+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی > شهردار تفلیس برکنار شد

شهردار تفلیس برکنار شد

1 دی 1392 دیدگاه ها مسدود است    اجتماعی, اقتصادی, خبر, سیاسی

گیگی اوگولاوا، شهردار تفلیس

‘گیگی اوگولاوا’ شهردار منتخب ‘تفلیس’، با حکم دادگاه برکنار شد. قاضی ‘دالی مِترِوِلی’ طی یک تماس تلفنی این حکم را به شهردار تفلیس ابلاغ کرده است. این تصمیم دادگاه، پشت درهای بسته و بدون حضور شهردار، اتخاذ شده است.

دادستان کل کشور، درخواست برکناری و بازداشت شهردار را به دادگاه ارائه کرده بود که قاضی تنها با برکناری آقای اوگولاوا موافقت کرد و به جای بازداشت، حکم به سپردن وثیقه ای به مبلغ 50000 لاری ( 1.70 لاری = 1 دلار آمریکا) جهت آزادی موقت شهردار تا زمان برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات داد.

شهردار تفلیس که از رهبران حزب ‘جبهه متحد ملی’ و از نزدیکان ‘میخائیل ساکاشویلی’ رئیس جمهور سابق گرجستان است، این تصمیم دادگاه را به دلیل فشارهای سیاسی اعضای دولت دانست و اعلام کرد که به این تصمیم دادگاه اعتراض خواهد کرد.

اتهام شهردار تفلیس، سو استفاده از موقعیت و صرف مبلغ 48.18 میلیون لاری از بودجه عمومی به نفع حزب ‘جبهه متحد ملی’ است و در صورت اثبات این اتهام در دادگاه، وی با مجازات 7 تا 11 سال حبس مواجه خواهد بود.

در حال حاضر با تصمیم شورای شهر، مسئولیت شهرداری تفلیس بر عهده خانم ‘سِودیا اوگرِخِلیدزه’، معاون آقای اوگولاوا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری سیویل

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,