+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > گرجستان، در جایگاه سوم شاخص آزادی تجارت و اقتصاد در جهان

گرجستان، در جایگاه سوم شاخص آزادی تجارت و اقتصاد در جهان

25 دی 1394 36 دیدگاه    اقتصادی, خبر

گرجستان، در جایگاه سوم شاخص آزادی تجارت و اقتصاد در جهان

به گزارش تفلیس.کام، گرجستان، در آخرین رتبه بندی ‘ بنیاد هریتیج ‘ در سال 2016 از شاخص ‘ آزادی تجارت و اقتصاد ‘، در میان 178 کشور جهان، در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رتبه بندی سال گذشته بنیاد هریتیج، گرجستان، به لحاظ شاخص آزادی تجارت و اقتصاد، در میان 178 کشور جهان، در جایگاه 22 قرار داشت و بهبود این جایگاه در گزارش امسال، نشان از عزم دولت، به منظور ایجاد شرایط لازم، برای تحقق یک اقتصاد باز و آزاد، دارد.

در میان کشورهای همسایه گرجستان، بهترین رتبه متعلق به ارمنستان است که در جایگاه 49 قرار گرفته است و سایر کشورهای همسایه، در سطح پایین تری قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش بنیاد هریتیج، ایران در جایگاه 169 قرار گرفته و روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه، به ترتیب، رتبه های 111، 93 و 55 را به خود اختصاص داده اند.

  1. امید
    26 دی 1394 در 11:33 | #1

    بسیار عالی امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت اقتصادی گرجستان باشیم

  2. رامین
    1 بهمن 1394 در 00:36 | #2

    این آمار و ارقام ها فقط جنبه تبلیغاتی دارد و بس. بنده چون از طرف یک شرکت خارجی در نقاط مختلف گرجستان مشغول و از نزدیک شاهد وضع و اوضاع هستم. گرجستان کشوری با طبیعت بسیار زیباست فقط همین.
    مردم آرام و ظاهرا خونگرم و عبوس، بسیار تنبل و پرادعا……با افکار عصر حجری …البته بغییر معدودی از قوم مینگیرل یا منگیرن.
    سیستم و زیر ساخت های کهنه و فرسوده که حتی پایین تر از استاندارهای شوروی سابق است که فقط شاید قابل مقایسه با ارمنستان یا تاجیکستان باشد. ولی از نظر روسیه وغرب و استراتژیکی حیاط خلوت پشتی روسیه محسوب میشود بخاطر همین مد نظر غرب خصوصا آمریکاست.
    اینکه هر از چندگاهی یک خبر و آمارهای دلخوش کننده ای را که میدهند قط مانورهای سیاسیست…..

  3. nader
    1 بهمن 1394 در 20:33 | #3

    @رامین
    اینا که نگفتن گرجستان از لحاظ تجارت و اقتصاد سومین کشور دنیاست، گفتن از لحاظ شاخص ها و عزم دولت و شرایط کلی نسبت به سال گدشته و پیشرفت در این زمینه سومین رتبه رو بدست آورده. در ضمن یک شرکت یا سازمان یا یک بنیاد مثل بنیاد هریتیج هیچ وقت نمیاد اعتبار خودشو زیر سوال ببره چون اینا آمارها رو خیلی از جاهای دنیا استفاده میکنن و خیلی ها هم زیر ذربین میبرن و اگر دلیل قانع کننده نداشته باشن حیثیت خودشون زیر سوال میره.
    در اخر هم بله،گرجستان از لحاظ زیر ساخت هنوز جای کار زیادی داره و البته آینده روشنی هم داره.

  4. محمد
    3 بهمن 1394 در 16:13 | #4

    از نظر آزادی تجارت و اقتصاد شاید اما از نظر محیط کسب و کار از آخر هم سوم نمیشه!

  5. محمد
    3 بهمن 1394 در 20:11 | #5

    گرجستان جای خوبی برای راه اندازی کسب وکار نیست.حیف که سه سال در این کشور زحمت کشیدم.دوستان و هم

    وطنان عزیزم پول و وقت خودتونو توی گرجستان هدر ندید.در این سه سالی که در گرجستان بودم شاهد بی حرمتی

    های فراوانی بودم. اکثر جا ها که می فهمیدن ایرانی هستم منو ارجاع می دادن به گذشته تاریخی جنگ های ایران و

    گرجستان که ایرانی ها به کشور ما حمله کردن و اینکه شما ایرانی ها برای چی می ایید گرجستان و توهین های

    دیگری که اینجا نمیتونم بگم و همچنین اقتصاد خراب گرجستان هم باعث از بین رفتن سرمایه ام شد .قصد سیاه نمایی

    ندارم ولی جو کلی گرجستان خارجی رو به عنوان مهمان نمی تونه بپذیرهخصوصا اگه ایرانی هم که باشی و کسب وکار

    هم داشته باشی که دیگه قوز بالا قوز.واقعا اگه با ایرانی ها مشکل دارن بگن .چیزی که برایم عجیب است این که چرا

