+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اجتماعی, خبر, فرهنگی > تلاش کلیسا برای جلوگیری از برگزاری تجمع اقلیت های جنسی و حمایت نخست وزیر از آنها

تلاش کلیسا برای جلوگیری از برگزاری تجمع اقلیت های جنسی و حمایت نخست وزیر از آنها

26 اردیبهشت 1392 3 دیدگاه    اجتماعی, خبر, فرهنگی

تجمع سال 2012 همجنسگرایان در مقابل سالن کنسرت تفلیس

‘ایلیای دوم’ رهبر مذهبی مسیحیان ارتدکس گرجستان، با ارسال نامه ای، از دولت خواسته است تا مانع برگزاری تجمع اقلیت های جنسی در روز جهانی مبارزه با ‘همجنسگرا ستیزی’ (17 می) شود. ‘ایلیای دوم’ در نامه خود، با توصیف همجنسگرایی به عنوان یک وضعیت غیر طبیعی و بیمار نامیدن همجنسگرایان، این شیوه زندگی را بر خلاف فرهنگ گرجی و آئین مسیحیان ارتدکس اعلام کرده است.

از سویی دیگر ‘بیدزینا ایوانیشویلی’ نخست وزیر، با حمایت از اقلیت های جنسی گرجستان اعلام کرده است که همجنسگرایان از حقوقی برابر با سایر شهروندان برخوردارند؛ جامعه باید به حضور آنها عادت کند و به آنها احترام بگذارد.

نخست وزیر در پاسخ به سوال یک خبرنگار در رابطه با ازدواج همجنسگرایان گفت، ازدواج همجنسگرایان در حال حاضر جزء مسایل اصلی گرجستان نیست و ما در مرحله ای هستیم که باید ابتدا احترام به حقوق اولیه آنها را تمرین کنیم.

آقای ایوانیشویلی افزود، مجریان قانون موظف به حمایت از حقوق همه اقلیت ها هستند و در رابطه با اقلیت های جنسی نیز باید به شیوه ای که در مورد سایر اقلیت ها رفتار می شود، عمل نمود.

تجمع گروه های اقلیت جنسی، فردا (17 می) در مقابل ساختمان قدیمی پارلمان، واقع در خیابان روستاولی، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری سیویل (12)

  1. آزادی خواه
    27 اردیبهشت 1392 در 16:30 | #1

    دم شماگرم ایلیای دوم که حرف حقوگفت.

  2. فرهاد
    27 اردیبهشت 1392 در 17:02 | #2

    معلومه از اون آدمهایی هستی که فقط شعار میدن. اسمتو گذاشتی آزادی خواه بعد میگی ایلیای دوم حرف حقو گفت؟! حرف حق و آزادی اینه که آدم با هر روش زندگی که انتخاب کرده حق حیات داره و اینکه من خوشم میاد یا نمیاد دلیل خوبی برای محروم کردن دیگران از حقوقشون نیست. @آزادی خواه

  3. جواد
    27 اردیبهشت 1392 در 23:12 | #3

    ای بابا دل خوش سیری چند.
    مردم گیر یه لقمه نون هستن شما گیر دادین به چی؟

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,