+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای افزایش حجم گاز صادراتی به گرجستان

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای افزایش حجم گاز صادراتی به گرجستان

1 آبان 1394 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر, سیاسی

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای افزایش حجم گاز صادراتی به گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ مهین مامِدوف ‘، مدیر عامل شرکت گاز ‘ سوکار ‘ در تفلیس، اعلام کرد که در حال حاضر، این شرکت، تقریبا تمام گاز مصرفی گرجستان را تامین می کند و در صورت نیاز، قابلیت افزایش حجم گاز مصرفی مورد نیاز در این کشور را دارد.

اظهارات خانم مامِدوف، در پاسخ به وزیر انرژی گرجستان، که چند روز پیش و در پی دیدار با مدیرعامل شرکت ‘ گازپروم ‘ روسیه در بروکسل گفته بود، ‘ سوکار ‘ توان تامین تمام گاز مورد نیاز گرجستان را ندارد، بیان شده است.

کاخا کالادزه، وزیر انرژی گرجستان، اعلام کرده که احتمالا در آینده نزدیک و در صورت توافق میان دو کشور، ‘ گازپروم ‘ روسیه، به جمع تامین کنندگان گاز مصرفی گرجستان، افزوده خواهد شد.

در پی اظهارات وزیر انرژی گرجستان، جمعی از مردم، با تجمع در تفلیس، خواستار جلوگیری از هرگونه توافق، برای صادرات گاز روسیه به گرجستان شدند و بسیاری از کارشناسان سیاسی، این توافق را، معامله بر سر امنیت ملی کشور دانستند.

در حال حاضر، حجم گاز مصرفی مورد نیاز در گرجستان، 6.2 میلیون متر مکعب در روز است، که 5 میلیون متر مکعب آن توسط شرکت ملی نفت و گاز جمهوری آذربایجان، ‘ سوکار ‘ و 1 میلیون متر مکعب آن از طریق خط لوله ‘ میدان گازی شاه دنیز ‘ تامین می شود.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,