+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > ملاقاتی برای ملاقات!

ملاقاتی برای ملاقات!

14 اسفند 1391 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

میخائیل ساکاشویلی (چپ) و بیدزینا ایوانیشویلی (راست)

‘میخاییل ساکاشویلی’ رئیس جمهور و ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ نخست وزیر، امروز ساعت 15 در محل کاخ ریاست جمهوری ضمن دیدار با یکدیگر، به تبادل نظر در رابطه با مسائل جاری کشور پرداختند. پس از این دیدار، رئیس جمهور و نخست وزیر در جمع خبرنگاران رسانه ها حاضر شده و به سوالات آنان پاسخ دادند.

رئیس جمهور ساکاشویلی در جمع خبرنگاران گفت: دیدار با نخست وزیر همواره برای من جالب بوده است؛ چرا که هیچ کدام اختلافات بنیادی را پنهان نمیکنیم. من معتقدم هر چه قدر که اختلافات عمیق باشد، تنها راه صحیح نزدیک کردن دیدگاه ها فقط گفتگو است. گفتگوی مستقیم، و نه نامه نگاری و از طریق مصاحبه یا در صفحات فیسبوک.

رئیس جمهور ضمن تکذیب این شایعه که قصد دارد پارلمان و دولت را منحل کند، از ادامه گفتگو ها در راستای منافع گرجستان و نه فقط تغییرات قانون اساسی استقبال کرد و گفت: پارلمان و دولت جدید با رای مردم انتخاب شده و عمر کوتاهی دارد و در این مدت کوتاه عملکرد آنها برای هیچ کس قابل قضاوت نیست.

سپس نخست وزیر در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: این ملاقات فقط یک ملاقات بود و نتیجه مهمی در بر نداشت. من پیام رئیس جمهور را به جز در برخی موارد به روشنی درک نکردم. آنچه من در این ملاقات از صحبت های رئیس جمهور درک کردم این بود که دولت رسانه ها را تحت فشار نگذارد، دادگاه ها را تحت فشار نگذارد و مردم را نیز تحت فشار نگذارد. من تاکید کردم که این ملاقات برای مسئله دیگری انجام می شود و از رئیس جمهور خواستم تا نظر خود را به صورت عمومی در رابطه با اصلاح قانون اساسی اعلام و چند کشور را که در آنها رئیس جمهور اختیاراتی مشابه رئیس جمهور گرجستان از جمله انحلال دولت و پارلمان را دارد معرفی کند.

نخست وزیر افزود: رئیس جمهور و اعضای حزبش باید متوجه باشند که شهروند گرجستان هستند و بیان آنها باید به گونه ای باشد که برای مردم گرجستان قابل فهم است؛ نه آنکه با مسائل طوری برخورد کنند که در جهت منافع آمریکا و اروپا باشد.

منبع: روستاوی 2

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,