+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > وام 48 میلیون دلاری ‘بانک آسیایی توسعه’ به گرجستان

وام 48 میلیون دلاری ‘بانک آسیایی توسعه’ به گرجستان

2 دی 1391 دیدگاه ها مسدود است    اقتصادی, خبر

دفتر مرکزی بانک آسیایی توسعه در مانیل، فیلیپین

بانک آسیایی توسعه‘ با پرداخت 48 میلیون دلار وام به گرجستان برای بهسازی خطوط انتقال برق موافقت کرد. این وام صرف ایجاد نیروگاه های جدید و همچنین توسعه شبکه انتقال خواهد شد و زمینه افزایش ظرفیت صادرات برق گرجستان به ترکیه و کشورهای منطقه قفقاز را فراهم خواهد کرد.

این وام با کمک به تقویت زیرساخت های انرژی در کشور، موجب جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی برای تاسیس نیروگاه و صادرات برق از گرجستان به سایر کشورها خواهد شد که این مسئله توسعه هر چه بیشتر اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید را در پی دارد.

هم اکنون برای ایجاد یک نیروگاه 220 کیلو ولت در ‘خورگا’ برنامه ریزی شده که با افزایش ظرفیتی معادل 400 مگاولت-آمپر، انتقال پایدار برق به ‘منطقه آزاد صنعتی پوتی’ و افزایش صادرات به ترکیه را تضمین می کند.

پیشتر ‘محمد بهزاد’ معاون وزیر نیروی ایران از انجام مذاکرات با گرجستان برای انتقال دو جانبه برق خبر داده و گرجستان را شریک جدید ایران در حوزه انرژی معرفی کرده بود.

در حال حاضر گرجستان 402.556 میلیون دلار به بانک آسیایی توسعه بدهکار است و پرداخت این وام موجب افزایش بدهی های خارجی کشور خواهد شد.

منبع: اینتر پرس

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,