    کشوری که به غیر از طبیعت خوب وزیبا هیچ چیز دیگه ای نداره با اغوش باز از مها جران استقبال نمیکنه؟ خارجی ها

    می تونن کمک زیادی به اقتصاد ضعیف گرجستان کنند ولی خود مردم گرجستان از این نکته غافل هستند البته اینو هم

    بگم ادمای خوب گرجی هم دیدم ولی انگشت شمار بودند. در کل به خاطر از دست دادن سرمایه و نوع دیدگاه گرجی ها

    خیلی زجر کشیدم و فرار را بر قرار ترجیح دادم و به ایران برگشتم.زمانی هم که ذر گرجستان بودم به هیج گرجی بی

    احترامی نکردم. اگه زندگیتونو دوست دارین پول و وقتتونو در جایی دیگر سر مایه گذاری کنید.گول این تبلیغات دروغ

    شرکت ها را برای سرمایه گذاری در گرجستان نخورید.تا زمانی که فرهنگ برخورد مردم گرجستان با ایرانی ها درست

    نشه مشکلی حل نخواهد شد .اینو هم بگم که ایرانی ها ی اونجا هم بعضی ها شون رفتار های بدی کردند ولی اگه

    خود گرجی ها درک بهتری داشتند همه رو به یه چشم نمیدیدند.به امید روزی که همه مردم فارغ از ملیت به لطف

    خداوند به هم احترام بگذارند.

  6. رضا
    3 بهمن 1394 در 21:26 | #6

    چی میگی آقا؟ احتمالا شما هم مثل دوستانی بودید که تا ویزا برداشته شد جو گیر شدید و بدون برنامه ریزی دقیق و از روی رویا پردازی اومدید گرجستان.
    من الان خودم 5 ساله که گرجستان هستم و هیچ مشکلی ندارم. سعی هم کردم که زیاد خودمو با جامعه ایرانی اینجا قاطی نکنم، بهمون علتی که خودتون گفتید و 1001 دلیل دیگه.
    کلا ما هر جا به مشکل میخوریم، بجای اینکه به خودمون رجوع کنیم و مشکل خودمونو رفع کنیم سریع تقصیر رو گردن بقیه میندازیم.
    برید تو همین اینترنت بخونید طرف تو آلمان یا فرانسه نتونسته به هیجا برسه اومده گفته اصلا آلمان و فرانسه جای زندگی و کار نیست مردم پولتونو دور نریزد نیاید اینجا. آخه این شد حرف؟!!! خوب معلومه که اون آدم خودش مشکل داشته نه جامعه اونجا.

  7. محمد
    4 بهمن 1394 در 01:31 | #7

    کشوری که بخش زیادی از جامعش در فقر زندگی میکنه قطعا گزینه خوبی نیست.این اقا میگه مشکل از من هست میگم باشه ولی اقتصاد ضعیف و امار بالای بیکاری جوانان وافزایش جرم وجنایت از زمان روی کار امدن ایوانیشویلی و تورم در حال گسترش و سقوط ارزش لاری و ………… ایا عیب از منه؟ ایا بنده این مشکلاتو به وجود اوردم؟ چیزی که دیدم و تجربه کردم را نوشتم نگفتم که گفته هام حتما درسته.هر کس خودش عقل و شعور داره که قبل از کاری تحقیق کنه. حرف هایی من وحی منزل نیست !!!!حرفای من تجربه زندگی من بوده. قطعا من هم انسان کاملی نیستم.هدفم از این گفته ها این بود که بگم قبل از رفتن به گرجستان شرایطو خوب بسنجید.این کشور مشکلات زیادی داره.

  8. محمد
    4 بهمن 1394 در 14:14 | #8

    آقا رضا نیازی نیست فقط به ایرانیهایی که اونجا سرمایه گذاری کردن توجه کنید کافیه به خود مردم گرجستان و اوضاعشون یه نگاهی بندازید متوجه میشید جای مناسبی برای پول درآوردن نیست.البته میزان انتظاری که افراد از سوددهی سرمایه گذاریشون دارن متفاوته و همین ممکنه باعث بشه من و شما و سایرین در مورد شرایط سرمایه گذاری در گرجستان نظرات متفاوتی داشته باشیم.بی برنامه بودن ایرانی ها هم نکته خوبیه که شما اشاره کردید و درست میفرمایید ولی اگه فضای کسب و کار مساعد باشه بیشتر سرمایه گذاری ها باید به سوددهی برسه.من که به شخصه شاهد شکست خیلی از ایرانیهایی بودم که توی ایران خیلی موفق و قوی کار میکنن.

