+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > فرهنگی > آشنایی با آداب و رسوم مردم گرجستان (اطلاعات عمومی)

آشنایی با آداب و رسوم مردم گرجستان (اطلاعات عمومی)

26 مرداد 1391 1 دیدگاه    فرهنگی

پیش از آنکه از آداب و رسوم مردم گرجستان سخن بگوییم بد نیست مختصری از این کشور برایتان توضیح دهیم.

گرجستان در شرق اروپا، در مرز درياي سياه، بين ترکيه و روسيه قرار دارد. اين کشور با آب و هواي معتدل در سال ۱۹۹۱ از اتحاد جماهیر شوروي جدا شد و استقلال پيدا کرد و تفليس را به پايتختی انتخاب کرد. جمعيت عمده اين کشور را گرجی ها تشکيل مي دهند اما نژادهاي ديگري از جمله روس، ترک، آذری و … نيز در اين کشور ساکن اند. بيشتر مردم اين کشور مسيحي (ارتدکس) هستند.

و اما آداب و رسوم گرجی:

مهمان نوازی
مهمان نوازي گرم از خصوصيات مردم اين کشور است. گرجی ها بسیار خونگرم و مهربان هستند.

مقام و منزلت اجتماعی
مقام و منزلت اجتماعی جامعه گرجستان داراي سلسله مراتب است. به هنگام معرفي، ابتدا افراد مسن که جايگاه خاصي دارند معرفي مي شوند. بزرگ خاندان مسئوليت تصميم گيري مسائل تجاري يا خانوادگي را بر عهده دارد.

رسم ملاقات در گرجستان
در ملاقات اوليه، در حالي که با طرف مقابل دست مي دهيد بگوييد «گامارجوبا» ، يعني درود. تنها نزديکان يکديگر را با اسم کوچک صدا ميزنند.

آداب و رسوم هديه دادن
همانند بيشتر اروپايي ها، کادوها در جشن تولد و سالروز ميلاد مسيح داده مي شود. لازم نيست کادو گران قيمت باشد. به هنگام دعوت شدن به منزل يک گرجي، با خود گل يا شکلات ببريد. در صورت هدیه دادن گل، تعداد آن ها یک عدد فرد باشد زيرا گل به تعداد زوج در مراسم تدفين کاربرد دارد.

آداب غذا خوردن
گرجی ها عموما با آرامش و بدون هيچ عجله اي غذا مي خورند. غذا خوردن بهانه اي است براي لذت بردن از کنار يکديگر بودن. ميزبان به راحت بودن، رضايت و پذيرايي مناسب از مهمان توجه خاصي دارد. در صورت امکان تمام غذاي موجود در سفره را بچشيد. به مهمان حداقل سه بار غذا تعارف مي شود و در صورتي که هر بار غذا بکشد، ميزبان خوشحال خواهد شد. در پایان نبايد غذا در بشقاب مهمان باقي بماند.

ادامه دارد …

  1. سارا
    26 مرداد 1391 در 22:02 | #1

    سلام.واقعا راسته که خونگرم و مهربونن این گرجیا.من تا حالا 3 بار رفتم گرجستان.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,