+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, گردشگری > تاکید ویژه نخست وزیر گرجستان بر ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی جدید

تاکید ویژه نخست وزیر گرجستان بر ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی جدید

تاکید ویژه نخست وزیر گرجستان بر ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی جدید

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گیورگی کویریکاشویلی ‘، نخست وزیر گرجستان، با صدور دستور ویژه ای، به وزارت اقتصاد و توسعه پایدار ماموریت داد تا با شناسایی زمین های مناسب برای احداث هتل ها و مراکز اقامتی 3 و 4 ستاره، شرایط لازم برای واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران را فراهم کند.

چندی پیش، نخست وزیر گرجستان، ملاقاتی با سرمایه گذاران بخش گردشگری که تمایل به احداث هتل هایی برای گردشگران با بودجه متوسط دارند، داشت و به نظر میرسد که این دستور، پیرو رایزنی های انجام شده در جلسه مذکور، صادر شده است.

صنعت گردشگری، از مهمترین منابع اقتصادی گرجستان است و مقامات دولت، توجه خاصی به آن دارند.

  1. محسن نامور صدیق
    4 بهمن 1394 در 16:31 | #1

    گرجستان کشوری است که دارای پتانسیل گردشگری بسیار بالا و قطب گردشگری مناسبی در منطقه است. مناطق بکر و زیبا و دیدنی زیادی دارد اما متاسفانه به جز چند محل اقامتی مناسب و مدرن که دارای امکانات خوب در شهرها هستند،مکانهای اقامتی مناسبی ندارد و اغلب ساختمانها قدیمی و مربوط به ساختار دوران شوروی سابق است و درحال فرسوده شدن هستند و ازآنجائیکه هزینه های ترمیم و تعمیرات زیاد است و همچنین ترمیم ها فقط مرحم موقتی هستند و بعد از مدتی دوباره ساختمانها شروع به فرسودگی میکنند بنابراین برای مالکان این مکانها انجام تعمیرات به صرفه نیست و از طرفی احداث و ساخت بنای جدید مکان اقامتی هزینه بسیار زیادی را میطلبد. بنابراین دولت کوبریکاشویلی میبایست تسهیلات ویژه و وامهای ارزان قیمت به مالکان مکانهای اقامتی فرسوده و یا علاقمندان ایجاد هتل و مکان اقامتی اختصاص دهد. این اقدام دولت میتواند ارزش افزوده این گونه مکانها را بیشتر نموده واز طرف دیگر تولید ناخالص داخلی اقتصاد خود را نیز بدین ترتیب افزایش دهد.
    بهرحال سرمایه گذاری در این بخش از اقتصاد گرجستان (با توجه به اینکه نگاه جهانی برای استفاده از پتانسیلهای توریسم در گرجستان تغییر نموده و بهبود یافته است) میتواند به اقتصاد آن کمک شایانی نماید چرا که گرجستان فاقد منابع درآمدی مهم مانند انرژی های فسیلی یا سایر منابع قابل استخراج از زمین، میباشد و رونق گردشگری در این کشور موجب ارتقاء شاخصهای اقتصادی و بهبود معیشت زندگی مردم میگردد. دولتمردان گرجی نیز به این امر واقف شده اند و در صدد استفاده مناسب از این پتانسیل قوی هستند.

  2. رضا
    4 بهمن 1394 در 22:16 | #2

    آقای صدیق ضمن عرض سلام و ادب. خواستم از شما بابت نقطه نظراتتون تشکر کنم. واقعا به شخصه استفاده میکنم.
    از دوستان تفلیس کام هم برای زحماتشون تشکر میکنم.

  3. محسن نامور صدیق
    5 بهمن 1394 در 15:00 | #3

    جناب آقای رضای عزیز.باسلام متقابل و تشکر از لطف جنابعالی در خصوص نظرات و دیدگاههای اینجانب، از اینکه مطالب و نقطه نظرات اینجانب مورد توجه جنابعالی و سایر دوستان عزیز قرار گرفته، بسیار خرسندم.
    اینجانب ساکن گرجستان نیستم اما در سفرهائی که به گرجستان داشتم مردمان آنجا را بسیار آرام و بی غل و غش یافتم. طبیعت زیبا و آثار تاریخی بسیار زیبائی را در آنجا مشاهده کردم و اصولاً این کشور را برخلاف سایر کشورهای اروپائی (گرچه از لحاظ اقتصادی در حد بسیاری از کشورها نیست اما از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است) دیدم بنابراین علاقمند شدم در مورد فرهنگ گرجی و مردم شناسی گرجستان مطالعاتی را انجام دهم و بتوانم کمکی هرچند اندک در خصوص معرفی این کشور آرام به جهانیان بنمایم.