  9. رضا
    4 بهمن 1394 در 22:12 | #9

    دقیقا منظور من هم همینه. من نمیگم گرجستان بهترین کشوره یا بهترین فضا برای کسب و کار رو داره.
    من میگم شما الان تازه داری میگی گرجستان کشور فقیریه و اقتصاد ضعیفی داره و آمار بیکاری بالاست و و و و. خوب چرا این تحقیقات رو قبل از اینکه بیاید گرجستان انجام ندادید؟! چرا قبل از اینکه اقدام به مهاجرت کنید دقیق تحقیق نکردید؟!
    اینجاست که حرف من معنی پیدا میکنه. من میگم اکثر ایرانیها که تو این چند سال اومدن گرجستان بدون برنامه، بدون سرمایه کافی، بدون در نظر گرفتن محیط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و … کشور مقصد اقدام به مهاجرت کردن و بعد تقصیر رو انداختن گردن عوامل خارجی.
    به فرض گرجستان و مردم و دولتش همگی بد هستن، خوب اینها رو میشد قبل از اقدام به هر کاری با ی تحقیق ساده و یک سفر چند روزه یا چند ماهه کسب کرد.

  10. parham
    4 بهمن 1394 در 23:40 | #10

    من یک ارایشگر هستم.حدود 2 سال قبل تصمیم گرفتم بیام گرجستان که یه ارایشگاه باز کنم که اگه شرایط کاری خوب شد
    برای زندگی بیام گرجستان.حقیقتا بعد از 2-3 ماه زندگی کردن و سنجیدن شرایط کسب و کار و زندگی در تفلیس به این نتیجه رسیدم که گرجستان کشوری است که مردم ان از ایرانی ها خوششان نمی ایدو علیرغم وضعیت بد اقتصادی از تنها منبع خوبشان یعنی توریستی ذزست استفاده نمیکنند.نمی دونم ایرانی ها چی کار کردند که گرجی ها دید بدی به ما دارند.چند مورد بد برای خود من پیش امد که واقعا تحقیر امیز بود.اولین مورد در یه بنگاه املاک گرجی بودم تا فهمید ایرانیم یه پوز خند زد و گفت خونه نداریم به همین راحتی!!!.دومین مورد روزی در نانوایی بودم نانوا ازم پرسید کجایی هستی؟تا فهمید ایرانی هستم گفت ایرانیها به کشور ما حمله کردند.به جای اینکه بگه به کشور ما خوش امدی این مزخرفات تاریخی را نثار من کرد.از اینها مهمتر اینکه وقتی یه گرجی میبینه که ارایشگاه گرجی هست واقعا چه دلیلی داره که بیاد پیش یه ایرانی موهاشو ذرست کنه؟هزینه ارایشگاه مردانه بین 5 تا 10 لاری هستش من حساب کردم واقعا خیلی احمقانه است که برای کسب در امد به گرجستان بیام.من میتونم تو همین تهران جندین برابر گرجستان کاسبی کنم.گرجستان به درد ادم پول دار میخوره.فقط باید از جیب بخوری.فقط طبیعت زیبا و دیگه هیچی.روزی
    اگه کسی خواست بره توجه کنه که باید با پول خیلی زیاد بره وگرنه کارش به مشکل میخوره.این قدر هم که میگن مردم گرجستان مهمان نواز هستند کاملا دروغ است.اگر یه گرجی بیاد ایران با همه توانم از او پذیرایی میکنم که معنای مهمان نوازی رو بفهمه. من واقعا نمیدونم ایرانی های اونجا چی کار کردند که اینقدر بد بین هستند. متاسفانه همیشه تروخشک با هم میسوزند.واقعا چه بر سر مردم ایران امده که میرن توی یه کشور فقیر برای رسیدن به ارزوهای بزرگ.

  11. محمد
    5 بهمن 1394 در 00:08 | #11

    تا زمانی که زنده ام پامو توی گرحستان نخوهم گذاشت فقط خاطره بد دارم از گرجی ها.خدا میدونه که چه زحری کشیدم توی این کشور به اصطلاح مهمان نواز

  12. محمد
    5 بهمن 1394 در 11:57 | #12

    مدیزان این سایت نوشته هایی را که به نفع خودش ان هست را بهتر منتشر می کنند واقعا جای تاسف داره.

  13. تفلیس.کام
    5 بهمن 1394 در 13:40 | #13

    رعایت انصاف و اظهار نظر منطقی باعث می شود که دیگران بیشتر به مطلب بیان شده توسط شما اعتماد کنند!
    تفلیس.کام، تمام نظراتی که در آنها به دیگران توهین نشده باشد و یا حاوی اطلاعات غلط نباشد را منتشر می کند و بر اساس بررسی انجام شده، تمامی نظرات شما در سایت منتشر شده است.
    در بازتاب اخبار گرجستان نیز، تفلیس.کام، سعی کرده است که با رعایت اصل بی طرفی، دقیق ترین اخبار را از معتبر ترین منابع منتشر کند؛ در نتیجه، در این رابطه نیز به صورت سلیقه ای عمل نمی شود و در صورتی که تمامی اخبار منتشر شده در تفلیس.کام را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که هیچ خط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، قومیتی و … خاصی دنبال نشده و صرفا اخبار روز منتشر شده است.
    در نهایت، به جای تاسف خوردن، می توانید، انتقادهای خود را از طریق قسمت ‘ تماس با ما ‘ به گوش مسئولین سایت برسانید و به صورت واضح و روشن، مطالب به زعم شما ” به نفع خودشان ” را مشخص کنید. @محمد

