+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > استقبال گرجستان از اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5

استقبال گرجستان از اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5

2 بهمن 1394 1 دیدگاه    خبر, سیاسی

استقبال گرجستان از اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5

به گزارش تفلیس.کام، وزارت امور خارجه گرجستان، امروز، با انتشار بیانیه ای، از اجرای توافق ایران و گروه 1+5، ‘ برجام ‘، استقبال و از تلاش های جامعه جهانی در رسیدن به این توافق، تقدیر کرد.

وزارت امور خارجه گرجستان، در بیانیه خود آورده است: اجرای توافق ایران و گروه 1+5، نشان دهنده یک گام مهم، به سوی صلح و ثبات بین المللی است که فرصت های جدیدی را برای منطقه و جهان ایجاد می کند.

پیش تر نیز، وزارت امور خارجه گرجستان، با انتشار بیانیه ای، از حصول توافق میان ایران و قدرت های جهانی، استقبال کرده بود.

  1. محسن نامور صدیق
    3 بهمن 1394 در 17:45 | #1

    ایجاد توافق بین ایران و جامعه جهانی در این برهه از تاریخ یقیناً به نفع همه کشورها و همچنین ایران است. در این بین گرجستان نیز میتواند از این موقعیت استفاده نموده و برای ایجاد تعاملات اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی نماید. کشور ایران برعکس کشورهای منطقه و خاور میانه کشور مقتدری است و همچنین دارای پتانسیل های بیشمار اقتصادی و سایر حوزه ها میباشد. بنابراین بهره گیری کشورهای جهان از این امکانات برای طرف ایرانی و جامعه جهانی بسیار مطلوب و مفید خواهد بود. البته این بشرطی است که هم ایران و هم جامعه جهانی بر روی توافقات انجام شده ثابت قدم و پایدار باقی بمانند. در صورتی که ایران بخواهد این شرایط را دور بزند و در صدد احیای خواسته هائی براید که مخالف منافع جهانی است مطمئناً خود را به مخاطره انداخته و مجددا خود را در برابر جامعه جهانی قرار خواهد داد که با توجه به شرایط و تحولات پیش آمده در جهان و ایران این امکان بسیار بعید است و ایران این ریسک را نخواهد پذیرفت. از طرفی دیگر اگر جامعه جهانی بر سر تعهدات خود باقی نماند ایرانیان برخلاف اعراب افرادی هستند که تاب تحمل نخواهند داشت و یقیناً اگر برخلاف مصالح و منافعشان باشد در سطح جهان ساکت نمانده و چه بسا به زدن ضربه و مقابله و تهدید منافع کشورهای مخالف با منافعش در سطح جهان در هر شکل و ماهیتی روی خواهد آورد که این تهدیدات یقیناً هزینه های بیشتری نسبت به پذیرش ایران کنونی برای جهان خواهد داشت. بنابراین جامعه جهانی نیز پذیرفته است که میبایست ایران کنونی با این شرایط را واقع بینانه بنگرد و تعامل دو جانبه اما کنترل شده داشته باشد. یکی از خصوصیات ایرانیان این است که اگر مورد تهدید واقع شوند یقیناً نزدیکترین عکس العملشان مقابله به مثل خواهد بود و کمتر قومیتی دارای این خصوصیات هستند بنابراین این توافق جهانی هم به نفع جهان است و هم به نفع ایران. تا زمانی که هر دو طرف (جامعه جهانی و ایران) به تعهدات خود پایبند باشند توافق حاصله پایدارتر خواهد ماند ضمن اینکه سران فعلی حاکم در ایران لیبرال تر، منطقی تر و متعادل تر از اسلاف خویش هستند و ارتجاع و رادیکالیسم در حوزه حکومتی کمرنگ تر شده و افرادی هم که بدنبال زیاده خواهی و ایجاد تنش برای استفاده از وضعیت متشنج برای حفظ منافع خود هستند، در اقلیت قرار دارند. حفظ این موقعیت در مناسبات جهانی برای ایران و ایرانی بسیار حیاتی است و شواهد نیز بیانگر حرکت حکومت ایران برای حفظ این موقعیت در جهان است. از قبل بروز این وضعیت با ثبات و استمرار آرامش در منطقه و جهان، کشورهای منطقه و جهان به یک اقتصاد و موقعیت باثبات دست خواهند یافت و نگرانی کمتری نسبت به تحولات و پدیده های شوک آور جهانی خواهند داشت. کشور گرجستان نیز از جمله کشورهائی است که میتواند از این ثبات در جهان به نفع اقتصاد و سیاست خود بهره برداری نماید و ازطرفی با ایجاد مناسبات سیاسی خوب و مراودات اقتصادی مطلوب با ایران به اهداف بلندمدت و استراتژیک خود دست یابد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,