+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, علمی, فرهنگی > انتشار کتاب ‘کارنامه پنجاه ساله’ ایرانشناس گرجی

انتشار کتاب ‘کارنامه پنجاه ساله’ ایرانشناس گرجی

22 آذر 1391 1 دیدگاه    خبر, علمی, فرهنگی

کتاب ‘کارنامه پنجاه ساله’، تالیف پروفسور ‘جمشید گیوناشویلی’ ایرانشناس برجسته گرجی، با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تفلیس، به زبان فارسی چاپ و منتشر شد. این کتاب شامل گزیده نوشته ها در زمینه ایرانشناسی و روابط تاریخی – فرهنگی ایران و گرجستان می باشد.

جمشید گیوناشویلی در حال حاضر ریاست ‘انجمن روابط علمی – فرهنگی و همکاری گرجستان و ایران’ را بر عهده دارد. وی پیش از این نیز به مدت 10 سال سفیر گرجستان در ایران بوده و هم اکنون یکی از برجسته ترین ایرانشناسان گرجی به شمار می آید.

این پژوهشگر گرجی تا کنون بیش از 200 اثر علمی به زبان های گرجی، فارسی، انگلیسی و روسی تالیف نموده و همچنین در سال 2010 موفق به دریافت جایزه کتاب سال ایران شده است.

پروفسور جمشید گیوناشویلی متولد سال 1931 میلادی، دارای مدرک دکتری و فوق دکتری در رشته ایرانشناسی از دانشگاه دولتی تفلیس (ایوانه جاواخیشویلی) است.

منبع: ایرنا

  1. ترابیان
    22 آذر 1391 در 19:12 | #1

    یعنی یک کتاب فارسی تو گرجستان منتشر شده ؟
    اینجوری که فقط دانشجوهای زبان فارسی میتونن کتاب را مطالعه کنند. باید به زبان گرجی هم منتشر میکردند که برای عموم قابل استفاده باشه.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,