  4. محمد
    6 بهمن 1394 در 00:44 | #4

    لطفا در مورد فرهنگ غنی مردم گرجستان توضبح دهید؟

  5. محسن نامور صدیق
    9 بهمن 1394 در 10:39 | #5

    با توجه به درخواست آقای محمد جهت اطلاع این دوست عزیز میتوانم به تعدادی از خصوصیات خوب اخلاقی و فرهنگی مردم گرجستان اشاره نمایم (گرچه درگرجستان بسان بسیاری از کشورهای دیگر مردمانی وجود دارند که یقیناً دارای رذایل اخلاقی هستند). اینجانب اهل و ساکن گرجستان نیستم اما در سفرهائی که به آنجا داشتم مواردی را دیدم که عیناً غنای فرهنگی است. گرچه برخی افعال و رفتارشان آنهم برخی از افراد (مانند توهین تعدادی از افراد گرجی به برخی ملیتها، تحویل نگرفتن ایرانی ها و…) ممکن است با استانداردهای انسانی همخوان نباشد ضمن اینکه من به دنبال دفاع از ملت گرجستان نیستم اما در مقام مقایسه با برخی ملیتهای متکبر و مغروری همچون ایرانیان، ژرمنها، ترک های ترکیه، آمریکائیان و… افرادی هستند بسیار بی غل و غش. از شما میپرسم؛ اینقدری که در ایران (و بسیاری از کشورهائی که اخبارشان در صدر است) جرم و جنایت به وقوع میپیوندد و آشکار و نهان اعلام میشود (یا نمیشود) آیا اصولاً در اخبارهای رسیده از منابع خبری رسانه ها چند بار نام گرجستان را شنیده اید که جرم و جنایت عمده ای در آن بوجود آمده باشد؟… آیا دیده اید که در خیابانهای گرجستان زمانی که خودروها به چهار راه میرسند خود را موظف میدانند در فاصله ای امن و بسیار زیاد از خط سفیدعابر پیاده بایستند که عابرین کهنسال و کودک از هیبت خودرو (برخلاف ایران که طلبکارانه بر روی خط سفید می ایستند) نترسند و رعب نگیردشان؟ این غنای فرهنگی است… در سفری به گرجستان در مراسم ازدواجی در کلیسا شرکت کردم. گرچه عروس و داماد هر دو از خانواده ای متمول بودند اما مراسمی بود بسیار ساده و صمیمی و مهمانان هم که از فامیلهای دور و نزدیک عروس و داماد بودند در مراسمی بسیار ساده و بی تکلف با یک نوع غذا پذیرائی شدند و مراسم خیلی ساده برگزار و تمام شد.این از غنی بودن فرهنگ است. اما در ایران خودمان وقتی کسی دستش به دهانش میرسد و صاحب مال و منالی میشود دوست دارد به هرطریق ممکن آن را به رخ سایرین بکشاند. عروسیهای آنچنانی، سفرهای آنچنانی و هکذا…. در گرجستان وقتی سوار تاکسی میشوی راننده خود را موظف میداند به هر طریق ممکن مسافر را به مقصد برساند حتی اگر خودرو اش هم خراب شد با احترام برای مسافر خودروئی دیگر تهیه میکند. این یعنی غنی بودن فرهنگ فرد. من خود با این موضوع در گرجستان برخورد کردم. آیا در ایران هم اینگونه است. اگر کسی صحبت از رشوه کند یا رشوه بدهد و بگیرد کارش با مراجع انتظامی است و حداقل 6 ماه زندان….این از غنی بودن فرهنگ است. وقتی کنار دریا هستی و درحال استراحت و بانوانی هم درحال استفاده از دریا هستند کسی به خودش اجازه نمیدهد به آنها چپ نگاه کند…. این میشود غنای فرهنگی. و موارد بیشمار دیگری که در این مجال نمیگنجد. آیا ما هم که مدعی خیلی چیزها هستیم وخود را برترالملل میدانیم واقعا اینگونه هستیم؟

    اگر ما بدرستی رفتار کنیم، در هر جای دنیا هم که باشیم عزیزیم اما اگر رفتار ناشایستی از ما در هر کجا سربزند چه انتظاری داریم که احترام ببینیم؟ نمیگویند که به فرض محمد یا محسن اینکار را کرده متاسفانه میگویند یک ایرانی این عمل را انجام داده. وقتی که برای رفع حاجتهایمان به انواع لطایف الحیل متوسل میشویم و بدون توجه به درست یا نادرست بودن، قانونی یا غیر قانونی بودن کار و رفتارمان کاری را انجام میدهیم باید منتظرعقوبت آن هم باشیم.

