+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > خبر, سیاسی > دیدار وزرای امور خارجه گرجستان و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

دیدار وزرای امور خارجه گرجستان و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

2 مهر 1392 1 دیدگاه    خبر, سیاسی

دیدار وزرای امور خارجه گرجستان و ایران

‘ماایا پانجیکیدزه’ وزیر امور خارجه گرجستان، روز گذشته، در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با ‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران، دیدار و گفتگو کرد.

‘ماایا پانجیکیدزه’، در این دیدار با اشاره به روابط سنتی دو کشور که قدمت آن به قرنها می‌رسد، علاقه مندی گرجستان را برای تعمیق روابط با ایران و توسعه همکاری ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری اعلام کرد.

خانم پانجیکیدزه، تجار و بازرگانان ایرانی را بسیار فعال خواند و خواستار افزایش سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مشترک با همکاری ایران شد. وزیر امور خارجه گرجستان همچنین ابراز امیدواری کرد طی دیدار وزیر امور خارجه ایران از گرجستان در آینده نزدیک، موضوعات متنوع همکاری دو کشور بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز با اشاره به پیوندهای دو ملت ایران و گرجستان گفت: در حال حاضر دو کشور روابط خوبی دارند، اما لازم است با توجه به ظرفیتهای متقابل، روابط و همکاریهای دوجانبه بیش از پیش ارتقا یابد.

‘محمد جواد ظریف’، در این ارتباط به همکاری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، انرژی و رایزنی در محافل بین المللی اشاره کرد و با تاکید بر توانمندی شرکتهای عمرانی ایران و برخورداری آنها از فناوری های پیشرفته، از ضرورت فعال تر شدن بخشهای خصوصی دو کشور سخن به میان آورد.

در این دیدار وضعیت دانشجویان ایرانی در گرجستان نیز مورد توجه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ترند

  1. امیر
    5 مهر 1392 در 22:46 | #1

    چقدر بهم میان 😉

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,