+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر > انتخاب نماد پول ملی گرجستان

انتخاب نماد پول ملی گرجستان

10 اسفند 1392 2 دیدگاه    اقتصادی, خبر

انتخاب نماد پول ملی گرجستان

گرجستان در نظر دارد تا برای پول ملی این کشور، ‘لاری’، نمادی را معرفی نماید. به همین منظور کمیسیونی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، کمیته بودجه و امور مالی پارلمان، وزارت فرهنگ و همچنین وزارت آموزش و علوم گرجستان تشکیل شده است که طرح های پیشنهادی را بررسی کرده اند.

از بین 231 اثر ارسالی تنها 5 اثر برای مرحله نهایی انتخاب شده اند و بانک مرکزی گرجستان نیز ترجیح داده تا انتخاب بهترین نماد برای پول ملی را از طریق نظرسنجی به عموم مردم واگذار نماید.

هر شهروند جهت اعلام نظر و انتخاب نماد برتر می تواند به وب سایت بانک مرکزی گرجستان مراجعه نماید. البته با هر آدرس آی پی (IP) فقط امکان یک مرتبه شرکت در نظرسنجی وجود دارد که تا 17 مارس سال جاری ادامه خواهد داشت.

‘لاری’ به عنوان پول ملی گرجستان در سال 1995 معرفی شد و هر لاری شامل 100 ‘تِتری’ می باشد. در حال حاضر سکه های یک، دو، پنج، ده، بیست و پنجاه تتری و همچنین یک و دو لاری در گرجستان ضرب می شوند. البته، اسکناس های یک، دو، پنج، ده، بیست، پنجاه، صد و دویست لاری نیز در چرخه رسمی پولی گرجستان قرار دارند.

هم اکنون هر دلار آمریکا، تقریبا معادل 1.7480 لاری محاسبه می شود.

  1. joker
    13 اسفند 1392 در 21:58 | #1

    namade shomareye 4 az hame ghashangtare

  2. حامد
    14 اسفند 1392 در 10:11 | #2

    شماره یک

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,