+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی, فیلم > رئیس جمهور نه در پارلمان فرصت سخنرانی یافت، نه در شهر

رئیس جمهور نه در پارلمان فرصت سخنرانی یافت، نه در شهر

پس از آن که نمایندگان ‘رویای گرجی’ به رهبری ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ نخست وزیر که حزب حاکم گرجستان محسوب می شود، مانع از حضور ‘میخاییل ساکاشویلی’ رئیس جمهور در پارلمان و ارائه گزارش سالیانه به مردم شدند، سخنگوی رئیس جمهور اعلام کرد که گزارش امسال از محل ‘کتابخانه ملی’ به مردم ارائه خواهد شد.

اما طرفداران حزب حاکم و برخی افرادی که اخیرا و بر اساس ‘لایحه عفو عمومی’ از زندان آزاد شده اند با تجمع در مقابل کتابخانه ملی، اعلام کردند که به رئیس جمهور اجازه نخواهند داد تا گزارش خود را ارائه کند.

صدها تن از مخالفان ساکاشویلی که او را به نقض حقوق بشر متهم می کنند، روز جمعه صحنه ای را در پایتخت خلق کردند که در آن شناسایی افراد درگیر حامی نخست وزیر و رئیس جمهور چندان آسان نبود.

در نهایت رئیس جمهور، از محل کاخ ریاست جمهوری و در حضور نمایندگان رسانه های گروهی و علیرغم تلاش مخالفان، گزارش خود را به مردم ارائه کرد و در پایان به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

پس از آن که حزب رئیس جمهور گرجستان انتخابات پارلمانی را به احزاب حامی ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ باخت، عرصه سیاست ورزی و قدرت برای ‘میخاییل ساکاشویلی’ تنگ تر شده است.

گیورگی بارامیدزه، معاون رئیس پارلمان گفت: “ممانعت از سخنرانی رئیس جمهور در پارلمان و خطاب به مردم، نقض آشکار قانون اساسی است که متاسفانه توسط نخست وزیر و حامیانش طراحی شده است.”

منبع: یورو نیوز

  1. nader
    25 بهمن 1391 در 22:01 | #1

    واقعا جای تاسف داره که هنوز 6 ماه نشده کشور دستشون افتاده و دارن اینکارهای سخیف رو انجام میدن.
    چند روز بود که سایت از تفلیس بالا نمیومد! قکر کردم کلا سایت رو تعطیل کردین.خوشحالم که دوباره سایت بالا میاد.

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,