+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > اصلاح قانون اساسی گرجستان با رای قاطع نمایندگان پارلمان

اصلاح قانون اساسی گرجستان با رای قاطع نمایندگان پارلمان

1 فروردین 1392 دیدگاه ها مسدود است    خبر, سیاسی

پارلمان گرجستان

نمایندگان پارلمان با رای قاطع، اصلاح بخش هایی از قانون اساسی گرجستان در رابطه با اختیارات رئیس جمهور را به تصویب رساندند. در جلسه امروز تمام 135 نماینده پارلمان به طرح ارائه شده توسط حزب ‘رویای گرجی’ رای مثبت دادند و این طرح هیچ مخالفی نداشت.

بر اساس اصلاحات انجام شده اختیار رئیس جمهور برای انحلال پارلمان و دولت محدود گردید به طوری که رئیس جمهور بدون جلب موافقت پارلمان نمی تواند دولت را منحل کند و دولت جدید تشکیل دهد. همچنین رئیس جمهور در 6 ماه نخست فعالیت پارلمان پس از انتخابات و نیز در 6 ماه آخر دوره ریاست جمهوری حق انحلال پارلمان را نخواهد داشت.

در صورت انحلال دولت، دولت قبلی تا تشکیل دولت جدید اداره کشور را بر عهده خواهد داشت و در صورتی که دولت جدید پس از 3 مرتبه رای گیری نتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد، رئیس جمهور موظف است ظرف 3 روز دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر نماید.

در ماه های گذشته، اصلاح قانون اساسی و محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، از مهمترین موارد اختلاف بین حزب حاکم به رهبری ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ نخست وزیر و حزب اقلیت به رهبری ‘میخائیل ساکاشویلی’ رئیس جمهور بوده است.

منبع: روستاوی 2

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,