+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, گردشگری > راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان

راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان

25 اسفند 1392 دیدگاه ها مسدود است    خبر, گردشگری

راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان

اطلاعات این صفحه به روز نیست. جهت اطلاع از آخرین تغییرات در زمینه اخذ ویزا، به صفحه ‘راهنمای اخذ ویزای گردشگری‘ مراجعه نمایید.

در آستانه ورود به سال جدید شمسی و تعطیلات نوروز، بسیاری از ایرانیان، گرجستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند. با توجه به وجود شایعات و ابهامات زیاد در زمینه اخذ ویزای گردشگری گرجستان که زمینه سوء استفاده برخی افراد را فراهم می کند و همچنین سوالات مکرر مخاطبانمان در این رابطه، بر آن شدیم تا با توجه به شرایط موجود و بر اساس اطلاعات اخذ شده از وزارت امور خارجه گرجستان و سفارت این کشور در تهران، نکاتی را در قالب پرسش و پاسخ به اطلاع مسافرین برسانیم.

امیدواریم مسافرین امسال گرجستان، با توجه به موارد زیر، سفری خاطره انگیز و جذاب را تجربه نموده و با دوری از حاشیه های ناخوشایند سفر، اوقات خوشی را در این کشور سپری نمایند.

آیا اتباع ایران برای سفر به گرجستان نیاز به اخذ ویزا دارند؟

بله. از تاریخ 1 ژوئیه 2013 (10 تیر 1392)، با توجه به فسخ قرارداد لغو ویزای گرجستان با ایران، اتباع ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت.

آیا ویزای گردشگری گرجستان در مبادی ورودی (هوایی و زمینی) برای اتباع ایران صادر می شود؟

بله. در صورت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز و با توجه به نظر افسر مهاجرتی که شرایط و مدارک مسافر را بررسی می کند، برای اتباع ایران در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان ویزای گردشگری صادر می شود.

برای صدور ویزای گردشگری در مرزهای گرجستان، چه مدارکی لازم است؟

– بلیط برگشت (هوایی یا زمینی) با تاریخ مشخص.

– تاییدیه رزرو هتل (ترجیحا 3 ستاره به بالا) مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– بیمه مسافرتی با حداقل سقف 10000 یورو و مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– همراه داشتن پول کافی برای پوشش هزینه های سفر در طول مدت اقامت.

– پرداخت مبلغ 35 دلار آمریکا (مبلغ تقریبی بر اساس نرخ تبدیل لاری به دلار آمریکا) به ازای هر نفر.

مدت ویزای گردشگری که در مرز صادر می شود چقدر خواهد بود؟

افسر مهاجرت با توجه به تاریخ بلیط برگشت، مدت زمان رزرو هتل، اعتبار بیمه مسافرتی و پول همراه مسافر، در رابطه با مدت ویزا تصمیم گیری می کند. معمولا برای اتباع ایران (با توجه به موارد مذکور) بین 5 تا 45 روز ویزا صادر خواهد شد.

آیا اخذ ویزای گردشگری در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان نیاز به هماهنگی قبلی دارد؟

ویزای گردشگری گرجستان بدون نیاز به هماهنگی قبلی برای مسافران صادر می شود و به غیر از مدارک ذکر شده در بالا، به هیچ مدرک دیگری نیاز ندارد.

آیا انحصار صدور ویزای گردشگری در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان در اختیار شخص، آژانس مسافرتی و یا گروه ایرانی یا غیر ایرانی خاصی است؟

خیر. هیچ شخص، آژانس مسافرتی یا گروه ایرانی و غیر ایرانی قانونا نمیتواند دخالتی در روند صدور ویزای مرزی گرجستان داشته باشد. پلیس مهاجرت (مرزی) گرجستان مسئول بررسی شرایط افراد برای تصمیم گیری در رابطه با صدور یا عدم صدور ویزا است و هر گونه ادعای افراد، آژانس های مسافرتی و گروه های ایرانی و غیر ایرانی در رابطه با دسترسی به امکانات ویژه برای اخذ ویزا کذب محض است.

