه همکاری ایران و گرجستان در طول تاریخ، ابراز امیدواری کرد که مدیران شهری در دو کشور، بتوانند همکاری موفقی داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران نیز با پیشنهاد امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی تهران و تفلیس، بر ضرورت گسترش همکاری ها و مروادات بیشتر دو کشور، به خصوص در عرصه های فرهنگی تاکید کرد.

همچنین، معاون وزیر انرژی گرجستان نیز ضمن دیدار با معاون وزیر نیروی ایران در امور برق و انرژی، با بیان اینکه، احداث نیروگاه های برق آبی در گرجستان توسط شرکت های خصوصی انجام می شود، گفت: متاسفانه تاکنون، شرکت های ایرانی در مناقصه های مربوط به احداث نیروگاه های برق در گرجستان حضور نداشته اند، که امیدواریم از این پس، این حضور پر رنگ تر شود و شاهد فعالیت بیشتر شرکت های ایرانی در گرجستان باشیم.

معاون وزیر نیروی ایران در امور برق و انرژی نیز، با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر انرژی گرجستان، گفت: ایران آماده است تا در صورت نیاز، نسبت به سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه و خطوط انتقال برق در گرجستان اقدام کند.

از سوی دیگر، پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و گرجستان، پس از 10 سال وقفه، امروز، با حضور جانشین نخست وزیر گرجستان، معاونان وی و مقاماتی از وزارتخانه های خارجه، نیرو، کشاورزی، آموزش و علوم، فرهنگ و شهرداری تفلیس، به مدت دو روز، در سالن همایش های هتل همای تهران آغاز به کار کرد.

در جریان برگزاری این نشست، موارد مربوط به مناسبات مشترک بین دو کشور، در سه کمیته همکاری های انرژی، ارتباطات و تجارت، همکاری های بخش بانکی و سرمایه گذاری و همکاری های علم، فرهنگ و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد و توافقات حاصل شده، فردا، در قالب تفاهم نامه، به امضای گیورگی کویریکاشویلی، جانشین نخست وزیر گرجستان و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران خواهد رسید.

در جلسه امروز کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و گرجستان، قائم مقام امور بین الملل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، با اشاره به اینکه گردشگری، یکی از بخش های مهم اقتصاد بین المللی است، بر تسهیل صدور ویزا برای اتباع دو کشو ر تاکید کرد و گفت: دو کشور باید از این ظرفیت، به بهترین شکل استفاده کنند.

بر اساس برنامه اعلام شده، جانشین نخست وزیر گرجستان، فردا، با ‘ اسحاق جهانگیری ‘، معاون رئیس جمهور ایران، ملاقات خواهد کرد.

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

معاون نخست وزیر گرجستان و شهردار تفلیس در تهران

  1. خدایار
    29 اردیبهشت 1394 در 20:16 | #1

    شلوار تو پای نارمانیا داره گریه میکنه انگار شلوار کردی پاشه!

  2. عليرضا لايق
    30 اردیبهشت 1394 در 01:01 | #2

    اميدوارم باعث پيشرفت و موفقيت گردد .

  3. nader
    30 اردیبهشت 1394 در 13:22 | #3

    یه سری دیداری های نمایشی که هیچ فایده ای برای عموم مردم نداره. نهایتا شاید برای بعضی تاجرهای پولدار نفع داشته باشه همین

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,