+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > دعوت رئیس جمهور از همه گروه ها به تمکین در برابر قانون

دعوت رئیس جمهور از همه گروه ها به تمکین در برابر قانون

17 آبان 1391 1 دیدگاه    خبر, سیاسی

میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور گرجستان

رئیس جمهور گرجستان ‘میخائیل ساکاشویلی’ همه گروه ها را به تمکین در برابر قانون و احترام به قانون اساسی دعوت کرد.

رئیس جمهور ساکاشویلی با ابراز نگرانی در رابطه با شیوه بازداشت مقامات عالی رتبه سابق گفت: امروز توسعه گرجستان در چارچوب معیارهای اروپایی صورت می گیرد که از مهمترین این معیارها احترام به حقوق بشر، قانون اساسی و حاکمیت قانون است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز صبح یکی از قهرمانان جنگ بدون هیچ مدرک قابل قبولی بازداشت شده است افزود: اجرای چنین سیاست هایی و فشار بر رسانه های آزاد و مستقل میتواند باعث ایجاد موانع در راه پیوستن گرجستان به ناتو و اتحادیه اروپا شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما علیرغم داشتن نظرات متفاوت باید از طریق گفتگو به حل مسائل بپردازیم و از فرصت به وجود آمده در پی برگزاری انتخاباتی آزاد در کشور در جهت رسیدن به اهداف ملی استفاده نماییم.

رئیس جمهور از دولت جدید خواست تا با پیگیری وعده های انتخاباتی خود از جمله بهداشت و درمان رایگان، کاهش مالیات ها و آموزش رایگان در جهت اهداف بلند مدت کشور گام بر دارد.

در پایان رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که مسائل به وجود آمده از طریق گفتگوی متمدنانه گروه های سیاسی حل و فصل شود.

لازم به ذکر است امروز صبح، ‘باچو آخالاایا’ وزیر سابق دفاع و کشور به اتهام سوء استفاده از مقام، توسط دادستانی گرجستان و در پی 4 ساعت بازجویی بازداشت شد و در پی این اقدام، نمایندگان اقلیت پارلمان با ترک محل کار خود از شرکت در جلسه امروز امتناع نمودند.

منبع: روستاوی 2

  1. ehsan
    18 آبان 1391 در 00:20 | #1

    به نظر می رسد من بعد باید در بین روسا و مسئولین کشور گرجستان منتظر اختلافات و دعواهای وسیعی باشیم و لذا اخباری از این دست معمولی خواهد شد

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,