  14. pet
    5 بهمن 1394 در 21:03 | #14

    ببینید دوستان همونطور که تفلیس کام اشاره کرد ادم باید انصاف داشته باشه و فقط و فقط به دلایل و سلایق و نظرات شخصی خودش دیگران و یه کشور رو متهم نکنه. نکته ای که لازمه به دوستان بگم اینه که 1-گرجستان جای مناسبی برای زندگی و پول دراوردن هست اما به شرطی که راهش رو بلد باشی دوستانی که ادعا میکنن رفتن و شرایطش بد بوده قطعا دنبال هلو بپر تو گلو بودن 2-این کشور فقیر نیست و یه کشور 7 میلیونی از همشون از فقیر ها تشکیل نشده اند انواع قشر ها در جامعه هستند تو همین ایران خودمون یه عالمه خانوداه ی کم بضاعت و فقیر و بدبخت بیچاره هست ایا میشه گفت ایران کشور فقیریه؟قطعا خیر شاید شما با فقیرش برخورد کردی من هم پولدار پولدارش رو دیدم هم فقیرش رو قطعا یه جامعه از یه عالمه پولدار یا یه عالمه فقیر تشکیل نشده 3-اقتصاد گرجستان هم فقط گردشگری نیست کارخانه های معروف مشروبات الکلی و کارخانه ی ساخت قطار و لوکوموتیو و کارخانه ی ساخت صنایع نظامی و کشاورزی مدرن و معادن بزرگ و عظیم منگنز – زغال سنگ – طلا -مس-نقره و …. و فلزات سبک و سنگین برای خودرو و هواپیما و صنایع دستی و فروش برق و هتل سازی و سرمایه گذاری در کشور های خارجی و حق ترانزیت نفت و گاز به کشور ها و …….این ها منابع درامد گرجستان هستند که همش را به کشور هایی زیادی صادر میکنه که تو ویکی پدیا در مقاله ی گرجستان کامل جزییاتش شرح داده شده . با تشکر از تفلیس کام

  15. pet
    5 بهمن 1394 در 21:19 | #15

    و اما بعضی از دوستان میگن که با ما ایرانی ها بد برخورد میشه و تا میفهمن ایرانی هستی شروع به تیکه انداختن و اینا میکنند .1-دوستان عزیز گرجستان و ایران روابط پر فراز و نشیبی داشته اند اما شاه عباس صفوی بسیاری از گرجی هارا به قتل رساند و سپاهیانش زنان گرجی را ازار و اذیت کردند 2- حدود 3/000 هزار گرجی را با بدترین برخورد ها و بیشترین ازار و اذیت از وطن خود دور و تبعید کردند 3-طی همین چند ساله گذشته بعضی از ایرانی ها اقدامات غیر متعارفی در شهر های گرجستان انجام داده اند از جمله مست کردن و ازار و اذیت شهروندان گرجی اما خب همه ی ایرانی ها که اینطور نیستن و قطعا همه ی گرجی ها هم همه ی ایرانی هارو از چند نفر برداست نمی کنند
    و قطعا همه ی گرجی ها هم اینطوری که دوستان گفتند نیستند گرجی ها مردم مهمان نواز و مهربانی هستند همانطور که نمی توان ایران وایرانی رو از رفتار چند نفر قضاوت کرد گرجستان و گرجی را هم نمی توان از روی رفتار چند نفر قضاوت کرد و گفت گرجی ها بد هستند.گرجی ها یکی از مهمان نواز ترین نژاد ها هستند نمونش به خود من خیلی تا الان کمک کرده اند و من را به خانه هایشان دعوت کرده اند و از من پذیرایی گرمی کرده اند گرجستان کشور در حال پیشرفت و توسعه ای است الان هم که عضو شینگن شده است و تا مدتی دیگر عضو ناتو و اتحادیه ی اروپا می شود اگر هموطنان و ایرانیان عزیز قصد دارند به این کشور برای مهاجرت یا کار بروند لطفا فکر مناسب و کاری مناسب را در نظر بگیرند و بروند مثلا کسی به قصد راننده تاکسی شدن نر و انتظار سود و دارمد بالا داشته باشه .لطفا کسب و کار و شغلی مناسب را در نظر بگیرید بسیاری از ایرانی ها هستند که در حال حاضر در گرجستان هستند خودم شاهدش هستم که چقدر پیشرفت کردند خونه و ماشین انچنانی خریدند کسب و کار خود را هم گسترش دادند همه ی اینها از ایده و فکر مناسب نشات گرفته بسیاری هم بودن که بدون فکر و فقط به قصد پولدار شدن اومدن و مجبور شدن کارگری کنن یا راننده تاکسی بشن و بعد چند سال برمیگردند ایران و میگن اه چقدر گرجستان بد بود و اقتصاد ضعیف و مردم بد اخلاق و ……شما هستین که انتخاب میکنین جزو کدوم دسته باشین…..با تشکر از سایت خوب تفلیس کام

    توضیح تفلیس.کام: لازم به تاکید است که علیرغم تصور نویسنده این نظر، گرجستان عضو پیمان شنگن نیست و امکان سفر بدون ویزای اتباع گرجستان به اتحادیه اروپا نیز در زمان انتشار این نظر، هنوز اجرایی نشده است.

