+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > بهداشت و سلامت, حوادث, خبر, گردشگری > ورود داروهای کدئین دار و روانگردان به گرجستان، ممنوع!

ورود داروهای کدئین دار و روانگردان به گرجستان، ممنوع!

نمونه ای از داروهای کشف شده از اتباع ایران در مرز گرجستان در نوروز امسال

علیرغم اطلاع رسانی و هشدارهای فراوان ‘سفارت ایران’ و سایر مراجع ذیربط در رابطه با همراه داشتن داروهای ‘کدئین دار’ و ‘روانگردان’ در زمان ورود به  گرجستان، که پیش از تعطیلات نوروز و در مطلب ‘راهنمای اخذ ویزای گردشگری گرجستان تفلیس.کام‘ نیز به آن اشاره شد، متاسفانه بارها شاهد حمل این داروها توسط اتباع ایرانی در مبادی ورودی گرجستان و بازداشت آنها به همین دلیل بوده ایم.

در همین رابطه ‘سرکنسولگری ایران در باتومی’، با انتشار مطلبی، بروز اینگونه حوادث را باعث ایجاد جو بدبینی نسبت به اتباع ایران و افزایش بازرسی ها از ایرانیان در مرز ‘سارپی‘ و ‘واله‘ (مرز ترکیه و گرجستان)، به شیوه ای که در شان اتباع ایرانی نیست، دانسته است.

بر اساس گزارش ‘سرکنسولگری ایران در باتومی’، طی تعطیلات نوروز، در مرز ‘سارپی’، 26 ایرانی به علت همراه داشتن داروهای کدئین دار یا با پایه روانگردان بازداشت شده اند که پس از پیگیری های به عمل آمده، 25 نفر از آنان به کشور بازگشته اند و پرونده یک نفر همچنان در حوزه فعالیت این نمایندگی، از سوی مقامات قضایی باتومی در دست بررسی است.

تفلیس.کام مجددا تاکید می نماید، با توجه به قوانین سختگیرانه مربوط به صادرات و واردات اقلام دارویی در گرجستان و مشکلات بوجود آمده برای گردشگران ایرانی به هنگام ورود به این کشور، که به دلیل عدم وجود امکان تشخیص داروهای مجاز از غیر مجاز توسط مسافران ایجاد می شود، از همراه داشتن هر گونه داروی غیر ضروری در هنگام ورود به این کشور، اکیدا خودداری نمایید.

چنانچه نیاز به مصرف داروی خاصی در طول سفر خود به گرجستان دارید، ضروری است قبل از سفر، نسخه پزشک را به زبان گرجی یا روسی ترجمه و پس از تایید توسط سفارت گرجستان در تهران، مبادرت به حمل آن دارو نمایید.

مجددا تاکید می شود، در صورت همراه داشتن داروی غیر مجاز که شامل یک لیست از 3000 قلم دارو میباشد، ممکن است در مبادی ورودی به گرجستان، پس از  بازداشت موقت، با جریمه های سنگین نقدی و یا حبس های طولانی مدت مواجه شوید.

  1. ساناز
    25 فروردین 1393 در 10:19 | #1

    ضمن سلام باید بگم که اگه هزار بار دیگه هم شما و سایرین بگید باز هم داروهای مخدردار میبرن آخه ما عادت داریم به توجه نکردن به قانون و زرنگ بازی.

  2. مهرناز
    10 شهریور 1395 در 13:02 | #2

    با سلام آيا حمل داروهاي فشارخون و چربي خون و دستگاه گوارش هم نياز به نسخه و ترجمه آن به زبان گرجي و تأييد آن توسط سفارت گرجستان است؟

  3. محسن
    14 تیر 1396 در 22:36 | #3

    سلام متادون هم ممنوع هست داخل ليست نيست

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,