+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی > واکنش رییس جمهور سابق گرجستان نسبت به سلب حق شهروندی وی

واکنش رییس جمهور سابق گرجستان نسبت به سلب حق شهروندی وی

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، ‘ میخائیل ساکاشویلی ‘، رییس جمهور سابق گرجستان، در اولین واکنش نسبت به سلب حق شهروندی اش گفت: این اقدام مقامات تفلیس، برای ممانعت از نامزدی من در انتخابات صورت گرفته است.

رییس جمهور سابق گرجستان افزود: اوکراین با همان دشمنی می‌جنگد که ما در گرجستان با آن روبرو هستیم. اوکراین برای آزادی می‌جنگد. آزادی و رهایی اوکراین، به معنای آزادی و رهایی گرجستان است. به همین دلیل است که من در اوکراین هستم.

آقای ساکاشویلی ادامه داد: آنها می‌ توانند پاسپورت من را باطل کنند، اما قادر نخواهند بود تا عشقم نسبت به سرزمین مادری‌ ام را از من بگیرند.

  1. محسن نامور صدیق
    15 آذر 1394 در 09:46 | #1

    همانگونه که پیش بینی می شد ساکاشویلی به سلب شدن از تابعیت کشور گرجستان واکنش نشان داده است.
    اوایل ماه سپتامبر 2015 پوروشنکو ریاست جمهوری اکراین با جلب نظر بیش از 25 هزار درخواست از شهروندان اکراینی برای منصوب نمودن ساکاشویلی به عنوان نخست وزیر تلاش فراوانی نمود اما ساکاشویلی با رد این موضوع و تمامی گمانه زنی ها در این خصوص، اعلام نمود که قصد استفاده از مقام فرمانداری ادسا (که در روز 31 ماه می به این مقام رسید) برای دست یابی به سمت نخست وزیری اکراین را ندارد و صرفاً جهت خدمت به مردم ادسا پیشنهاد فرمانداری را پذیرفته است و پس از پایان دادن به برخی پروژه های در حال اجرای ادسا از آنجائیکه متعلق به سرزمین مادری اش (گرجستان) می باشد قصد بازگشت به فضای سیاسی و مشارکت در برنامه های سیاسی کشورش گرجستان را دارد و تمام تصمیم گیری ها در مورد خود را به مردم گرجستان واگذار می کند. اما شواهد موجود حاکی از آن است؛ با توجه به اینکه ساکاشویلی پس از بازگشت به گرجستان می بایست در خصوص موارد اتهامی خود پاسخگو باشد لذا بازگشت وی به قدرت در گرجستان و اجازه یافتن برای انجام فعالیت های سیاسی بعید به نظر می رسد و فضای سیاسی کنونی (با توجه به اینکه خواست بسیاری از مردم در مورد عملکرد ساکاشویلی در ایام ریاست جمهوری ابهاماتی دارند) به نفع ایشان نیست و تغییر دادن فضای کنونی در حال حاضر برای پذیرش وی نیز بسیار دشوار می باشد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,