آیا ویزای گردشگری مرزی گرجستان فقط برای ایام تعطیلات نوروز صادر می شود؟

خیر. در حال حاضر، در تمام طول سال در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان به شرط ارائه مدارک کامل که در بالا ذکر شد، برای اتباع ایران ویزای گردشگری صادر خواهد شد.

برای اخذ ویزای گردشگری در سفارت گرجستان در تهران به چه مدارکی نیاز است؟

فرم درخواست ویزا تکمیل شده ترجیحا به صورت تایپی.

– 2 قطعه عکس پاسپورتی (زمینه سفید، بدون کلاه و عینک، از روبرو و …).

– بلیط رفت و برگشت (هوایی یا زمینی) با تاریخ مشخص.

– تاییدیه رزرو هتل (ترجیحا 3 ستاره به بالا) مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– بیمه مسافرتی با حداقل سقف 10000 یورو و مطابق با طول مدت ویزای درخواستی.

– اثبات داشتن تمکن مالی برای پوشش هزینه های سفر در طول مدت اقامت.

– رسید پرداخت مبلغ 50 دلار آمریکا (مبلغ تقریبی بر اساس نرخ تبدیل لاری به دلار آمریکا) به ازای هر نفر، به صورت ارزی، به حساب شماره 702348 بانک ملی ایران – شعبه مرکزی به نام سفارت گرجستان در تهران.

مدت ویزای گردشگری که در سفارت صادر می شود چقدر خواهد بود؟

مقامات کنسولی سفارت با توجه به تاریخ بلیط رفت و برگشت، مدت زمان رزرو هتل، اعتبار بیمه مسافرتی و تمکن مالی مسافر، در رابطه با مدت ویزا تصمیم گیری می کنند. معمولا برای اتباع ایران (با توجه به موارد مذکور) بین 5 تا 45 روز ویزا صادر خواهد شد.

جهت ارائه درخواست ویزای گردشگری به سفارت گرجستان باید به چه آدرسی مراجعه کرد؟

سفارت گرجستان در ایران در آدرس ‘تهران، خیابان پاسداران، گلستان دوم، شماره 92’ واقع شده است.

چگونه می توان با سفارت گرجستان در تهران تماس گرفت؟

از طریق تلفن های 22782386 (21) 98+ و 22782389 (21) 98+ می توان با سفارت گرجستان در تهران تماس گرفت.

برای ارائه درخواست ویزای گردشگری، در چه روزها و ساعاتی می توان به سفارت مراجعه کرد؟

برای ارائه درخواست ویزای گردشگری می توان در روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه، از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر به سفارت گرجستان در تهران مراجعه کرد.

مدت زمان لازم جهت اعلام نظر سفارت گرجستان در رابطه با درخواست ویزای متقاضی چقدر است؟

اعلام نظر سفارت گرجستان در تهران، در شرایط عادی بین یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد.

در صورتی که قصد سفر به گرجستان با اتومبیل شخصی را داشته باشیم، چه مدارکی را باید در مرز یا به سفارت ارائه کنیم؟

در صورت سفر به گرجستان با اتومبیل شخصی، ارائه کلیه مدارک ذکر شده در بالا در مرزهای زمینی گرجستان و یا به سفارت این کشور در تهران الزامی است؛ فقط به جای بلیط رفت و برگشت می توان مدارک ‘کابوتاژ’ اتومبیل را ارائه داد.

آیا در صورتی که تمامی مدارک ذکر شده در بالا را در مرزهای ورودی گرجستان یا به سفارت این کشور ارائه دهیم، مطمئنا موفق به اخذ ویزای گردشگری می شویم؟

لزوما خیر. باید توجه داشت که در صورت ارائه مدارک بالا به صورت کامل، فقط احتمال دریافت ویزای گردشگری را افزایش می دهیم و در نهایت صدور ویزا در مرزهای ورودی بستگی به نظر افسر مهاجرت و در سفارت بستگی به نظر مقامات کنسولی دارد.

