+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان تحت تعقیب قرار گرفت

میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان تحت تعقیب قرار گرفت

11 مرداد 1393 2 دیدگاه    خبر, سیاسی

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور اسبق گرجستان

دادگاهی در تفلیس، حکم بازداشت ‘میخائیل ساکاشویلی’ رئیس جمهور سابق گرجستان، به اتهام سوء استفاده از قدرت در دوران مسئولیتش را صادر کرد و وی را تحت تعقیب قرار داد. پیش از این نیز دادستانی گرجستان، میخائیل ساکاشویلی را به سوء استفاده از مقامش متهم کرده بود.

دفتر دادستانی گرجستان، حکم دادگاه مبنی بر بازداشت ساکاشویلی را عادلانه دانسته و اعلام کرده است، در ماه های اخیر، ساکاشویلی مکررا درخواست های دفتر دادستانی کل برای حضور به عنوان مطلع در برخی محاکم، نظیر پرونده مرگ ‘زوراب ژوانیا‘ نخست‌ وزیر سابق گرجستان، پرونده عملیات ویژه سرکوب شورش نیروهای مسلح گرجستان در ‘موخرووانی’ در سال 2009 و فعالیت های غیر قانونی علیه خانواده ‘بدری پاتارکاتسیشویلی‘ را نادیده گرفته است.

هفته گذشته، آقای ساکاشویلی، طی مصاحبه با ‘شبکه دو’ تلویزیون گرجستان در ‘بوداپست’، با اعلام این که قصدی برای پایان دادن به فعالیت‌های سیاسی کنونی خود ندارد، گفت، واضح است که برخی، از فعالیت های فعلی من در رابطه با حوادث اوکراین در هراسند.

وی در ادامه افزود، من به تازگی از کشور ‘آلبانی‌’ بازدید کرده ام و اکنون به دعوت نخست وزیر ‘مجارستان’ در بوداپست به سر می برم؛ در نظر دارم در آینده نزدیک از تعدادی دیگر از کشورها بازدید کنم.

رئیس جمهور سابق گرجستان با رد اتهامات خود، حکم دادگاه را بی اعتبار دانسته و اعلام کرده که به دنبال پناهندگی سیاسی در هیچ کشوری نیست.

  1. نجفی
    13 مرداد 1393 در 20:40 | #1

    تمام این کارها بازیهای سیاسی جناح مقابله برای خالی کردن میدان از هرگونه رقیب

  2. كريميان
    9 خرداد 1394 در 22:17 | #2

    مرد بزرگي بود با آرمانهاي بلند خدمت زيادي كرد ولي حيف كه اين مردم بيست سال بعد خواهند فهميد

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,