+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی > عدم تمایل سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری مجدد در گرجستان

عدم تمایل سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری مجدد در گرجستان

عدم تمایل سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری مجدد در گرجستان

به گزارش تفلیس.کام، پس از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران و علیرغم بهبود شرایط برای سرمایه گذاری اتباع ایرانی در گرجستان، سرمایه گذاران ایرانی، تمایلی به سرمایه گذاری مجدد در گرجستان ندارند.

نماینده شرکت سرمایه گذاری ‘ گرین وی ‘ که سهامداران آن ایرانی هستند و پروژه هایی را نیز در گرجستان در دست اجرا دارد، تعلل بانک های گرجستان در برقراری روابط مالی با ایران، تغییر مکرر قوانین و فضای نامطلوب کاری را، از دلایل عدم تمایل سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در گرجستان اعلام کرده است.

این در حالی است که سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل در گرجستان، برای گسترش همکاری های اقتصادی با ایران در فضای جدید، اعلام آمادگی کرده اند.

  1. على
    9 بهمن 1394 در 02:03 | #1

    گرجى ها كلا تاخير دارن شما ناراحت نشين هم ديرتر از بقيه تحريم كردن هم ديرتر يادشون مياد وردارن تحريم رو

  2. محسن نامور صدیق
    9 بهمن 1394 در 09:41 | #2

    پس از اعمال تحریمها برعلیه ایران و متعاقب آن اجرای این تحریمها برخی کشورها (مانند چین) سیاستمدارانه این موقعیت علیه ایران را مدیریت کردند و دولتمردان آن کشورها اجازه ندادند که سرمایه سرمایه گذاران در آن کشورها ازبین برود بلکه به نوعی با ترفندهائی اجازه دادند یا این سرمایه از کشورشان خارج گردیده و به سرمایه گذارانش بازگردد یا اینکه با استفاده از فرمولهای خاص مالی و نظامات بین المللی خود توانستند جامعه جهانی را متقاعد کنند که این سرمایه ها برعلیه صلح و آرامش جهانی و در جهت تروریسم و…نیست لذا سرمایه گذاران ایرانی کمتر آسیب دیدند. اما متاسفانه برخی دولتمردان کشور گرجستان همانند برخی کشورهای دیگر مانند امارات، این موقعیت (تحریمهای بین المللی علیه ایران) را برای ایران ابدی یا حداقل دراز مدت پنداشتند و نتوانستند بدرستی این موقعیت را مدیریت نمایند از طرفی هم کشور گرجستان در سالهای گذشته از تغییرات در ساختار سیاسی بهره مند گردید و همچنین از بی ثباتی اقتصادی نیز بسیار رنج برد. بنابراین مجموع این عوامل باعث گردیدند سرمایه بسیاری از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران خرد و کلان ایرانی در گرجستان به خطر افتاده و در بسیاری موارد از دست برود. بدین جهت است که دیگر سرمایه گذاران ایرانی تمایلی برای سرمایه گذاری در گرجستان ندارند و اکنون پس از برجام بازارهای بین المللی فراوانی بر روی آنها گشوده شده و این سرمایه گذاران حق انتخاب گسترده ای برای سرمایه گذاری دارند لذا بازارهای بسیار جذابتری برای سرمایه گذاری ایرانیان درتمامی زمینه ها (اعم از پتروشیمی،خوراک و پوشاک، توریسم، خدمات مهندسی و…) بوجود آمده است و استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری در سایر کشورهای اروپائی و آسیائی برای ایرانیان بسیار بیشتر شده و اکنون این تجار و بازرگانان ایرانی هستند که میتوانند از یک بازار بین المللی نامحدود کمال استفاده را ببرند و به چند بازار محلی و منطقه ای بسنده نکنند. بهرحال اگر دولتمردان گرجی در زمان مذکور (تحریمهای بین المللی ایران) میتوانستند به عوض محدود نمودن تردد ایرانیان و به تبع آن سرمایه گذاران ایرانی به کشورشان، با درایت این موضوع را مانند چین یا بسیاری کشورهای دیگر مدیریت نمایند، اکنون شاهد استقبال گسترده سرمایه گذاران ایرانی برای ورود به بازار گرجستان بودند و در این صورت میتوانستند از پتانسیلهای اقتصادی ایران بهره مند گردند. ایران دریای ثروتهای طبیعی و بالقوه نهان و آشکار است. باید منتظر ماند و دید رویکرد آینده دولتمردان گرجی برای جذب مجدد سرمایه گذاران ایرانی و استفاده از پتانسیلهای اقتصادی ایران چگونه خواهد بود.

  3. محمد
    9 بهمن 1394 در 21:31 | #3

    @محسن نامور صدیق
    بسیار خوب و قانع کننده توضیح فرمودید.ممنون

  4. 12 بهمن 1394 در 18:22 | #4

    گرجستان هم پتانسیل ها و جذابیت های خود را دارد – سیاست ایران و روسیه باید در منطقه همخوانی داشته باشد. اینجانب بعید می دانم ایرانیان به خصوص بخش خصوصی علاقه ای به سرمایه گذاری داشته باشند. به خصوص که سرمایه گذاران ترک، اسراییلی و عرب در این منطقه فعالتر
    هستند.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,