+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > نخست وزیر روسیه دورنمای روابط با گرجستان را مثبت ارزیابی کرد

نخست وزیر روسیه دورنمای روابط با گرجستان را مثبت ارزیابی کرد

13 مرداد 1392 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه

نخست وزیر روسیه در خصوص دورنمای روابط دو جانبه با گرجستان در مصاحبه با ‘راشاتودی’ گفت: من در این زمینه بسیار خوش بین هستم، من معتقدم که همه چیز خوب خواهد بود مردمان کشورهای ما دشمنان یکدیگر نیستند.

مدودف تاکید کرد: البته درگیری میان روسیه و گرجستان به این مساله کمکی نکرد و از اساس مربوط به اختلافات عمیق بود. بار دیگر باید گفت که این یک اشتباه مجرمانه برخی رهبران بود. اما امروزه وضعیت در حقیقت متفاوت است. رهبران جدید گرجستان که به دنبال اصلاحات اساسی و سیاسی به قدرت رسیدند، موضع عمل گرایانه‌تری را در پیش گرفته‌اند و ما از آن استقبال می‌کنیم.

مدودف تاکید کرد: این مسکو نبود که روابط دیپلماتیک با گرجستان را قطع کرد. آنها باید آنچه که اتفاق افتاد را به رسمیت بشناسند. این پروسه ممکن است بسیار حساس و پیچیده باشد. اما من مطمئن هستم که هیچ بازگشتی در کار نیست و هنگامی که ساکاشویلی و برخی مقاماتی که در این تصمیم مجرمانه برای حمله به اوستیای جنوبی مشارکت کردند، رفتند، ما صفحه روابط خود را تغییر داده و این فصل غم انگیز در روابطمان را به پایان می‌رسانیم.

مدودف همچنین گفت که مردم گرجستان، آبخازیا و اوستیای جنوبی خود تصمیم خواهند گرفت که چطور روابط میان خود را توسعه دهند. انتخاب به عهده مردمی است که آنجا زندگی می‌کنند و همچنین مردم گرجستان و رهبرانی که آنها انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما از آنها می‌خواهیم که در صلح زندگی کنند؛ اما این به عهده آنهاست که تصمیم بگیرند چه روابطی در آینده با یکدیگر خواهند داشت. ما در این فرآیندها مداخله نمی کنیم، البته از منافع ملی روسیه دفاع خواهیم کرد.

منبع: روستاوی 2

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,