آیا در صورتی که از سفارت گرجستان در تهران ویزای گردشگری را دریافت نماییم، مطمئنا در مرزهای هوایی و زمینی اجازه ورود به خاک این کشور را دریافت خواهیم کرد؟

لزوما خیر. تصمیم گیری در رابطه با صدور اجازه ورود به خاک گرجستان در مرزهای هوایی و زمینی توسط پلیس مهاجرت (مرزی) انجام می شود و داشتن ویزا صرفا این روند را تسهیل خواهد کرد. این به آن مفهوم است که بحث ویزا و اجازه ورود به خاک یک کشور دو مسئله متفاوت است و داشتن ویزای یک کشور به مفهوم داشتن اجازه ورود به خاک آن کشور نخواهد بود.

آیا اعتبار مدارک اعلام شده در بالا در مرزهای زمینی و هوایی، یا در سفارت گرجستان در تهران کنترل می شود؟

بله. احتمال و امکان بررسی اعتبار تاییدیه رزرو هتل و بیمه نامه مسافرتی وجود دارد و در صورت ارائه مدارک جعلی، با درخواست ویزای متقاضی موافقت نخواهد شد و حتی ممکن است برخی عواقب از جمله محرومیت طولانی مدت متقاضی از ورود به خاک گرجستان را در پی داشته باشد.

در صورتی که در طول مدت اعتبار ویزای گردشگری از خاک گرجستان خارج نشویم، چه عواقبی در انتظارمان خواهد بود؟

افرادی که به صورت غیر قانونی و پس از پایان اعتبار ویزا در گرجستان اقامت داشته باشند، در صورتی که توسط پلیس دستگیر و حکم اخراجشان توسط وزارت کشور صادر شود، به پرداخت جریمه و محرومیت ۲ تا ۵ سال از ورود به خاک گرجستان محکوم خواهند شد.

جریمه اقامت غیر قانونی تا ۳ ماه ۱۸۰ لاری (۱٫۷3 لاری = ۱ دلار آمریکا) و بیش از ۳ ماه ۳۶۰ لاری خواهد بود.

آیا ویزای گردشگری صادر شده در مرزهای هوایی و زمینی یا سفارت گرجستان در تهران، قابل تمدید است؟

در صورتی که بنا بر دلایل موجه، امکان خروج از خاک گرجستان در موعد مقرر را ندارید، می توانید پیش از اتمام اعتبار ویزایتان به ‘مرکز خدمات عمومی‘ در تفلیس مراجعه و با همراه داشتن مدارک لازم درخواست تمدید اعتبار ویزا را ارائه دهید.

در صورتی که نیاز به داروی خاصی در طول سفر به گرجستان وجود داشته باشد و مجبور به همراه داشتن آن دارو باشیم، قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

ورود هر گونه دارو با پایه مخدر (انواع استامینوفن و …) و یا روانگردان (قرص های آرامبخش و …) به خاک گرجستان ممنوع است و عواقب بدی را برای فرد حامل در پی خواهد داشت. به همین دلیل، گمرکات مرزی گرجستان به انواع دارو حساس هستند و لازم است در صورتی که مجبور به همراه داشتن و مصرف داروی خاصی در طول سفر به این کشور هستید، قبل از سفر مدارک لازم را تهیه نمایید.

به این منظور لازم است در مرحله اول یک نسخه معتبر از پزشک متخصص مربوطه تهیه نمایید. نسخه پزشک را به تایید سازمان نظام پزشکی برسانید. سپس نسخه پزشک و تاییدیه سازمان نظام پزشکی را توسط دارالترجمه رسمی ترجمه و ابتدا به تایید دادگستری و سپس وزارت امور خارجه برسانید. در نهایت نیز ترجمه تایید شده توسط وزارت امور خارجه را به تایید سفارت گرجستان در تهران رسانده و در طول سفر همراه داشته باشید.

اطلاعات این صفحه به روز نیست. جهت اطلاع از آخرین تغییرات در زمینه اخذ ویزا، به صفحه ‘راهنمای اخذ ویزای گردشگری‘ مراجعه نمایید.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,