+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, سیاسی, فیلم > تجمع 12 هزار نفری مخالفان دولت در تفلیس

تجمع 12 هزار نفری مخالفان دولت در تفلیس

30 فروردین 1392 8 دیدگاه    اجتماعی, خبر, سیاسی, فیلم

بیش از 12 هزار شهروند گرجی در پاسخ به دعوت ‘جبهه متحد ملی’ برای تاکید بر هدف پیوستن به ‘ناتو’ و ‘اتحادیه اروپا’، در مقابل ساختمان قدیمی پارلمان واقع در خیابان روستاولی تفلیس تجمع کردند. این تجمع بزرگترین گردهمایی حزب اقلیت پس از انتخابات پارلمانی ماه اکتبر 2012 به شمار می آید.

‘میخائیل ساکاشویلی’ رئیس جمهور، ‘وانو مرابیشویلی’ دبیرکل ‘جبهه متحد ملی’، ‘گیگی اوگولاوا’ شهردار تفلیس و ‘داویت بکرادزه’ رئیس نمایندگان حزب اقلیت در پارلمان نیز در این تجمع حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.

رئیس جمهور ساکاشویلی در این تجمع، دولت فعلی به رهبری ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ را به تلاش برای حذف یک اپوزیسیون قدرتمند و ایجاد شرایطی که مردم مجبور به انتخاب بین بد و بدتر باشند متهم و تلویحا آن را نزدیک به مقامات روسیه معرفی کرد که منافع ملی را به پای خواسته های ‘کرملین’ قربانی می کند.

‘وانو مرابیشویلی’ دبیرکل ‘جبهه متحد ملی’ نیز با یادآوری اینکه 6 ماه از آغاز به کار دولت ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ می گذرد، از مردم پرسید که آیا دولت توانسته است به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند؟ آیا معضل بیکاری برای همه مردم حل شده است و یا  فقط برای اقوام و نزدیکان اعضای دولت؟ آیا وضعیت اقتصادی بهبود یافته و یا اینکه بدتر شده است؟

آقای مرابیشویلی با تاکید بر اینکه امروز شروع یک حرکت ملی تازه برای ایجاد تحولاتی شگرف در گرجستان است گفت، ‘جبهه متحد ملی’ با نگاه به گذشته و تلاش برای اصلاح اشتباهات به بازسازی ساختار خود می پردازد.

‘داویت بکرادزه’ رئیس نمایندگان حزب اقلیت در پارلمان نیز ضمن تشکر از حضور مردم گفت، کسانی که ‘جبهه متحد ملی’ را مرده فرض می کردند، قطعا از حضور مردم شگفت زده شده اند. ‘جبهه متحد ملی’ همچنان زنده است و با قدرت تر از گذشته به پیگیری مطالبات مردم که عضویت گرجستان در ناتو و اتحادیه اروپا است خواهد پرداخت.

این تجمع بدون خشونت که از ساعت 4 بعد از ظهر آغاز شده بود، پس از 2 ساعت پایان یافت.

منبع: کانال 1

  1. 31 فروردین 1392 در 20:25 | #1

    دیگه ذکر کردن نمی خواد که بی خشونت مگه با خشونت هم داریم؟

  2. تفلیس.کام
    31 فروردین 1392 در 21:33 | #2

    بله! تجمع با خشونت هم داریم. در برخی مواقع در جریان یک تجمع اعتراضی، دو گروه مخالف با یکدیگر درگیر می شوند و اصطلاحا یک تجمع همراه با خشونت شکل می گیرد. تجمع دیروز به دلیل اینکه هیچ درگیری در آن اتفاق نیفتاده، یک تجمع بدون خشونت محسوب می شود؛ بر خلاف تجمعی که خبر آن تحت عنوان ‘رئیس جمهور نه در پارلمان فرصت سخنرانی یافت، نه در شهر‘ در همین سایت درج شد و یک تجمع همراه با خشونت بود. @ალი ბაბა–ი

  3. irooni
    1 اردیبهشت 1392 در 14:16 | #3

    با خشونت یا بی خشونت مهم اینه که گرجستان که تا یک دهه پیش کمونیستی بوده الان به جایی رسیده که هر گروه و حزبی چه موافق و چه مخالف میتونه دعوت به تجمع کنه اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

  4. 2 اردیبهشت 1392 در 08:27 | #4

    گمونیستی بودنش که به انتخاب خودش نبوده

  5. حمیدرضا
    2 اردیبهشت 1392 در 10:03 | #5

    مگه کسی گفته به انتخاب خودش بوده؟!!! @ალი ბაბა–ი

  6. 4 اردیبهشت 1392 در 13:31 | #6

    بله از لحن ایرونی همین برداشت میشه.

  7. حمیدرضا
    5 اردیبهشت 1392 در 10:23 | #7

    اگر شما همچین برداشتی کردی فکر میکنم دچار سوء تفاهم شدی. تاکید ایشون رو چیز دیگه ای هست نه اینکه تا یک دهه پیش کمونیستی بودن گرجستان به انتخاب خودش بوده یا نبوده! @ალი ბაბა–ი

  8. اریستاوی
    9 تیر 1393 در 20:16 | #8

    چه رنجهایی که هر وطنی برای رسیدن به خواسته هاش میکشه بازم هستن مخالفین- و این تو هر کشوری هست همیشه در کنار پاکی و سفیدی زشتی و سیاهی بوده

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,