  16. محمد
    6 بهمن 1394 در 01:05 | #16

    چه قدر اطلاعات این فرد کم هست که میگه گرجستان عضو پیمان شنگن است و عجیب تر اینکه می خواهد بگه تو مشگل داری مشگل از تو هست .مردم گرجستان حق داشتند که با تو بد رفتار کنند.جملات دهان پر کن و بی محتوا به قصد فریب افکار عمومی و دور از واقعیت.

  17. محمد
    6 بهمن 1394 در 20:07 | #17

    من به شخصه معتقدم تقریبا هر نوع سرمایه گذاری که بگید،توی ایران سود آوری بیشتری نسبت به گرجستان داره و احتمال شکستش هم کمتره.این هم برمیگرده به شرایط اقتصادی و محیط کسب و کار دو کشور.اگه بخواید سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان رو به بی برنامگی متهم کنید یک نکته به ذهن میرسه …اینکه سرمایه گذاری در گرجستان برنامه مناسبی نیست!!!چرا؟؟چون با این اتهام میشه به این نتیجه رسید که ایرانیان با برنامه گرجستان رو برای سرمایه گذاری انتخاب نکردن و الان جای دیگه ای به کسب و کار مشغولن.نمونه این افراد که اومدن تحقیق کردن و برگشتن رو خیلی زیاد دیدم.من ریشه این مشکل رو نه در مردم خوب و ساده و مهمان نواز گرجستان،بلکه توی اقتصاد و شرایط بازار این کشور میبینم.دوست آرایشگرمون هم باید بدونن که گرجیهای زیادی هم هستن که ایرانیها رو دوست دارن .اکثرا هم احتمالا نسبت به ایرانیها بی تفاوت هستن.این افراد میتونستن مشتری آرایشگاه شما باشن ، اما دلایل دیگه ای به نظر من باعث عدم موفقیتتون بوده.

  18. 3 مرداد 1395 در 06:08 | #18

    درود
    اتفاقا جورجیا کشور بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری های کلان و پر بازده هست و سهولت قوانین موجب رشد تولیدات و تجارت من شده .
    دوستان ایرانی که برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک میان قالبا موفق نمیشن چون بازار داخلی گرجستان بسیار بسته و کوچک هست ، و بیزینس های کوچک جواب گو نیست .
    اما کسانی که گرجستان رو برای راه یابی به بازار منطقه و جهان انتخاب میکنند میدونند گرجستان بهترین مزیتها رو نسبت به کشورهای همسایه داره من بعد از سه سال تلاش الان به نتایج بسیار رضایت بخشی رسیدم .
    دوست عزیزی که گلایه بی اساس میکنی شما اگر با سرمایه میامدی در بخش تولید درست وارد میشدی البته با نگاه به بازار منطقه یا با شرکت تجاری که پل ارتباط اروپا به آسیا میبود الان گلایه نمیکردی .
    شما قطعا با سرمایه اندک یا سرمایه گذاری بدون مطالعه وارد شدی و دچار سرخوردگی شدی .
    در ضمن یک واقعیت تاریخی حجوم برخی از پادشهان و قتل عام مردم گرجستان هم قابل پوشش نیست و باید هر نسل کشی محکوم بشه .
    گرجستان کشور با ثبات نسبی و پتانسیل های بالای هست عزیز من .

  19. انتصار
    5 مهر 1395 در 12:24 | #19

    سلام

    میخاستم بدونم کسی آشنایی دارد که چه مشاغلی نیازه واسه تجارت و کسب و کار

  20. سیاوش
    1 آذر 1395 در 16:06 | #20

    واقعا بسیاری از ایرانیها، تاکید میکنم بسیاری از ایرانیها وقتی پاشون به یه کشور خارجی میرسه که احساس میکنند آزادتر از ایرانند و کسی اونا را اینجا نمیشناسه، دست به هر رفتار زننده ای میزنه. اونوقت بعدش میاند و میگن که با ما بدرفتاری شده. مثه زمان دبستان که خودمون درس نمیخوندیم ولی وقتی نمره پایین میگرفتیم میگفتیم که معلم با من لج داره. یعنی مثلا لب ساحل میتونی راحت تشخیص بدی کی ایرانیه و کی نیست. یا مثلا توی رستورانها و مراکز تفریحی. اینقدر رفتارها زشته و فقط به فکر اینیم که چطوری یه سواستفاده ای بکنیم که بین همه توریستها انگشت نما میشیم. اونوقت تازه شاکی هم هستیم که چرا با ما بدرفتاری میشه.

