+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > سقوط آزاد ارزش پول ملی و احتمال آشوب در گرجستان

سقوط آزاد ارزش پول ملی و احتمال آشوب در گرجستان

نودار جاواخیشویلی، وزیر زیرساخت ها و توسعه منطقه ای گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ نودار جاواخیشویلی ‘، وزیر زیرساخت ها و توسعه منطقه ای گرجستان، در مصاحبه با روزنامه ‘ پالیترا ‘، از احتمال بروز آشوب در کشور، در صورت ادامه یافتن سقوط پی در پی ارزش پول ملی، خبر داد.

آقای جاواخیشویلی به پالیترا گفته است، 2.54 لاری در برابر 1 دلار آمریکا، برای اقتصاد گرجستان بسیار سنگین است و در صورت ادامه یافتن کاهش ارزش ‘ لاری ‘، مردم نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند.

وزیر زیرساخت ها، با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت برای کنترل کاهش ارزش پول ملی بسیار تلاش می کند افزود، متاسفانه این تلاش ها تا کنون هیچ ثمری نداشته است.

پیش تر، ‘ میخائیل ساکاشویلی ‘، رئیس جمهور سابق گرجستان، پیشبینی کرده بود که روند کاهش ارزش ‘ لاری ‘ همچنان ادامه یابد؛ اما ‘ بیدزینا ایوانیشویلی ‘، نخست وزیر سابق کشور، گفته بود که گرجستان، پایدارترین پول منطقه را دارد!

  1. ناشناس
    30 شهریور 1394 در 21:29 | #1

    انشاله مردم گرجستان همین روزها مانند مردم مصر ، اشتباه خود در انتخاب این دولت را جبران خواهند کرد و ساکاشویلی و همکارانش مانند قبل بدست خواهند گرفت و گرجستان به روزهای خوب بر خواهد گشت . کاملا قابل پیش بینی بود که این میلیاردر سود جو (ایوانشویلی) فقط دنبال اهداف خود و دوستانش هست .

  2. محسن نامور صدیق
    30 شهریور 1394 در 23:13 | #2

    بدلیل رویکرد نامناسب افتصادی در دولت فعلی سقوط ارزش لاری دور از انتظار نبوده است و دولت کنونی گرجستان یاید با استفاده از ظرفیتهای اقتصادی کشور مانند کشاورزی و صنعتی راه توسعه ملی را هموار نموده و با ایجاد منابع مالی اقتصادی و خلق پول از سقوط ارزش پول ملی جلوگیری نماید. متاسفانه انگار دولتمردان گرجی توجهی به این امر ندارند و خود را در محفظه ای شیشه ای محبوس نموده وبا وجود بحرانهای مالی موجود در اروپا ، انتظار دارند در اقتصاد دولت گرجستان معجزه ای رخ دهد. در واقع پنظر میرسد پس از جدائی گرجستان از شوروی سابق اصولاً هیچ برنامه خاصی برای آینده اقتصاد گرجستان پیش بینی نشده است و نگاه دولتمردان نیز به مقوله اقتصاد پویا (با توجه به پتانسیلهای بسیار بالای کشور) بصورت سنتی است و ظاهراً اعتقادی به اقتصاد باز ندارند که در واقع این خود نوعی آفت برای هر گونه اقتصادی از جمله اقتصاد شکننده گرجستان می باشد. بهرحال انتظار میرود دولتمردان گرجی با درایت نسبت به این موضوع بپردازند و اقتصاد ملی گرجستان را از آشفتگی کنونی خارج نمایند و به مانند سایر کشورهای اروپائی بدون نفت قادر به اداره امور کشور باشند.

  3. محمد
    31 شهریور 1394 در 09:52 | #3

    لاری که 2،54 نیست …………. که 2،45 هست . تو این چند روز اخیر هم بین 2،45 و 2،46 متغیر هست .

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,