+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر > تعدادی از دانشجویان دانشگاه های گرجستان به ایران اعزام شدند

تعدادی از دانشجویان دانشگاه های گرجستان به ایران اعزام شدند

23 مرداد 1391 دیدگاه ها مسدود است    خبر

 

دانشگاه دولتی تفلیس

به منظور شركت در دوره های آموزشی دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی، 14 نفر از دانشجویان منتخب رشته ایرانشناسی از دانشگاههای دولتی تفلیس، ایلیا و كوتایسی گرجستان ، روز شنبه به ایران اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، دانشجویان ایرانشناس دانشگاه های گرجستان پیش از اعزام به ایران با حضور در سفارت كشورمان در تفلیس با ‘ مجید صابر’ سفیر جمهوری اسلامی ایران و ‘ احسان خزاعی ‘رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو كردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر استفاده بهینه دانشجویان گرجی از دوره های آموزشی زبان و ادبیات فارسی تاكید كرد و گفت: در طول برگزاری این دوره های آموزشی در ایران ، دانشجویان گرجی با مطالبی جدیدی در خصوص ایران معاصر و فرهنگ و ادب ایرانی آشنا می شوند.

‘ مجید صابر ‘ اظهارداشت: با توجه به اینكه اعزام دانشجویان گرجی به ایران با ماه مبارك رمضان همزمان شده است ، لذا آنها با آداب و رسوم ایرانیان در این ماه مبارك نیز آشنا خواهند شد.

سفیر كشورمان ضمن تاكید بر ثبت خاطرات، انجام تحقیقات و همچنین تهیه تصاویر مناسب از این دوره های آموزشی، خواستار توجه جدی دانشجویان به بعد علمی این سفر و دوره های آموزشی زبان و ادبیات فارسی در ایران شد.

‘ احسان خزاعی ‘ رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار ویژگی های دوره های آموزشی دانش افزایی را برای دانشجویان برشمرد و نحوه حضور ایرانشناسان جوان گرجی را در این دوره های آموزشی در ایران تشریح كرد.

وی، هدف اصلی از برگزاری این دوره های آموزشی را تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری و نوشتاری در حوزه زبان و ادبیات فارسی عنوان كرد و گفت: در این دوره های آموزشی دانشجویان اعزامی با دستاورهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشنا می شوند.

یادآور می شود: هفتاد و نهمین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور 134 دانشجوی رشته ایرانشناسی از 23 كشور جهان از سوی مركز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه بین المللی قزوین از تاریخ 22 مردادماه جاری به مدت یكماه برگزار می شود و دانشجویان اعزامی در این مدت از مراكز فرهنگی و تاریخی شهرهای تهران و اصفهان بازدید می كنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,