+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر > لغو موقت “لغو رواديد” ايران با گرجستان

لغو موقت “لغو رواديد” ايران با گرجستان

19 مرداد 1391 2 دیدگاه    خبر

جنبش عدم تعهد

ايران به كشورهايي كه با آنها داراي قرارداد لغو رواديد است از جمله گرجستان اعلام كرده كه با توجه به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران اين قرارداد به مدت يك ماه لغو خواهد شد.

محمدرضا فرقاني، سخنگوي شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران در اين باره به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ايران با توجه به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران و جهت كنترل مرزها و مسائل امنيتي با كشورهايي كه داراي قرارداد لغو رواديد است اعلام كرده كه اين قرارداد به مدت يك ماه لغو خواهد شد و بعد از برگزاري اجلاس اين قرارداد به حالت عادي خود بر خواهد گشت.

وي تاكيد كرد كه اين موضوع به خاطر مسائل امنيتي و كنترل رفت‌وآمد و مرزها صورت مي‌گيرد.

لازم به ذکر است شایعاتی که در برخی منابع مبنی بر اعمال این تصمیم صرفا در رابطه با گرجستان مطرح گردیده صحت نداشته و این تصمیم شامل کلیه كشورهايي كه داراي قرارداد لغو رواديد با ایران هستند از جمله ترکیه، آذربایجان و سایر کشورها نیز خواهد بود.

از طرفی این تصمیم به این مفهوم است که اتباع کشورهای مزبور برای سفر به ایران در طی این مدت نیاز به اخذ روادید خواهند داشت اما اتباع ایران همچنان بدون اخذ روادید میتوانند به این کشورها از جمله گرجستان سفر نمایند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

  1. احسان
    20 مرداد 1391 در 11:09 | #1

    سلام.
    از اطلاع رسانیتون ممنونم. خیال منو راحت کردید؛ شایع شده بود که ایران بصورت یکطرفه و فقط با گرجستان پیمان لغو روادید رو لغو کرده.

  2. رویا
    21 مرداد 1391 در 17:17 | #2

    سلام.من هم تاحدودی مثل احسان نگران شدم اما الان نگرانیم بر طرف شد.امیدوارم سایت رو هر روز آپدیت کنید تا ما از مطالبش استفاده کنیم.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,