+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > نامزدهای اصلی پست نخست وزیری گرجستان مشخص شدند

نامزدهای اصلی پست نخست وزیری گرجستان مشخص شدند

3 شهریور 1391 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

 گامکرلیدزه - تارگامادزه - ایوانیشویلی - مرابیشویلی

در حال حاضر 4 نفر برای احراز پست نخست وزیری گرجستان و پیروزی بر دیگران در انتخابات پارلمانی آتی با یکدیگر در رقابت هستند.

بر اساس تغییراتی که در قانون اساسی گرجستان ایجاد شده است، از ابتدای سال 2013 میلادی، نخست وزیر، عالی ترین مقام اجرایی کشور خواهد بود که با رای نمایندگان مردم در پارلمان انتخاب خواهد شد و از این رو انتخابات پارلمانی که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که حزب پیروز انتخابات، عالی ترین مقام اجرایی گرجستان را انتخاب خواهد کرد.

نامزدهایی که بیشترین شانس را برای در دست گرفتن ریاست دولت آینده دارند عبارتند از ‘وانو مرابیشویلی‘ نخست وزیر فعلی و نامزد حزب ‘جنبش متحد ملی‘ به عنوان حزب طرفدار دولت فعلی، ‘بیدزینا ایوانیشویلی‘ میلیاردر گرجی – فرانسوی و نامزد حزب ‘رویای گرجی‘ به عنوان سرسخت ترین حزب مخالف دولت فعلی، ‘گیورگی تارگامادزه‘ رهبر حزب پر نفوذ ‘جنبش دموکرات مسیحی‘ و ‘دیوید گامکرلیدزه‘ رهبر حزب ‘اصلاحات نو‘.

همه نامزدهای پست نخست وزیری امکان شرکت در مناظره های عمومی در رادیو و تلویزیون را خواهند داشت هر چند که تاکنون هیچ یک از نامزدها با یکدیگر در این رابطه به توافق نهایی نرسیده اند. به عنوان مثال ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ به جای ‘وانو مرابیشویلی’ تمایل به مناظره با رئیس جمهور ساکاشویلی را دارد.

منبع: خبرگزاری ترند

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,