  21. سعید صفری
    9 اسفند 1395 در 14:31 | #21

    با عرض سلام خسته نباشید من جویای کار در رستوران میگردم ایا کاری هست در رستوران برای گارسون ایرانی تایلند یا چین هر شرایت کاری سخت کاردن هم باشد قبول میکنم حتی حقوق اش کم باشد قبول میکنم فقط جای استراحت داشته باشد لطف کنیدجوابم بدههید زبان ام فول نیست ولی فن بیانم بالاست با تشکر از شما از سیات خوبتان

  22. وحيد
    18 فروردین 1396 در 14:10 | #22

    سلام بر همه دوستان ، راجع به نظر آقا مسعود عزيز ، با توجه به اينكه من تو كار مهمانپذير هستم، ميخاستم بپرسم كه براي خريد يا احداث يك هتل كوچك در تفليس يا باتومي چقدر سرمايه نياز دارم؟ واينكه براي اينكار كدام از اين دو شهر درآمدزايي بيشتري دارد؟ ممنون ميشم اگه راهنماييم كنيد

  23. عماد
    2 اردیبهشت 1396 در 10:36 | #23

    سلام دوستان عزیز
    خدمتتوت عرض کنم من تو چندید کشور زندگی کردم و یکی از این کشورها هم گرجستان بود اونم تو سالهای 2011 تا 2013 و پیشنهاد میکنم تو کشوری سرمایه گذاری کنید که اقتصاد باز و بروزی از همه لحاظ داشته باشه و بنده پیشنهاد سرمایه گذاری در لبنان رو براتون دارم .خوشبختانه تونستم تو زمینه واردات و صادرات به موفقیتهای زیادی دست پیدا بکنم و برای همچین کاری یک کشور قدرتمند تو زمینه حمل و تقل سریع و با جادهای با کیفیت پیشنهاد میدم .
    میخوام اینو بدونید کشوری که زیرساختهای اولیرو نداره مثل گشور زیبای گرجستان جای خوبی برای سرمایه گذاری نمیتونه باشه.

  24. عماد
    2 اردیبهشت 1396 در 10:43 | #24

    سیاوش جان پیشنهاد میکنم نظرتو در مورد هموطنهات تغییر بدی و شما اگه حتی یک بار برزیل یا اینگلستان سفر کنید میتونید همین رفتارهای عجیب و غریب رو از مردم و جونهای اونجاهم مشاهده کنی.
    زیاد سخت نگیر شاید اون ادم با اون کاراش از محیط لذت میبرده پس بزار همونشکلی لذت ببره به مرور زمان اون ادم ها وقتی شرلیط محیط رو درک کنن رفتارشونم تغییر میکنه

  25. شنی
    21 اردیبهشت 1396 در 00:55 | #25

    سلام
    بنده در تهران تعمیرگاه لوازم خانگی برقی دارم
    میخاستم بپرسم بازار اینجور کارا (مشاغل فنی) تو تفلیس چطوره؟
    و اینکه کسی از دستمزد تعمیر یه وسیله برقی تو تفلیس تجربه ای داره که با من در میون بذاره؟
    ضمنا بنده تعمیرکار لوازم برقی سبک هستم،از موزر تا نهایتا ماکروفر
    مرسی از هر کسی که بنده رو راهنمایی کنه

  26. حامد
    29 اردیبهشت 1396 در 01:23 | #26

    باسلام
    دوستان عزیز امکان داره من رو راهنمایی کنید من کارم صادرات واردات هست در زمینه خشکبار و میوه ایا گرجستان کشش بار دارد و جواب گوی سرمایه گزاری هست یا نه

