+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > از سرگیری همکاری های اقتصادی میان گرجستان و ایران

از سرگیری همکاری های اقتصادی میان گرجستان و ایران

از سرگیری همکاری های اقتصادی میان گرجستان و ایران

به گزارش تفلیس.کام، فعالان اقتصادی در گرجستان، با اعلام اینکه، تحریم های مالی و بانکی، بزرگترین مانع بر سر راه همکاری های اقتصادی میان گرجستان و ایران بوده است، لغو این تحریم ها را، نقطه عطفی در از سرگیری این روابط دانستند.

‘ نازی آلاسانیا ‘، مالک یک شرکت تجاری در گرجستان، که در زمینه واردات بِتُن از ایران فعالیت داشته است، گفته که قصد دارد، تا پیش از پایان سال جاری میلادی، در یک پروژه مشترک با ایران، به ارزش 35 میلیون دلار امریکا، همکاری کند.

شرکت ‘ کازبگی ‘ نیز، که تولید کننده انواع نوشیدنی در گرجستان است، از تصمیم خود مبنی بر شروع صادرات انواع ‘ لیموناد ‘ و ‘ یخ چای ‘ به ایران، خبر داده است.

چند روز پیش، وزارت امور خارجه، با انتشار بیانیه ای، از توافق ایران و 1+5 استقبال کرده بود و نخست وزیر نیز پس از لغو تحریم ها گفت که از این پس، گرجستان در روابط خود با ایران، محتاطانه عمل نخواهد کرد.

  1. محسن نامور صدیق
    6 بهمن 1394 در 21:48 | #1

    همانگونه که قبلاً هم اشاره کردم شرکتهای گرجستان خیز بلندی برای تعاملات اقتصادی برداشته اند و بخوبی بازار هدف (ایران) را ارزیابی کرده اند. ایران و گرجستان نقاط مشترک بسیاری اعم از فرهنگی، اجتماعی و …. دارند بنابراین ایجاد مناسبات تجاری و فرهنگی بین این دو کشور برای هر دو بسیار سودمند تر از تعاملات اقتصادی با سایر کشورها من جمله اروپا خواهد بود. هر دو در دو منطقه سوق الجیشی واقع شده اند، ایران در قاره آسیا در استراتژیک ترین نقطه آسیا و گرجستان نیز بعنوان دروازه اروپا. لذا این موضوع اهمیت روابط فی مابین را دوچندان مینماید. بهرحال گامهای جدید ایران و اروپا افق های روشنی برای ایجاد یک روابط استراتژیک و پایدار را نوید میدهد و در این میان گرجستان میتواند با پیشتازی در این امر و استفاده از فرصتهای بوجود آمده بهره برداری مناسب را بنماید.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,