+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > تامار بروچاشویلی، وزیر جدید امور خارجه گرجستان

تامار بروچاشویلی، وزیر جدید امور خارجه گرجستان

21 آبان 1393 2 دیدگاه    خبر, سیاسی

تامار بروچاشویلی، وزیر امور خارجه (راست) و ایراکلی قریباشویلی نخست وزیر گرجستان

‘ایراکلی قریباشویلی’، نخست وزیر گرجستان، طی جلسه ای و با حضور نمایندگان رسانه ها، ‘تامار بروچاشویلی’، معاون وزیر امور خارجه سابق را، به عنوان وزیر جدید این وزارتخانه معرفی کرد.

قریباشویلی، وزیر جدید را، حامی و طرفدار سرسخت الحاق گرجستان به اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی، ‘ناتو’، معرفی کرد که با توجه به تجربه 21 ساله وی در زمینه دیپلماسی، می تواند گام های قوی و موثری را در این مسیر بر دارد.

خانم بروچاشویلی نیز در سخنانی، با غیر قابل تصور خواندن آینده گرجستان بدون عضویت در اتحادیه اروپا، الحاق به این اتحادیه را انتخابی ملی دانست و وعده داد تا تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار گیرد.

پیش از این، خانم بروچاشویلی، به همراه ‘مایا پانجیکیدزه’، وزیر امور خارجه سابق، در اعتراض به برکناری ‘ایراکلی آلاسانیا’، وزیر دفاع توسط نخست وزیر، استعفای خود را اعلام کرده بود؛ اما کمی بعد و پس از ملاقات خصوصی با نخست وزیر، نظر خود را تغییر داد.

لازم به ذکر است، پیش از این، برخی منابع، از احتمال انتصاب ‘لادو چانتوریا’، سفیر فعلی گرجستان در آلمان، به عنوان وزیر جدید امور خارجه خبر داده بودند.

  1. آرمان
    23 آبان 1393 در 17:19 | #1

    این سیاستمدارای گرجی چقدر رنگ عوض میکنن واقعا خجالت داره از همه بد تر هم این خانم تسولوکیانیه. حزب باد که چه عرض کنم عضو حزب نسیمه!

  2. جاوید
    1 آذر 1393 در 12:48 | #2

    به جای اینهمه تغییرات ؛ و نزدیکی به روسیه
    به فکر روابط بیشتر با کشورهای همسایه باشند به ویژه ایران ؛ اقتصاد رو میتوان با ایران درست کرد
    به ویژه که به تازگی ترکیه سر مسیرهای ترانزیت با ایران مشکل پیدا کرده
    مقامات گرجستان اگر زرنگ باشند میتونن راه تعامل بیشتر با ایران بگیرند

    وزیر امور خارجه جدید در روابط شهروندان ایران و گرجستان بیشتر تلاش کند و همچنین لغو ویزا و روادید کند

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,