  6. محمد
    9 بهمن 1394 در 16:11 | #6

    جناب اقای محسن سوال من در مورد تفاوت های فرهنگی ایران و گرجستان نبود.بنده نگفتم که همه ما ایرانیها مردمان خیلی خوبی هستیم و گرجی ها بد هستند.انچه که مسلم است در سال های اخیر فرهنگ و اخلاق مردمان ایران به شدت تنزل پیدا کرده و مقایسه شما کاملا اشتباه است.اگر هم می خواهید مقایسه کنید با کشور هایی مقایسه کنید که دارای شرایط بهتری هستند.من معتقدم که در مورد مطالبی که گفتید اغراق شده و من نگفتم ما ملت برتر هستیم. ولی وقتی یک گرجی به من با حالت تمسخر امیز میگه ایران کجای نقشه است ایا خود او دچار غرور و بی فرهنگی نشده ؟وقتی که بنده در طول 3 سال اقامت در گرجستان بدون دلیل با انواع و اقسام توهین های بی مورد مواجه شدم ایا باید بگویم که مغرور هستم پس باید با توهین مواجه بشم؟.در طول زمان اقامت در گرجستان به هیچ گرجی بی احترامی نکردم ایا غنای فرهنگی مردم گرجستان این است که همه مردم ایران را مثل هم بدانند؟.این جه فرهنگ غنی است که وقتی سوار تاکسی میشی راننده بر سر مبلغ طی شده برای کرایه دبه کنه؟من هم مثل شما میدانم که در همه جای دنیا خوب وبد وجود دارد ولی در مورد فرهنگ گرجی اغراق نکنید!!!گرجی ها اول باید یاد بگیرند که همه مردم ایران را به یه چشم نبینند.دوما یاد بگیرند به خاطر سابقه تاریخی بد ایران و گرجستان به کینه و نفرت دامن نزنند.اگر اقوام ما بدی کردند بنده چرا باید تاوان توهین های مردم گرجستان را تحمل کنم؟؟این غنای فرهنگی است؟؟
    خود شما که ساکن گرجستان نیستیدو نجربه زندگی طو لانی مدت ندارید چگونه در مورد غنای فرهنگی مردم گرجستان چگونه قضاوت می کنید؟؟من هم در طول زمان اقامت در گرجستان گرجی های با فرهنگ هم دیدم ولی انچه که مسلم است در سال های اخیر سطح نا هنجاری های اخلاقی و فرهنگی مردمان گرجستان زیاد شده و مردم گرجستان همانند مردم ایران به دلیل فشار های اقتصادی زیاداز لحاظ اخلاقی و فرهنگی تنزل پیدا کردند.