  27. مهران
    7 تیر 1396 در 21:59 | #27

    مهران :
    سلام به دوستان هموطنم. جسارتا میخاستم سرگذشتی رو بیان کنم. من سه سال پیش با توجه به اینکه در تفلیس دوستی بنام دانیل داشتم و تماسی که باهاش داشتم ، با همکارم عازم تفلیس شدیم. که به محض ورود به گرجستان با دانیال هماهنگ شدم و ایشون به استقبالمون اومد. دانیال مارو به ویلایی که در ۵ کیلومتری تفلیس بود اسکان داد بطوریکه این ویلا از تمام امکانات تفریحی و راحتی و سرویس غذا کامل بود. بعد از ۳ روز استراحت کامل به سراغمون اومد و بعد از چن ساعت صحبت در مورد راه اندازی کسب و کار، ایشون پیشنهاد راه اندازی قنادی در تفلیس رو داد. در مراجعه روز بعد دانیال به من گفت که محل قنادی رو انتخاب کرده و مشکلی برای استارت کار نیست و مراحل اقامتتون رو هم درس خاهم کرد. یه کارگاه تولیدی قنادی با تمام امکانات لازم و ملزوم، فقط آماده استارت بود. من با برگشت به ایران و انتخاب اوستا قنادی به تفلیس برگشتم. دانیال ما سه نفر رو داخل شهر نزد خانواده اش برد و اونجا ساکن شدیم. کارگاه راه افتاد. روز اول ۶۰ کیلو شرینی و …. و اخر هفته ۳۶۰ کیلو.
    من از وضعیت کار و زندگی در تفلیس و برخورد مردم راضی بودم. ما بعد از ۲ ماه اقامت همچنان در خونه و نزد خانواده دانیال بودیم. با یه همسر مذهبی و مهربان و یه دختر بچه ناز. به عاشورا و تاسوعا نزدیک شده بودیم. با پیشنهاد اوستا قنات تصمیم به برگشت چن روزه به ایران شدیم. که قبل راه افتادن دوستم گفت مطلبی رو میخام بگم و اینکه تو اتاق ما تو کشو کمد طلا هستش. ما میتونیم اونا رو ورداریم و …….!!!!!!
    من خیلی ناراحت شدم و نگران خیلی چیزا .. یعنی ….!!!
    من با مخالفت و برخورد شدیدی که با دوستمون کردم شب رو نتنستم بخابم و تا صبح نگران و مواظب اوضاع بودم . فرداش راه افتادیم. و به محض وارد شدن به ترکیه خبر به اتمام رسیدن ادامه کار رو براشون اعلام کردم.
    با توجه به نظرات دوستان محترم، در تمام نقاط دنیا انسانها با فرهنگ های مختلف و افکار مختلف وجود داره. خوب و بد همه جا هست. من واقعا ار خودم شرمنده بودم که با همچین کسی همسفر شده بودم. 8چراکه تو این مدت با خیلی از افراد بومی دوست شدم و حتی ما رو دعوت به مهمانیهاشون میکردند. یکی از افراد بومی اسمش تیمور لنگ بود. جالبه نه!!!! و با اینکه از تاریخ ایران و گرجستان میگفت با ما بسیار مهربان بود و مهمون مهمانی خصوصی خودش کده بود. من واقعا لذت میبردم. در کل باید مثبت اندیش بود و این مهمه که منتظر چه چیزی هستیم!
    الان هم بدون دوستان مهترمم. به تنهایی در تفلیس هستم و با دوست خوبم دانیال و عسگراوف به تجارت قطعات مشغولیم. الهی شکرت. دنیات خیلی زیباست و انسانهات هم مهربون
    در پناه حق.

  28. سهراب نظامی
    14 تیر 1396 در 18:04 | #28

    با سلام… دوستان بنده کارم طراحی و ساخت و نصب انواع سردخانه، تعمیرات تخصصی کولر گازی، تعمیرات و نصب تاسیسات برودتی کامیونهای یخچال دار هست…. سرمایه اندکی دارم و میخام بدونم آیا برای مهارت و تخصص بنده در گرجستان بازار کار خوبی وجود داره!؟ … لطفا هرکدوم از دوستان که تجربه داره راهنمایی کنه… لطفا

  29. آذر
    5 مرداد 1396 در 00:35 | #29

    دوستان عزیز تمام صحبتهای شماهایی که اونجا زندگی کردین درسته والله باورکردنی نیست کشوری که مردمی تنبل داره که عاشق شراب و تخته هستن فقط و فقط از کسب و کار خودشون حمایت میکنن فقط و فقط عادت کردن برای گذران روزشون زندگی کنن و از کسب و کار درازمدت و سرمایه گذاریهای طولانی مدت خبری نیست یه هو متحول بشه و ایران به قدری تبلیغات مثبت و عجیب غریب داره ارائه میده که اگر خودم نرفته بودم این تبلیغات رو باور میکردم . البته چون روابط رو با این کشور شروع کرده و گاز هم جزو قراردادشون هست تبلیغات گسترش پیدا کرده وگرنه چه محصولی از گرجستان به ایران رسیده؟ کسی میدونه آیا، حتی درزمینه کشاورزی که پایه ی شغل این کشوره چی به ایران اومده؟ ما که از نا کجا آباد هم واردات داریم چرا محصولات ارگانیک این کشور رو نداریم؟ چون اقتصاد بسیار ضعیف با مردمی بسیار تنبل داره اینا چون تازه از شوروی سابق جدا شدن عادت کرده بودن به مستمری که دولت بهشون میداده و چون تورم ناچیز بوده اکثرشون زمین و خونه دارن حتی بیشتر از یکی برا همین یکی از درامداشون اجاره است که البته یاد گرفتن به دلار باشه بعدشم کشوریه کاملا مصرفی و وارد کننده وچون از کسب و کار خودشون حمایت میکنن ایرانی جایی نداره حالا تو هر زمینه ای الانم این همه تبلیغات از خود ایرانی هاست، که حالا شده به شکل توریست یا تشویق به اقامت جیبهای ایرانی ها رو خالی کنن والا اشتباه محظ برای سرمایه گذاری چون هرکدوم از ماها که اونجا بودیم طعم نابودی سرمایه رو چشیدیم.