  7. محسن نامور صدیق
    9 بهمن 1394 در 21:32 | #7

    جناب آقای محمد من نمیدانم طی دوران اقامت شما با چه کسانی آمد و شد داشته اید و در گرجستان چه برسرتان آمده و تمایل هم ندارم بدانم چون یقیناً شخصی است. اینجانب با اینکه ساکن گرجستان نیستم و حتی سرمایه گذاری هم در آنجا انجام نداده ام اما در طول 10 سال گذشته و حتی پیش از برداشته شدن و برقراری مجدد ویزای گرجستان بارها و بارها از طرف محافل اقتصادی، فرهنگی و هنری ( به سبب تحصیلات و تجربه های کاری و سایر فعالیتهای اینجانب) به گرجستان دعوت و آمد و رفت نموده ام و در بسیاری از محافل شرکت کرده ام و دوستان گرجی زیادی هم دارم که افرادی بسیار با شخصیت و محترمی هستند (گرچه به آدمهای لمپن گرجی هم برخورد کرده ام). بیش از 12 سال است که در خصوص فرهنگ گرجی مطالعه مینمایم و قاعدتاً از بسیاری از افرادی که (فقط) در آنجا ساکن شده و روزگار گذرانده اند اطلاعات جامع تری به سبب این مطالعات میتوانم داشته باشم. به اکثر نقاط گرجستان سفر نموده ام حتی به برخی روستاها در گرجستان قدم گذاشته ام که مطمئن هستم جنابعالی حتی نام آنها را هم نشنیده اید. در اینجا هم قصد بیان خاطرات گرجستان گردی اینجانب نیست بلکه بیان برخی مواردی است که شخصاً تجربه نموده ام که البته مجالی برای نگارش آنها در اینجا نیست. شما گرجستان را آنگونه تجربه نموده اید و اینجانب اینگونه. سعی بر تطهیر یا تعریف و تمجید از گرجستان هم نیست اما نمیتوان از وجود نکات مثبت زیاد و پتانسیلهای موجود گریزان بود و با دید منفی به آنها نگریست. در مورد نوشته تان احساس میشود به نوعی حرفها را تائید کرده اید.اگر دقت میفرمودید متوجه میشدید که قصد اصلاً مقایسه فرهنگ مردم ایران و گرجستان نبوده بلکه بیان تعدادی از فضایل انسانی بود که میبایست همه از آنها بهره مند باشند. به این گفته توجه فرمائید؛ اگر فردی رشوه ندهد و رشوه نگیرد در هرکجای دنیا باشد (چه ایران و چه گرجستان و چه جای دیگر) این غنای فرهنگی است. اگر رعایت قانون را بنماید عین غنی بودن فرهنگی است. اگر به هموطن و همنوعش دروغ نگوید کلاه بر سرش نگذارد غنای فرهنگی است و… موارد ذکر شده در یادداشت قبلی اغراق نیست و عین واقعیت است. این ما هستیم که تصمیم میگیریم به موضوع چگونه نگاه کنیم، مثبت یا منفی. همانگونه که در یادداشت قبلی هم ذکر شد گرچه بسیارند افرادی که موارد گفته شده در خصوص استاندردهای انسانی را رعایت نمی نمایند و در همه جای دنیا هم هستند. اما اینکه چون من از ملیتی خوشم نمی آید حق ندارم نسبت به آن ملیت قضاوتی ناموزون داشته باشم. قصد تطویل کلام و مباحثه و مناظره نیست و فقط به این بسنده میشود که نباید با عینک بدبینی نسبت به مسائل نگاه کرد. توجه شما را مجدداً به چند خط آخر یادداشت قبلی جلب مینمایم؛اگر ما تدرستی رفتار کنیم در هر جای دنیا…

  8. محمد
    9 بهمن 1394 در 22:05 | #8

    @محسن نامور صدیق
    وقتی به عنوان توریست به کشوری سفر کنید بیشتر لطایف را میبینید و مردم روی خوب خودشان را نشان خواهند داد اما اگر همانجا مدتی زندگی کنید رذایل آزار دهنده ای رو خواهید دید که برایتان باورکردنی نیست.به نظر من برخی قانونمندیها و به قولی غنای فرهنگی که در کشورهای اروپایی میبینیم با زور جریمه ها و تنبیه های سنگینی که قانون وضع کرده بوجود آمده و قدمت چندان زیادی هم ندارد. در ایران جشنهای نیکوکاری هست که بارها همنوع دوستی مارو نشان داده،خیرین زیادی هستن که عمرشان در راه کمک به مردم گذشته،اهدای عضو،آزادی زندانیان آبرومند که اکثر اینها توسط همین مردم و بعضا خودجوش انجام میشود.حتی بسیاری از مثالهایی که زدید رو در مردم ایران هم گاها” میبینیم.مثل قانونمندی در رانندگی در جزیره کیش.اگر به گذشته خیلی از این کشورها نگاه کنید رذایل اخلاقی و فرهنگی از قبیل اوباشگری و مافیا و ترور و تجاوز و فسادهای بزرگ مالی و… را در اوجش مشاهده خواهید کرد و هنوز هم چندان از وجودشان دور نشده است.مردم گرجستان واقعا مردم خوبی هستند اما با غنای فرهنگی هنوز فاصله زیادی دارند مثل ایرانیها که از آن مدتهاست دور شده اند.کافیست در گرجستان مدتی زندگی کنید تا هم خوبیهای قابل ذکرتری ببینید و هم رذایل غیرقابل ذکر!

  9. محمد
    9 بهمن 1394 در 22:37 | #9

    قضاوت های من بر اساس تجربه های من بوده است و یقینا شما هم اگر جای بنده بودید و در این کشور کسب وکاری داشتید میدید به دلیل وجود فقر زیاد در این کشوربخشی از مردم معیا رهای اخلاقی را به درستی رعایت نمیکنند شماصرفا با رفت وامد 10 ساله انهم از طریق سفر های کوتاه مدت وکاری نمی توانیداطلاعات درستی به مخاطب بدهید.شما باید حداقل چند سالی در این جامعه زندگی کرده باشید تا بتوانید درک درستی داشته باشید..قضاوت های بنده در مورد بخشی از مردم گرجستان است که اصول اخلاقی را رعایت نمیکنند نه در مورد همه مردم گرجستان وبنده به خود اجازه نمیدهم که بخواهم در مورد همه مردم گرجستان قضاوت دلشته باشم.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,