  30. مهرنوش
    14 مرداد 1396 در 11:23 | #30

    سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان
    دوستان کسی از اوضاع کشاورزی و گلخانه توی گرجستان اطلاعی داره؟؟ آیا جواب میده اونجا ؟؟

  31. محمد شمس
    6 شهریور 1396 در 18:38 | #31

    سلام به همگی و مسعولین سایت.
    شغل بنده تولید لباس زنانست.متاسفانه ایران به علت رکود اقتصادی که دچارش شده و ضعیف تر شدن مردم از نظر اقتصادی داره برای کار سخت میشه.
    میخوام بدونم به نظر شما شرایط گرجستان برای تولید و عرضه چطوره؟
    منظورم به لحاظ شرایط تولیدو خصوصا پتانسیل بازارش برای فروش هست؟

  32. اتنا
    29 شهریور 1396 در 12:21 | #32

    زبان دانشگاه هنر تو تفليس چيه؟

  33. ازاده
    6 آذر 1396 در 20:40 | #33

    درود من ميخواستم يسوال بكنم از دوستاني كه در باتومي يا تفليس زندگي ميكنند من تاتو كار وناخن كار هستم بصورت حرفه اي تو ايران كار ميكنم توي اين كشور واقعا درامد خوبه تو اين رشته واينكه تحصل بچه هفت ساله اونجا چجوريه با اقامت كاري مدرسه ميتونن برن بچهامون ؟

  34. 12 دی 1396 در 02:34 | #34

    سلام
    من سالهاست كه در زمينه انرژي هاي نو وپنل هاي خورشيدي و روشنايي هاي محيطي
    فعالت دارم و وارد كننده هستم ميخواستم بپرسم شرايط
    كار در گرجستان چگونه هست
    من طراح ونور پرداز محيط و نماي ساختمان واستاديم هستم

  35. حمید
    24 دی 1396 در 00:35 | #35

    سلام دوستان.مطالب بالا را ک خوندم گفتم یه چیزی بگم.اول اینکه انسان باید اول یه سوزن به خودش بزنه یه جوالدوز به مردم.مگه ما با تبعه خارجی ها ک میان خوب و عالی برخورد میکنیم؟افغانی ها را مگه رو سر میزاریم حلوا حلوا میکنیم؟غیر از اینه که بدترین جاهای شهر بهشون خونه میدیم و به بدترین کارها میگیرمشون؟پس چطور انتظار دارید یه کشور غریبه برید و رو تخم چشم جاتون بدن؟اگر کسی قصد مهارجرت داره باید صابون همه چیزا به تنش بزنه.بد اخلاقی ها.جواب رد شنیدنها و…. تا پوست کلفت بشه.دوستان من خودم قصد مهاجرت و کار در گرجستان دارم چون وضع کار و پیشرفت در ایران داغون شده و تورم کمر شکنه.یکی از دوستان گفت من میتونم تو تهران ارایش کنم و خیلی زیاد تر از گرجستان درامد داشته باشم.ببخشیدا پس شما ک میتونی درامد خوب تو ایران داشته باشی اشتباه کامل کردی ک میخاستی اونجا بری .کسی ک دنبال مهاجرت و تغییره یعنی باید خیلی سختی کشیده باشه تو ایران و دیگه هدف و جایی تو کشورش نداشته باشه که بخاد مهاجرت کنه.اگر فکر کردید اونجا میرید و براتون فرش قرمز پهن میکنن و میگن بفرمایید بالا و هرچی دوست دارید درامد کنید سخت در اشتباهید.هرکس مزد و حاصل دسترنج و سختکوشی خودشا میخوره.شما فکر کردید بنگاه دارها تو ایران وقتی میری میگی با یه پول کم برات خونه پیدا کنن ،چه رفتاری دارن؟غیر از تمسخر و نیش خند هیچی.پس همچین اوضاع رفتاری خود ماها هم درست نیستا.اتفاقا بنظر من ایران برای سرمایه دار بهشته نه برای یه ادم کم درامد.گرجستان اگر یکم سخت تلاش کنی و دنبال پیشرفت باشی حتما به نتیجه میرسید فقط باید اولش سخت کار کرد و توقع را کم کرد.پس کم کاری و تنبلی خودتون را پای مردم اونجا نذارید.ما توی همین کشور از یه استان به یه استان ک سفر کنید بهتون رحم نمیکنن و تا میشه بهتون جنسای گرون و بنجل را غالب میکنن.پس از ماست ک بر ماست.در کل میدونم با مهاجرتم به گرجستان خیلی سختی باید بکشم و قید خیلی چیزا را بزنم.ولی دیگه به لبم رسیده اوضاع نابسامان این کشور.با قدرت میرم جلو.ما حرکتمون را میکنیم انشالله خدا هم برکتشا برسونه.

  36. آرسام
    13 اسفند 1396 در 11:02 | #36

    سلام. من تخصصم چاپ و تبلیغات هست و در موسیقی استعداد قابل توجهی نیز دارم همینطور در دیگر زمینه های هنر
    تصمیم گرفتم برای تحصیل به گرجستان بیام و به رشته ی مرد نظرم ادامه بدم
    سوالم اینه که من در کنار تحصیلم میتونم در حوزه ی تخصصم مشغول کار باشم؟

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,